مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه از اهدای خون توسط ۵۷ هزار کرمانشاهی در سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۱۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۲ 06 April 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از اینسا، دکتر مریم میرزاده با اشاره به مراجعه بیش از ۷۰ هزار نفر در سال گذشته به مراکز انتقال خون استان گفت: از این تعداد بیش از ۵۸ هزار نفر موفق به اهدای خون و پلاکت شدند که نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۱۲ درصد افزایش داشته است.

میرزاده گفت: از مجموع اهداکنندگان ۵۷ هزار نفر اهدای خون کامل داشته و بیش از هزار نفر منحصرا اهدای پلاکت داشته اند.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با بیان اینکه از مجموع اهداکنندگان تنها شش درصد بانوان بوده اند، افزود: برنامه داریم در سال جدید از طریق فرهنگ سازی و آموزش بتوانیم تعداد بانوان اهداکننده را سه درصد افزایش دهیم.

میرزاده  گفت: خوشبختانه باهمکاری خوب اهداکنندگان، سال گذشته به صورت ۱۰۰ درصدی پاسخگوی نیاز مراکز درمانی بودیم.

وی افزود: سال گذشته روزهای تاسوعا و عاشورا بیشترین حجم مراجعات را داشتیم و درخواست ما این است این مراجعات در طول روزهای عادی سال هم ادامه یابد.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه ذخایر خونی استان در وضعیت مطلوب قرار دارد، گفت: با توجه به تعطیلات پیش روی عید فطر و افزایش مسافرت ها و در پی آن احتمال افزایش تصادفات، نیاز است که ذخایر خونی در حد بسیار مطلوب قرار گیرد، در همین راستا از تمام افراد درخواست داریم حتما طی روزهای آینده برای اهدای خون مراجعه کنند.

میرزاده گفت: مرکز انتقال خون استان واقع در بلوار بنت الهدی در روزهای پایانی ماه مبارک از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ۲۲ شب و در تعطیلات عید فطر و روز جمعه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۳:۳۰ فعال بوده و پذیرای اهداکنندگان خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار