افزایش موارد واژگونی خودروها مبحث جدی است که ۴۷ درصد از حوادث جرحی و فوتی را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۱۱۸۲۸۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۰ 26 October 2015
سرهنگ یوسف نجفی در نشست کمیسیون ایمنی و سوانح رانندگی شبکه راه های استان کرمان افزود: تعداد تلفات جاده ای در شمال کرمان نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده و ۲۷۷ نفر است.
وی گفت: در بحث وضعیت ایمنی راه ها در شش ماه اول امسال نمره قبولی خوبی نگرفته ایم و باید تلاش کنیم در شش ماه دوم سوانح کمتر باشد.
سرهنگ نجفی بیان کرد: افزایش موارد واژگونی خودروها مبحث جدی است که ۴۷ درصد از حوادث جرحی و فوتی را به خود اختصاص داده است.
وی اضافه کرد: در استان کرمان به دلیل گستردگی جاده ها یکی از دلایل وقوع حوادث خستگی راننده و در نهایت واژگون شدن خودروهاست که در این زمینه ایجاد مجتمع های رفاهی برای رفع خستگی راننده مد نظر قرار گیرد.
وی با بیان اینکه ۳۹ درصد از تلفات جاده ای مربوط به محورهای روستایی استان است افزود: ریشه عمده تصادفات به ویژه واژگونی خودروها، سرعت غیرمجاز است.
رئیس پلیس راه استان کرمان گفت: در راه های روستایی امکان استقرار تیم های گشتی نیست و جریمه نیز جوابگوی موضوع نیست، لذا حضور صدا و سیما باید به عنوان رویکرد فرهنگی در کنترل و تامین ایمنی جاده ها مدنظر باشد.
وی افزود: صدا و سیما و شبکه های استانی باید با رویکرد جدی تری در مباحث ترافیکی و آگاهی بخشی و فرهنگ سازی ایمنی راه ها وارد عمل شوند.
مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان نیز در این نشست گفت: حوزه جنوب کرمان حدود هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه ارتباطی دارد که حدود سه هزار و ۸۰۰ کیلومتر جاده آسفالت شده و بقیه راه ها خاکی است.
محمد ساردویی افزود: حدود ۹۰۸ روستای بالای ۵۰ خانوار حوزه جنوب کرمان راه های شوسه و خاکی دارند.
وی با بیان اینکه در بخش ایمنی حوزه جنوب کرمان در سال گذشته کارهای زیادی انجام شده است تصریح کرد: احداث بزرگراه یکی از کارهای خوبی است که انجام شده و اکنون نزدیک ۱۵۰ کیلومتر بزرگراه داریم و ۱۰۰ کیلومتر در دست ساخت است که در کاهش تصادفات جاده ای نقش موثری داشته است.
وی ادامه داد: سال گذشته برای ایمنی راه ها حدود ۲۲ هزار تابلو راهنمایی و حدود ۲۳ کیلومتر گاردریل نصب و ۲ کیلومتر نرده پل ها بازسازی شده است.
وی گفت: نصب روشنایی ۱۲ تونل در حوزه جنوب با هفت هزار و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار شروع شده است.
ساردویی ادامه داد: سال گذشته روکش آسفالت و تعریض ۱۷۸ کیلومتر راه بصورت امانی و ۹۱ کیلومتر بصورت پیمانی انجام شده است.
وی گفت: در مجموع ۱۶۴ نقطه حادثه خیز جنوب کرمان اصلاح و بازسازی شده و ۱۴۷ نقطه باقی مانده که برنامه ریزی برای رفع این نقاط در دست اقدام است.
مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان گفت: ۵۳۰ کیلومتر راه های برف گیر در جنوب استان داریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار