رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهاوند گفت: سه شکارچی با استفاده از یک قبضه سلاحه ساچمه زنی اقدام به تلف کردن یک سر خرگوش در نهاوند کردند.
کد خبر: ۱۳۷۹۶۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۶ 01 December 2015
 رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهاوند گفت: سه شکارچی با استفاده از یک قبضه سلاحه ساچمه زنی اقدام به تلف کردن یک سر خرگوش در نهاوند کردند.
 
به گزارش ایرنا؛محمدکرمعلی گیلانه افزود: سه شکارچی متخلف با استفاده از تاریکی در نیمه های شب با بهره گیری از یک قبضه اسلحه ساچمه زنی در نیمه های شب اقدام به شکار یک سر خرگوش کردند که هنگام ارتکاب جرم دستگیر شدند.

وی اضافه کرد: این اقدام بدون دریافت مجوز مربوطه و در ساعت غیرمجاز صورت گرفته و متخلفان یا تشکیل پرونده تحویل مرجع قضایی شدند.

وی یاداوری کرد: در چند سال اخیر بدلیل کاهش جمعیت خرگوش، صدور پروانه شکار خرگوش ممنوع شده است با این وجود برخی شکارچیان سودجو بصورت غیر قانونی اقدام به شکار می ننند.

وی اضافه کرد: اقدام این افراد باعث ورود خسارات غیرقابل جبران بر اکوسیستم می شود چرا که طعمه اصلی گوشتخوارانی چون گرگ، شغال و روباه خرگوش است و در صورت کاهش طعمه به اجبار به جوامع انسانی نزدیک شده و تبعات ناگواری را باعث می گردند.

وی اظهار کرد: شهرستان نهاوند با دارا بودن شرایط آب و هوایی و اکولوژیکی مناسب ، محل زندگی بسیار مطلوبی را برای گونه هایی نظیز خرگوش فراهم کرده است.

وی یادآوری کرد: تا کنون هیچگونه شکایتی مبنی بر خسارت از طرف خرگوش گزارش نشده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار