رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی همدان با بیان اینکه بدنه ادارات به‌دنبال تقابل و لجبازی با سرمایه‌گذاران است، گفت: 53 درصد اشتغال همدان در بخش کشاورزی است.
کد خبر: ۱۳۱۵۸۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۲ 19 November 2015

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی همدان با بیان اینکه بدنه ادارات به‌دنبال تقابل و لجبازی با سرمایه‌گذاران است، گفت: 53 درصد اشتغال همدان در بخش کشاورزی است.

به گزارش تسنیم،ابوالقاسم سوزنچی درجلسه انجمن‌های تخصصی و صاحب‌نظران توسعه استان همدان اظهار داشت: بسیاری از قوانین در دستگاه‌های اجرایی قائم به فرد شده و با تغییر مدیریت، دیدگاه و تفسیر قانون نیز تغییر می‌کند.

وی با اعلام اینکه هنوز مشخص نشده اولویت توسعه استان کشاورزی یا مسکن است، گفت: در حال حاضر 53 درصد اشتغال استان در بخش کشاورزی ایجاد شده و به‌طور قطع ظرفیت بیشتری از این را نیز دارد.

سوزنچی با بیان اینکه در گذشته توسعه افقی کشاورزی در استان همدان اسیب‌های بسیاری را به دنبال داشت، گفت: امروز می‌توان کشاورزی استان همدان را بدون توسعه افقی رونق بخشید.

وی با اشاره به اینکه همدان دارای 26 هزار هکتار اراضی کشت سیب زمینی است، تصریح کرد: سالانه به‌طور میانگین یک میلیون تن سیب زمینی از این اراضی برداشت می‌شود که استان همدان رتبه نخست را در تولید سیب زمینی در کشور دارد.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی استان همدان با تصریح بر اینکه سرانه تولید سیب زمینی در کشور 26 تن در هر هکتار است، عنوان کرد: این رقم در همدان 38 تن در هکتار بوده و این توان وجود دارد که این میزان به 60 تن در هکتار بدون استفاده بیشتر از آب افزایش یابد.

وی با تصریح بر اینکه حمایت کشاورزی سبب می‌شود تا شاهد توسعه و رونق کشاورزی بدون مصرف آب بیشتر باشیم، اظهار داشت: هر هکتار کشت سیب زمینی به 120 هزار مترمکعب آب نیاز دارد که در صورت استفاده از برخی روش‌های نوین آبیاری می‌توان سطح زیرکشت را نیمی از آب مصرفی دو برابر کرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار