استاندار کرمانشاه گفت: با توجه به ظرفیت های گسترده بخش کشاورزی استان باید چشم اندار و برنامه ای تحول ساز برای این بخش طراحی گردد.
کد خبر: ۱۳۱۴۶۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۷ 18 November 2015
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کرمانشاه، دکتراسدالله رازانی در دومین جلسه کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی استان افزود: باید ضمن بررسی کارها و برنامه های گذشته، طی 45 روز آینده برنامه راهبردی برای بخش کشاورزی تدوین شود، زیرا می خواهیم این بخش با تحول و جهش همراه گردد.

وی اظهار کرد: اجرای برنامه تحول و راهبردی بخش کشاورزی باید بدون در نظرگرفتن منابع مالی و اعتبارات انجام شود که حجم جذب سرمایه گذاری های گسترده را به دنبال داشته باشد.

استاندار کرمانشاه گفت: ضرورت دارد در این برنامه تمامی امکانات و ظرفیت های بالقوه استان در این بخش در نظر گرفته شود و هیچ نگرانی در خصوص محدودیت منابع وجود نداشته باشد.

وی تصریح کرد: برای جهش و تحول در بخش کشاورزی به یک برنامه جامع و تحول ساز نیاز داریم که این برنامه باید تا 45 روز دیگر به این کارگروه ارائه شود.

استاندار کرمانشاه افزود: ارائه طرح های جدید که برای تحول بخش کشاورزی ارائه می گردد باید هدایت راهبردی این بخش را به دنبال داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه توجه به فرصت های جدید در شناسایی طرح های جدید بخش کشاورزی الزامی است، ادامه داد: باید به سمتی در بخش کشاورزی حرکت کنیم که ضمن استفاده از مهارت ها و ایده های جدید، ارتقای محصولات کیفی این بخش با توجه به ظرفیت های بالقوه موجود مد نظر قرار گیرد، بطوریکه هم افزایش تولیدات و هم ارتقای کیفیت به صورت همزمان در این بخش پدیدار گردد.

وی تاکید کرد: چشم اندار تحول بخش کشاورزی باید با دقت کامل طراحی شود.

وی در ادامه با اشاره به اجرای برنامه عظیم طرح گرمسیری استان کرمانشاه، گفت: این طرح که یک طرح بی بدیل و بسیار تحول ساز است، باید جدا از تدوین برنامه های جدید و تحول ساز بخش کشاورزی که قرار است تا 45 روز دیگر به کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی ارائه گردد، دیده شود.

وی افزود: طرح گرمسیری استان کرمانشاه یک فرصت جدید در اختیار استان گذاشته و باید اقداماتی که در این راستا صورت می گیرد متناسب با این طرح عظیم باشد.

رازانی بیان داشت: طرح گرمسیری استان کرمانشاه یک فرصت استثایی و منحصر به فرد است که پروژه های آن باید به صورت جداگانه در این جلسه مورد بررسی قرار گیرد.

 دکتر هدایت حاتمی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری نیز گفت: برای ارائه برنامه و طرح های جدید بخش کشاورزی باید به دو محورنوآوری در شناخت فرصت ها و انتخاب محورهای تحول ساز توجه شود.

وی بیان داشت: مسئولین جهادکشاورزی استان در ارائه طرح ها و برنامه جدید باید نوآوری و ایده های خود را بر اساس ظرفیت های موجود و انتخاب استراتژی متناسب با ظرفیت ها استوار سازند.

وی گفت: در بخش کشاورزی، فرصت های جدید سرمایه گذاری وجود دارد که در طراحی چشم انداز جدید توجه به آنها الزامی است.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار