"دکه ی خبری تابناک همدان" درنظردارد؛ همه روزه مهمترین عناوین اخباراستان راازدیدگاه رسانه های استان به آگاهی مردم برساند؛ لذامخاطبین محترم می توانند مارابانظرات سازنده خودجهت بهبود اطلاع رسانی، همراهی نمایند.
کد خبر: ۱۲۰۶۲۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۱ 30 October 2015

دیدارهمدانی‌هاباهاشمی رفسنجانی

همدان پیام - آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی صبح دیروز در دیدار اقشار مختلف مردم استان همدان و جمعی از فعالان سیاسی و اجتماعی این استان به سوابق اسلامی، شیعی و انقلابی مردم استان همدان در مقاطع مختلف تاریخ ایران و به‌ویژه در زمان مبارزه و پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: مردم متدین این استان، از نخستين گروه‌های مردمی بودند که جرقه انقلاب را زدند و تا پایان مبارزه و حتی پس از پیروزی و در زمان تثبیت، دفاع مقدس، سازندگی و تداوم آن، نقش خویش را به خوبی ایفا کردند.

 با توجه به ظرفیت‌های تاریخی و جغرافیایی این استان، نجابت، ابتکار و استعدادهای درخشان مردمی در این استان را ستود و گفت: خاطره اولین بازداشتم را در زمان مبارزه فراموش نمی‌‌کنم که پس از سخنرانی درباره عواقب حکومت‌های سلطنتی در مدرسه زنگنه بازداشت شده بودم و در همان شرایط دیدم که مردم و بزرگان این استان چگونه نسبت به موضوع سخنرانی من حساسیت نشان می‌دادند که دربار ایران را نصیحت می‌کردم که از عواقب حاکمان سلطنتی عراق درس بگیرید، البته درس نگرفتند و سرنوشتی مشترک داشتند.

آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی، با ارائه تحلیلی از آن مقطع و یادآوری خاطراتی که شهربانی کل اولین پرونده وی را در سال 1337 باز کرده بود، به سخنان چند نفر از حاضران جلسه اشاره کرد و گفت: سرنوشت برجام و انتخابات، به عنوان دغدغه شما نشان از قدرت بالای تحلیل سیاسی مردم استان و آگاهی آنان از شرایط روز دارد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنان خویش با تأکید بر این نکته که عصر انفجار اطلاعات است، به آگاهی اقشار مختلف جامعه در همه سطوح، حتی نوجوانان مدارس اشاره کرد و گفت: مردم آگاه تمام حرف‌ها را می‌شنوند.

آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی با بیان این نکته که «بخواهیم یا نخواهیم جامعه ایران آگاه شده»، گفت: جامعه‌ای که آگاه شد، سیاسی می‌شود و الان جامعه ما در سایه انقلاب اسلامی و کاری که امام راحل کرد و مردم را به مسیر درست دفاع از آرمان‌های مکتب اسلام و مذهب اهل بیت هدایت نمود، سیاسی است.

وی در بخش دیگری ازسخنان خویش با اشاره تلویحی به اوضاع کشور در 8 سال گذشته به برنامه‌های سیاسی اقلیت افراطی در این روزها اشاره کرد و گفت: کسانی که به فکر این هستند تا ازمسیر انحراف افکار عمومی به اهداف خود برسند، اشتباه می‌کنند، چون جامعه آنها را نمی‌پذیرد و مهمترین استناد این شرایط، انتخابات سال 92 است که در آن فضای سنگین امنیتی، مردم به پای صندوق‌های رأی آمدند و با انتخاب خویش اعلام کردند که این 8 سال تجربه تلخ برای همه تاریخ ایران کافی است و اگر کسی می‌خواهد به خاطر قدرت در میدان باشد و رقبا را با بی‌اخلاقی‌ها بیرون کند، با سد محکم مردم روبه‌رو می‌شود که حرف‌های خود را با رأی می‌زنند.

وی با اشاره به شعار انتخاباتی حسن روحانی، گفت: تدبیر، سیاست دولت برای حل مسأله هسته‌ای و امید روحیه‌ای است که در جامعه ایجاد شده و مطمئن باشید تا تدبیر و امید در جامعه باشد، کسی نمی‌تواند مردم و مسئولان جمهوری اسلامی را با شعارهای تند در مسیر انحراف و متضاد با آرمان‌های امام بیندازد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خویش در خصوص نگرانی حاضران درباره سرنوشت برجام، اظهار كرد: با کار هنرمندانه و سیاسی تیم مذاکره‌کننده، مقاومت‌های دولت در مقابل فشارهای سیاسی اقلیت‌های تندرو و هدایت‌های مقام معظم رهبری، به شرایطی رسیده‌ایم که مردم خواهان رفع تحریم‌های ظالمانه هستند و مخالفان مذاکرات هسته‌ای و برجام نیز فهمیده‌اند که در این شرایط نباید برخلاف مسیر جریان افکار عمومی حرکت کنند.

آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی نامه رهبری و پاسخ رئیس‌جمهوری به نامه ایشان را دو سند تاریخی در ماجرای فعالیت‌های هسته‌ای ایران و فرجام مردم پسند برجام خواند و گفت: بعضی‌ها فکر می‌کنند که می‌توانند با گرفتن زمان و سپردن این مسأله به بعد از انتخابات، خوبی‌های انجام این کار را به نفع خویش مصادره کنند، اما اشتباه می‌کنند، چون همه کارها زمان‌بندی شده و دو طرف متعهد به رعایت زمان هستند.

وی در این خصوص تأکید کرد: رهبری نظام مواظبت می‌کنند تا از حقوق مردم ایران در امروز و آینده تجاوز نشود و دولت نیز با ملت و مقام معظم رهبری در این مسأله همراه است و هرکس ایران و انقلاب را دوست دارد، قطعاً علاقمند است تحریم‌ها برداشته شود.

آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی با اشاره به اثرات منفی تحریم و اهمیت تعاملات بین‌المللی در اقتصاد کشور و حتی برای نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی در جامعه، گفت: همه می‌دانند که تعاملات بین‌المللی شرط رونق اقتصادی و برگشت کشور به مسیر کارهای اساسی و زیربنایی است و در این راه بانک‌ها که نقش مهمی در تعاملات بین‌المللی و اقتصاد جهانی دارند، باید فعال شوند که البته شرط آن برداشتن تحریم‌های ظالمانه است.

امیدواری به برگزاری بهترین انتخابات ایران

وی با تأکید بر اهمیت حضور مردم در انتخابات به شرایط امنیتی امروز و فضای جامعه در ابتدای سال 92 اشاره کرد و گفت: در آن فضای سنگین مردم به پای صندوق‌ها آمدند و امروز علاوه بر مردم بخش عظیمی از مسئولان کشور در همه‌ استان‌ها و شهرستان‌ها امانتدار رأی مردم در صندوق‌ها هستند، پس وقتی مردم آماده هستند، مجری انتخابات آماده است و مقام معظم رهبری نیز رأی مردم را حق‌الناس خوانده‌اند، باید امیدوار بود که بهترین انتخابات تاریخ انقلاب در سرنوشت سازترین انتخابات برگزار می‌شود که البته شرط اساسی آن حضور فراگیر مردم است.

آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی بر نقش رسانه‌ها برای تشویق و ترغیب مردم در جهت حضور در انتخابات تأکید کرد و گفت: برای صداوسیما هم باید حضور باشکوه مردم اصل باشد، چون رسانه ملی نیز نباید جناحی عمل کند که البته اگر چنین کند، نتیجه معکوس می‌گیرد، آنگونه که در انتخابات گذشته گرفت، چون مردم همه چیز را می‌دانند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر این نکته که «دمیدن روح نا امیدی در جامعه زمینه‌ خوبی ندارد»، گفت: البته حوادث سیاسی را نمی‌توان صد درصد پیش‌بینی کرد و نظر داد، ولی در شرایط بیداری مردم، آن چه قریب به یقین اتفاق می‌افتد، حضور پرشور آنان در انتخابات و انتخاب دلسوزان واقعی است.

آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی در بخش پایانی سخنان خویش در پاسخ به نگرانی بعضی از حاضران در خصوص انتخابات اسفندماه، گفت: همه باید مواظب باشیم و کسی که ایران، انقلاب، امام و آرمان‌های شهدا را دوست دارد، نباید کارهای تندی کرد که مردم ناامید شوند و باید فضایی درست نماییم که مردم، گروه‌ها، احزاب، تشکیلات و جناح‌های مختلف در فضایی دوستانه و عاقلانه، رقابتی جدی نمایند تا هرچه اکثریت مردم می‌خواهند، از صندوق‌های رأی بیرون بیاید.

در ابتدای این دیدار، آقایان علی‌حسینی، اکرمی، حیدریان و جعفرمنش به بیان نقطه‌نظرات در خصوص مسائل روز، انتخابات آتی خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، مسائل و مشکلات استان همدان پرداختند.


 باران لیگ فوتبال همدان رامتوقف کرد

ایرنا- تداوم بارش باران طی امروز پنجشنبه باعث تعطیلی رقابتهای روز نخست هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال استان همدان شد.

مسئول برگزاری مسابقات هیات فوتبال استان همدان در این باره گفت: به دلیل شدت بارش باران طی 24 ساعت گذشته و آب گرفتگی زمین چمن ورزشگاهها، سه بازی هفته یازدهم که قرار بود عصر امروز پنجشنبه برگزار شود، تعطیل شد.

امید مصداقی  ایرنا اظهار کرد: به دلیل تداوم بارش باران مسابقات تیمهای گرین نهاوند با آشیانه همدان در نهاوند، ذوالفقار تویسرکان با شهید امینی همدان در تویسرکان و ذوب فلزات بهار با ستاره سرخ تویسرکان در شهرستان بهار که قرار بود عصر امروز انجام شود، تعطیل و به زمانی دیگر موکول شد.

وی بیان کرد: همچنین طبق برنامه فردا جمعه اتحاد جوان مریانج میزبان چینی نام لالجین است و شهید شیرودی لالجین نیز با تالار وحدت همدان دیدار می کند که البته برگزاری این دو دیدار منوط به تایید هیات فوتبال است.

وی خاطرنشان کرد: از روسای هیات های فوتبال لالجین و مریانج خواسته شده تا با بررسی زمین چمن مسابقه و شرایط جوی نسبت به برگزاری یا لغو این دو بازی تصمیم گیری کنند.

تا پایان هفته دهم رقابت های لیگ برتر فوتبال استان همدان، تیم گرین کشاورز نهاوند با 27 امتیاز صدرنشین است، شهید امینی با 23 امتیاز دوم و آشیانه همدان با 22 امتیاز در جای سوم قرار دارد.

در رقابتهای لیگ برتر فوتبال همدان 10 تیم حضور دارند.

تیم قهرمان این دوره از مسابقات جواز صعود به رقابتهای لیگ دسته سوم فوتبال باشگاههای کشور را کسب خواهد کرد.


ادامه بارندگی وکاهش دماازهفته آینده

همدان پرس - این وضعیت بارشی به تناوب ادامه خواهد یافت و دمای هوا روند کاهشی طی خواهد کرد و یکشنبه و دوشنبه نیز با خروج سامانه بارشی کاهش محسوس دما پیش بینی می شود

 همچنین میزان بارش در شهرستان رزن 33 میلیمتر، فامنین 31 میلیمتر، قهاوند و کبودرآهنگ 21 میلیمتر و گل تپه 38 میلیمتر بوده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: بارندگی تا 48 ساعت آینده در این استان ادامه دارد.

نادر پیرتاج افزود: پیش بینی می شود آسمان استان همدان در بیشتر نقاط استان در دو روز آینده ابری همراه با بارش باران و گاهی وزش باد همراه باشد.

وی اضافه کرد: همچنین اواخر امشب رعد و برق نیز پیش بینی می شود.

وی گفت: این وضعیت بارشی به تناوب ادامه خواهد یافت و دمای هوا روند کاهشی طی خواهد کرد و یکشنبه و دوشنبه نیز با خروج سامانه بارشی کاهش محسوس دما پیش بینی می شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان افزود: توصیه می شود که با توجه به کاهش دما کشاورزان تمهیدات لازم را مد نظر قرار دهند.

پیرتاج با اشاره به میزان بارش ها در 48 ساعت گذشته اظهار کرد: شهرستان اسدآباد با 60 میلیمتر بیشترین بارش را داشته است.

وی ادامه داد: میزان بارش در شهر همدان 27 میلیمتر، ملایر 20 میلیمتر، نهاوند 40 میلیمتر و تویسرکان 41 میلیمتر بوده است.

وی اظهار کرد: همچنین میزان بارش در شهرستان رزن 33 میلیمتر، فامنین 31 میلیمتر، قهاوند و کبودرآهنگ 21 میلیمتر و گل تپه 38 میلیمتر بوده است.

وی حداقل دمای هوای همدان را شش درجه سانتیگراد عنوان کرد و افزود: دمای هوا طی 48 ساعت گذشته حدود 12 درجه کاهش یافته است.


تصویب قانون بازاریابی اینترنتی

ایسنا -"حمیدرضا فرسایی‌وحید"با بیان اینکه ماده 87 قانون نظام صنفی در این خصوص دو سال گذشته در مجلس به تصویب رسیده، اظهار کرد: این قانون به تازگی به اجرا درآمده و در حال حاضر دو شرکت به نمایندگی از تهران، به صورت اینترنتی بازاریابی می‌کنند.

وی با بیان اینکه بازاریابی اینترنتی فعالیت نویی است که در کشور رخ می‌دهد، تصریح کرد: البته ممکن است ایراداتی در مبادلات اقتصادی این نوع بازاریابی پیش آید که در آئین‌نامه تصویب شده به تهدیدات و نقاط قوت و ضعف آن اشاره و راهکاریی هم ارائه شده است.

وی با بیان اینکه جا افتادن فرهنگ بازاریابی شبکه‌ای در بین مردم همدان که دوست دارند به صورت چهره به چهره کالاهای خود را تهیه کنند، زمان‌بر است، عنوان کرد: این نوع فعالیت به صورت هرمی است اما بر خلاف گلدکوئست که فقط سکه و طلا جابجا می‌شد، کالاهای ایرانی ساخت کارخانه‌ها کشور را تبلیغ کرده و به فروش می‌رسانند چراکه در غیر این صورت کالای قاچاق محسوب شده و برخورد صورت می‌گیرد و شرکت متخلف از ادامه فعالیت بازخواهد ماند.

وی با بیان اینکه هیچ شرکتی برای بازاریابی شبکه‌ای در همدان ثبت نشده چراکه پروانه کسب توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر می‌شود، تصریح کرد: اصناف تنها در حوزه نظارت وارد شده و با اماکن بحث نظارت از این شرکت‌ها را با تشکیل تیم گشت انجام می‌دهد.

وی در ادامه به اشکالات وارده به این نوع فعالیت اشاره کرد و گفت: یکی از اشکالات این است که امکان تغییر کالای مورد نظر در این نوع خرید و فروش وجود دارد به طوریکه ممکن است کالایی که در اینترنت می‌بینید با کالایی که تحویل می‌گیرید مغایرت داشته باشد و این مساله ایجاد اشکال می‌کند البته راهکاری پیش‌بینی شده و تا 48 ساعت این کالا قابل برگشت است و خریدار می‌تواند جنس را به شرکت عودت دهد.

فرسایی‌وحید تصریح کرد: باید در بازاریابی شبکه‌ای به مشتری تمام شرایط لازم برای خرید کالا گفته شود به عنوان مثال باید بگویند که کالای عرضه شده دارای گارانتی است یا نه؟ قیمت آن کالا در کارخانه چقدر است؟ و ...، در واقع باید در سایت تمام اطلاعات کالا از مبدأ که تولید می‌شود تا زمانی‌که به فروش برسد، برای خریدار گذاشته شود.

وی با اشاره به اینکه اگر کالای مورد نظر مشتری به درب منزلش نرسد در مبادلات اقتصادی اختلال ایجاد می‌شود، بیان کرد: مشکل دیگر تداخل دختر و پسر در این شرکت‌هاست که در حوزه نیروی انتظامی اماکن بر این مساله نقد داشت بنابراین به دنبال این هستیم تا این فضاها را تفکیک کرده و ارتباط این دو قشر را در مجموعه ساماندهی و مدیریت کنیم.

وی به اشکال جدید کشف شده توسط بازرساناشاره کرد و گفت: اشکال جدیدی که کشف شده و برای رفع آن در حال انجام مکاتباتی هستیم، بحث اداره پست است، بدین ترتیب که در شبکه‌های ماهواره‌ای غیرمجاز و اینترنت کالایی تبلیغ می‌شود و مثلا می‌گویند با شماره پیامکی این کالا را بخرید تا با پست تحویل دهیم که متاسفانه این کالای غیرمجاز از طریق اداره پست به مردم می‌رسد و این معضلی است که باید حل شود.


اقتصادکشور دردست نامحرمان 

مهر- معاون هماهنگ‌کننده و جانشین قرارگاه خاتم‌الانبیاء با بیان اینکه هنوز بخشی از اقتصاد کشور به دست نامحرمان است، افزود: برخی به اقتصاد مقاومتی اعتقاد ندارند و به دنبال ضعیف کردن اقتصاد کشورند.

سردارسالار آبنوش درپنجمین یادواره شهدای مخابرات وبی‌سیمچی استان همدان که در مسجد دانشگاه بوعلی همدان برگزار شد، بابیان اینکه در این مجلس مهمان شهدای مخابرات هستیم، اظهار داشت: نقش مخابرات در موضوعات نظامی و دفاعی همچون نقش سلسله اعصاب در بدن حیاتی و ضروری است.

وی با اشاره به نقش حساس بی‌سیمچی‌ها در عملیات والفجر ۲ به‌عنوان نمونه‌ای از وظیفه و مسئولیت این رسته، گفت: در این عملیات با ابتکار برادران بی‌سیمچی که تا انتهای عملیات بیسیم های خود را خاموش کردند توان دشمن تحلیل رفت و رزمندگان توانستند تمام سنگرها را فتح کنند و این هماهنگی و ابتکار بی‌سیمچی‌ها در تاریخ ثبت شد.

معاون هماهنگ‌کننده و جانشین قرارگاه خاتم‌الانبیاء با عنوان این مطلب که زمانی جنگ بر کشور تحمیل شد ایران ازلحاظ دفاعی کشوری قوی نبود، اضافه کرد: هیچ‌وقت ادعا نکردیم که ایران در آن دوران قوی بوده و این حقیقت است که شرایط خوبی نداشتیم و ازآنجاکه هدف جنگ، سلب اراده از جامعه به پا خواسته در کشور بود، دشمن با اهداف تعریف‌شده‌ای جلوآمده بود.

سردار آبنوش ادامه داد: بااین‌وجود ایران به‌نظام سلطه نه گفت و یکه و تنها با علمداری موسی زمان امام خمینی(ره) در مقابل دشمن ایستادگی کرد.

دشمن می‌خواهد صدای آزادگی را خفه کند

جانشین قرارگاه خاتم‌الانبیاء با تأکید بر اینکه مسلم است دشمن می‌خواهد این صدای آزادگی را خفه کند و از دشمن گلایه نداریم، افزود: اما آن روزها عوامل دشمن، واداده‌ها و انسان‌های منورالفکر که ادعای تمدن داشتند شروع به دمیدن ناامیدی به جامعه کردند که مگر می‌شود در مقابل دشمن ایستاد.

سردار آبنوش با بیان اینکه بازرگان به‌طور رسمی اعلام کرد که این جنگ همچون رویارویی بره‌آهویی با پلنگ است و نتیجه آن این است که بره‌آهو لقمه چربی برای پلنگ خواهد شد، ادامه داد: پیروان این تفکر نیز در سراسر کشور ندای او را شنیدند و زمزمه کردند.

وی در ادامه به سختی‌های دوران جنگ و اینکه بنی‌صدر مانع دادن مهمات به رزمندگان شد و آن‌ها با چه دلاوری‌هایی از کشور دفاع کردند اشاره کرد و گفت: بااین‌وجود، نظام سلطه در عین تلخی و ناکامی‌اش مجبور شد به‌طور رسمی اعلام کرد که پیروز این واقعه تحمیلی ایران اسلامی است و بره‌آهو به کوری چشم دشمنان داخلی و خارجی پیروز شد و دشمن همچنان در حیرت به سر می‌برد.

جانشین قرارگاه خاتم‌الانبیاء بابیان اینکه ما خدا، اهل‌بیت(ع) و اشک بر امام حسین(ع) همراهمان بود، ادامه داد: منتها آقایانی که چشمشان به دهان کدخدا بود این را نمی‌فهمیدند و امروز نیز این را نمی‌فهمند.

سردار آبنوش با اشاره به تبادل آزادگان پس از جنگ، افزود: طبق مستندات در تبادل اسرا با عراق از ۲۱ کشور دنیا اسیر تبادل کردیم و اینکه دشمن از جنگ جهانی اول و دوم می‌گوید سخن دروغ است، چراکه در این جنگ‌ها تنها چند کشور متحد و یا متفق حضور داشتند. یک‌بار جنگ جهانی شده و آن‌هم هشت سال جنگ تحمیلی بود که ایران در مقابل همه کفر ایستاد.

دشمن شدیدترین شکنجه‌ها را برای شهادت رزمندگان ایران انجام داد

وی بابیان اینکه اقدامات داعش و النصره برای ما جدید نیست و دشمن شدیدترین شکنجه‌ها را در دوران جنگ برای شهادت رزمندگان ایران انجام داد، اضافه کرد: تروریست‌های امروز فرزند همان دموکرات‌ها و لیبرالیسم‌ها هستند که خود نیز دیدند ما جا نمی‌زنیم بلکه برافروخته‌تر می‌شویم و جمعیت داوطلب ما چند برابر شد.

معاون هماهنگ‌کننده و جانشین قرارگاه خاتم‌الانبیاء با تأکید بر اینکه اعتقاد به امام حسین (ع) ایران را در دفاع مقدس پیروز کرد، گفت: در عین ناباوری دنیا و نیز عوامل نظام سلطه در داخل، ایران پیروز میدان بود و پس از جنگ نیز زمانی که برگزاری یادواره‌ها و بزرگداشت‌های شهدا آغاز شد همان عوامل تفکر لیبرالی و فرزندان بازرگان در داخل کشور همچون مهاجرانی که وزیر ارشاد آن زمان بود همان‌گونه که در دوران جنگ می‌گفتند مقاومت نکنید در آن زمان گفتند که این یادواره‌ها باعث برافروخته شدن کینه می‌شود.

سردار آبنوش با تأکید بر اینکه اگر مسلح به سلاح بصیرت نباشیم منافقان اعتقادات و باورهای ما را سست می‌کنند، اضافه کرد: این یادواره‌ها مهارنشدنی بوده چراکه خودجوش و از درون مردم است و همان تفکر دشمن در داخل امروز می‌گوید شهدای دفاع مقدس شهدای وطن بودند اما شهدای مقاومت این‌گونه نیستند.

وی با اشاره به ظرافت این توطئه‌ها و نفاق‌افکنی‌ها گفت: هرچند که خاک وطن بسیار مقدس است آن‌چنان‌که وطن در دین مبنای کامل بودن نماز است، اما از آن بالاتر کلمةالله است.

معاون هماهنگ‌کننده و جانشین قرارگاه خاتم‌الانبیاء خطاب به منافقان در داخل کشور گفت: برای ما وطن وطن نکنید که شما خود خائنان به وطن هستید و در فتنه آمریکایی- انگلیسی- صهیونیستی سال ۸۸ که شهید سردار همدانی از علمدارانی بود که پوزه دشمن را به خاک مالید، در فتح یکی از ساختمان های عوامل فتنه دستوراتی که به‌طور مستقیم از انگلیس دریافت می‌شد رؤیت شد.

فتنه گران از نجابت ما سوءاستفاده نکنند

سردار آبنوش با افزودن این مطلب که هنوز خیلی از مطالب آن روزها گفته نشده و پرده‌ها کنار نرفته، اضافه کرد: فتنه گران از نجابت ما سوءاستفاده نکنند، چراکه از کشوری همچون انگلیس فرمان می‌گرفتند و چطور است که باز ادعای ایرانی و اسلامی بودن دارند.

وی با تأکید بر اینکه بصیرت باید همچون یک سلاح همواره برتن ما پوشیده باشد، ادامه داد: خائنین به وطن در دوران جنگ شعار ایران سر می‌دادند و امروز هم با اسم وطن آمده‌اند.

معاون هماهنگ‌کننده و جانشین قرارگاه خاتم‌الانبیاء به این نکته که شهدای وطن و شهدای مقاومت همه در راه کلمةالله قدم برداشتند، اشاره و عنوان کرد: امروز ما پنجه در پنجه نظام سلطه‌ایم و تمام دنیا دید که تمام کفر یک‌طرف و نظام اسلامی ایران در یک‌طرف دیگر است و حتی در موضوع مذاکره و برجام هم همه نگاه‌ها به ولایت‌فقیه است و این امر نشان از این دارد که حتی سرنوشت منطقه نیز به اراده مقام ولایت بستگی دارد.

سردار آبنوش با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری با این مضمون که هر کشوری که قدرت ایستادگی نداشته باشد زور می‌شنود، گفت: رهبری فرموده‌اند که مذاکره و گفتگو منطق ماست ولی باید باقدرت باشد، چراکه اگر قدرت نداشته باشیم طرف دیگر مقید به هیچ اصولی نیست همان‌گونه که می‌بینیم دشمن در دنیا چگونه کودک کشی می‌کند و بلندتر از همیشه سخن از دموکراسی و حقوق بشر سر می‌دهد.

وی با افزودن این نکته که برای قدرتمند بودن و سیلی نخوردن از دشمن سه مؤلفه حائز اهمیت است، گفت: داشتن قدرت دفاعی و امنیتی، علم و فناوری و داشتن اقتصاد قوی مهم‌ترین مؤلفه‌ها است.

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه خاتم‌الانبیاء با اشاره به هر یک از این مؤلفه‌ها ادامه داد: کشوری که امنیت آن درگرو تصمیمات کدخدا باشد هیچ رشد و توسعه‌ای در آن معنا ندارد و در اصل چنین روشی با مکتب حسینی ما سازگار نیست.

امروز ایران یک قدرت به‌تمام‌معنا در منطقه است

سردار آبنوش اضافه کرد: امروز ایران یک قدرت به‌تمام‌معنا در منطقه است و به‌جایی رسیده‌ایم که دشمن صراحتاً اعلام کرده اگر به ایرانی حمله‌ای صورت گیرد خود نمی‌تواند تحلیل کند چه اتفاقی خواهد افتاد.

وی با اشاره به مؤلفه علم به‌عنوان یکی از مؤلفه‌های قدرت که اگر وجود نداشته باشد یک کشور ذلیل می‌شود و باید دست به‌سوی نظام سلطه دراز کند، گفت: پیشرفت علمی بسیار مهم است اما تنها علم برای به قدرت رسیدن کافی نیست، همان‌گونه که می‌بینیم کشور ژاپن با تمام پیشرفت‌هایش عزتی ندارد، اما هیچ‌کسی نمی‌تواند برای ایران که ۳۷ سال در تحریم مطلق و اوج نابرابری بوده تصمیمی بگیرد.

معاون هماهنگ‌کننده و جانشین قرارگاه خاتم‌الانبیاء بابیان اینکه امروز ایران در صنعت زیربنایی کشور خودکفاست، ادامه داد: پالایشگاه‌ها مجموعه‌ای از تمام علوم است و ایران قدرت ساخت آن را دارد و در اوج تحریم در روزهای آینده فاز ۱۵ و ۱۶ پالایشگاه در عمق پنج هزار متری خلیج‌فارس به بهره‌برداری می‌رسد و صفر تا ۱۰۰ این علم در اختیار نیروهای متخصص ایرانی است.

سردار آبنوش با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۵۰ هزار نفر از مهندسان در علوم مختلف به‌منظور خودکفایی کشور به‌طور مستقیم کار می‌کنند، گفت: به کوری چشم دشمن این نیرو مردمی است.

وی با اشاره به اقتصاد به‌عنوان سومین مؤلفه برای قدرت، گفت: ایران کشور ثروتمندی است و باید حوزه اقتصاد را اداره کنیم.

معاون هماهنگ‌کننده و جانشین قرارگاه خاتم‌الانبیاء بابیان این مطلب که هنوز بخشی از اقتصاد کشور به دست نامحرمان است، افزود: برخی اعتقاد به اقتصاد مقاومتی ندارند و به دنبال ضعیف کردن اقتصاد کشورند، اما تا سال ۱۴۰۴ در این حوزه نیز به خودکفایی خواهیم رسید.


آب گرفتگی محله گلشن توسط قناعت

تسنیم - معاون فرماندار نهاوند گفت: آشکار و فوران شدن یک‌رشته قنات در زیر تعدادی از واحدهای مسکونی در محله قدیمی گلشن نهاوند باعث تعجب و شگفتی مردم این محله شده است.

سید رضا سلامتی گفت : پس ازآشکار شدن یک‌رشته قنات درزیر تعدادی از واحدهای مسکونی مردم در محله قدیمی گلش نهاوند باعث آب‌گرفتگی خانه‌های آنها شده است به‌نحوی‌که هم‌زمان چند دستگاه پمپ شناور جمع‌آوری آب در اختیار آنها قرار گرفت.

وی گفت: فشار این رشته قنات که گویا از قلعه قدیمی یزدگرد نهاوند سرازیر می‌شود به حدی است که به‌طور مرتب و با فشارقوی در زیرزمین و سایر قسمت‌های منزل ازجمله آشپزخانه نمایان شده است و برای تخلیه آن هرچند دقیقه نیاز به روشن کردن پمپ شناور است.

سلامتی افزود: پس از اعلام این خبر از طرف افراد محله گلشن با هماهنگی فرماندار مسئول ستاد حوادث غیرمترقبه شهرستان متشکل از نیروها و مسئولان شهرداری، آب و فاضلاب، برق، گاز و مخابرات تا لحظه برطرف کردن کامل مشکل و شناسایی محل اصلی قنات و مهار آب آن فعالیت آنها ادامه دارد.

وی بیان کرد: تمامی دستگاه‌های مربوطه و خدمات رسان باید با تمام امکانات و تجهیزات سرچشمه اصلی قنات را پیدا و با مهار آب آن، آسایش و امنیت مردم منطقه گلشن را که دچار آب‌گرفتگی شده است را فراهم کنند.

سلامتی اظهار داشت: برای برطرف کردن هرچه سریع‌تر این مشکل از بزرگان محل و نقشه‌های قدیمی و میراث فرهنگی نیز استفاده کردیم تا زودتر سرچشمه این قنات پر آب را پیدا و آن را برای فضایی سبز یا آب شرب ساماندهی کنیم.

معاون فرماندار نهاوند افزود: بیش از 15 روز است که تمامی دستگاه‌های خدمات رسان شهرستان فعالیت می‌کنند و تمامی محله و قسمت‌های را که گمان می‌رفته است حفاری کرده‌ایم ولی متأسفانه از سرچشمه اصلی قنات خبری نیست.

وی عنوان کرد: آب آشکار شده در زیر منازل محله گلشن بسیار شفاف و خنک است که شگفتی و تعجب اهالی محل را برانگیخته است و در شرایطی که مادر خشک‌سالی متوالی قرار داریم می‌توانیم بخش بسیار مهمی از مشکل تأمین آب فضای سبز شهرستان را حل کنیم.


جولان 4هزارپروژه نیمه‌تمام راه دروزارت راه

فارس - معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ و نقل وزیر راه و شهرسازی از وجود 4 هزار پروژه نیمه‌تمام راه و شهرسازی در کشور خبر داد و گفت: باید برای تکمیل این پروژه‌ها سالانه 15 هزار میلیارد تومان اختصاص پیدا کند.

امیرامینی درحاشیه بازدید ازپروژه‌های اداره راه وشهرستان ملایر با اشاره به اینکه اداره راه و شهرسازی یکی از ادارات زیربنایی در کشور در امور راه‌ها و مسکن است اظهار کرد: تلاش ما ارائه خدمات مطلوب به مردم و کاهش نقاط حادثهخیز در کشور است.

وی با اشاره به انجام پروژه‌های اداره و شهرسازی گفت: تعدادی زیادی از پروژه‌ها در کشور به حالت نیمه‌تمام باقی مانده است.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ و نقل وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: 4 هزار پروژه نیمه‌تمام راه و شهرسازی در کشور وجود دارد که برای تکمیل این پروژه‌ها به بیش از 121 هزار میلیارد تومان بودجه نیاز است.

وی با بیان اینکه این تعداد پروژه با پیشرفت فیزیکی بالای 50 درصد و کمتر از 50 درصد است گفت: تکمیل پروژه‌هایی که پیشرفت آنان بیش از 50 درصد است نیز به بیش از 12 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

امینی با بیان اینکه 110 هزار میلیارد تومان نیز برای پروژه‌های کمتر از 50 درصد پیشرفت فیزیکی نیاز است، در ادامه نبود اعتبار را مهمترین مشکل دانست و گفت: اگر اعتبارات این پروژه‌ها به موقع اختصاص نیابد تا 30 سال دیگر می‌توانیم شاهد تکمیل آنها باشیم.

وی با بیان اینکه حداقل باید برای تکمیل این پروژه‌ها سالانه 15 هزار میلیارد تومان اختصاص پیدا کند گفت: طبق قول معاون رئیس جمهور باید امسال 30 هزار میلیارد تومان تا پایان سال جاری به پروژه‌های نیمه تمام راه و شهرسازی اختصاص پیدا کند.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ و نقل وزیر راه و شهرسازی پروژه‌های شبکه‌های فرودگاهی را مهمترین اولویت‌ها در بحث راه و شهرسازی دانست و خاطرنشان کرد: اولویت ما بیشتر پروژه‌هایی است که جزء شریان‌های اصلی در کشور است.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار