معاون امور عمرانی استاندار کرمانشاه گفت: پروژه‌های نیمه‌ تمام کرمانشاه از 5 به 2 هزار پروژه با وجود کمبود اعتبارات و منابع مالی تقلیل یافت.
کد خبر: ۱۳۱۶۲۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۷ 19 November 2015
معاون امور عمرانی استاندار کرمانشاه گفت: پروژه‌های نیمه‌تمام کرمانشاه از 5 به 2 هزار پروژه با وجود کمبود اعتبارات و منابع مالی تقلیل یافت.

مجتبی نیک‌کردار صبح امروز در جمع خبرنگاران این استان از اعلام آمادگی 13 روستای استان کرمانشاه برای انجام طرح‌های هادی مشارکتی خبر داد.

وی با بیان اینکه دولت بدون مشارکت مردم در بحث عمران روستایی و شهری موفق نخواهد شد، افزود: در حوزه عمرانی اعتبارات خوبی در سفر مقام معظم رهبری به استان جذب کرده‌ایم.

معاون امور عمرانی استاندار کرمانشاه با اشاره به قرارگیری استان کرمانشاه در جایگاه 23 توسعه در کشور، متذکر شد: به تبع این موضوع تمام شهرستان‌ها نیز با وضعیت عدم توسعه‌یافتگی مواجه هستند.

نیک‌کردار بیان داشت: تا سال گذشته آمار موجود حکایت از وجود 5 هزار پروژه نیمه‌  تمام در استان کرمانشاه داشت، در حالی که امسال این آمار به 2 هزار پروژه نیمه‌ تمام در استان تقلیل یافت.

وی وضعیت مالی نامناسب دولت و کمبود اعتبارات را یادآور شد و گفت: در شرایط فروش نفت با 40 دلار و مطالبات انباشته دولت، باید صبوری کرد و امیدواریم پس از برجام گشایشی حاصل شود.

معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه از یک‌ هزار و 720 روستای بالای 20 خانوار استان کرمانشاه، یک‌ هزار و 422 روستا دارای دهیاری هستند، ادامه داد: در تلاش هستیم تا این تعداد را یک‌ هزار و 600 روستا افزایش دهیم.

نیک‌کردار تصریح کرد: امسال با هدف اعتباربخشی به روستاها 60 میلیارد تومان اعتبار برای دهیاری‌ها در نظر گرفتیم که از این مبلغ 30 میلیارد تومان مربوط به کمک دولت و 30 میلیارد تومان از محل درآمدهای دهیاری‌هاست.

وی در مورد مشکلات تأمین آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب روستاها، گفت: امسال یک‌ هزار و 900 میلیارد تومان در کل کشور برای این موضوع اختصاص یافته است که 500 میلیون دلار آن معادل حدود یک‌ هزار و 500 میلیون تومان باید از صندوق توسعه ملی دریافت و به ریال تبدیل شود که روند زمان‌بری دارد.

معاون امور عمرانی استاندار کرمانشاه از در دست اقدام بودن احداث 9 سد در سطح استان خبر داد و افزود: یکی از این سدها، آناهیتا (کبوترلانه) است که امسال برای آن 10 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است و 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار