بررسی كارنامه 93 خدابخش
استاندار اردبيل آن گونه كه خود مي گويد ماموريت اصلي اش در استان اردبيل، حمايت از توليد و تسهيل سرمايه گذاري است؛ به گفته خودش از ابتداي تصدي اين مسئوليت در آبان ماه 1392 تاكنون به رغم موانع متعدد ساختاري و مديريتي از هيچ تلاشي در اين مسئله فروگذار نكرده است ...
کد خبر: ۱۴۳۶۶
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۴ 16 March 2015

استاندار اردبيل آن گونه كه خود مي گويد ماموريت اصلي اش در استان اردبيل، حمايت از توليد و تسهيل سرمايه گذاري است؛ به گفته خودش از ابتداي تصدي اين مسئوليت در آبان ماه 1392 تاكنون به رغم موانع متعدد ساختاري و مديريتي از هيچ تلاشي در اين مسئله فروگذار نكرده است.

هر چند فرايند تصميمات در حوره سرمايه گذاري و توليد در ايران طولاني است اما صاحبنظران بر اين عقيده اند كه يك سال و اندي هم زمان كمي نيست تا بر مبناي آن به يك ارزيابي كلي در باره عملكرد يك مجموعه دست يافت؛ براي اين منظور نشریه "چشم انداز اردبیل" در گزارشی ، نظرات نمايندگان مردم استان در مجلس شوراي اسلامي را در مورد عملکرد استاندار اردبیل جویا شده است که تابناک اردبیل آن را با اندکی تلخیص بازنشر کرده است.

پيرموذن:خدابخش موفق عمل كرده است

کمال الدین پیرموذن دیگر نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی هم بر این باور است که با در نظر گرفتن فرایند طولانی تصمیم در كشور، در مدت کارهای بزرگی شده و بنده کارنامه آقای خدابخش را موفق می دانم.

افضلي فرد:خدابخش تسليم گروههاي سياسي تندرو نباشد

مصطفی افضلی‌فرد در ارزیابی خود از عملکرد استاندار اردبیل در سال 1393 اظهار داشت: بی تردید استان اردبیل مي بايست در منظومه چشم انداز توسعه ایران 1404 بر اساس قابلیت‌ها و نیز سرمایه گذاری در بخش های دیگر، سهمی قابل توجه داشته باشد؛باید بپذیریم که اقدامات انجام گرفته در استان اردبیل در زمینه مردمی کردن اقتصاد و اجرای سیاست های اصل 44 قانون اساسی منجمله تمهیدات مربوط به تحویل زیرساخت ها و تسهیل فرایند اعطای تسهیلات، در اين مدت کمرنگ بوده است.

نماینده اردبیل،نير،نمين و سرعين در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:تا زمانی که بدون توجه به نقش و جایگاه سرمایه گذار، او را در پیچ و خم بورکراسی زاید اداری تنها بگذاریم وضعیتی بهتر از این نباید برای استان اردبیل متصور باشیم؛دستگاههاي اداری در مقام سخن گفتن حرف های خوبی می زنند اما در مقام عمل، اقدام موثری از آنها نمی بینیم.

افضلی‌فرد با اشاره به مجموعه اقدامات و پیگیری های نمایندگان استان برای حمایت های بانکی و اختصاص منابعی از صندوق توسعه ملی جهت سرمایه در گردش و ثابت واحدهای تولیدی اظهار داشت:متاسفانه به نظر می رسد واحدهای تولیدی آن طور که باید از سوی دستگاههای اجرایی و اداری در تحقق موارد یاد شده به صورت جدی،پایدار و مستمر حمایت نمی شوند و این علامت و پیام خوشایندی برای صاحبان سرمايه متقاضی نیست که بنا دارند در آینده در این استان سرمايه گذاري كنند.

وی با اشاره به این که «سرمایه گذاری مناسب»، نسخه شفابخش و موثر برای فروکش کردن «بیکاری» و «معیشت»به عنوان دو مشکل و معضل استان اردبیل است،بیان داشت: بی تردید از طریق سرمایه گذاری، جذب بیکاران و تولید ثروت معضلات مرتبط با این دو مسئله مرتفع می شود از طرفی حمایت از سرمایه گذاری در دو بخش کشاورزی و گردشگری به عنوان دو قابلیت ویژه می تواند محرکی قوی در این زمینه باشد.

این نماینده مجلس با اشاره به تجارب خوب دکتر مجید خدابخش در حوزه های مدیریت واحدهای تولیدی،اقتصادی و عمرانی افزود: ایشان هر چند ممکن است در تصدی مسئولیت های قبلی اشان موفقیت هایی داشته اند اما به نظر می رسد انتظارات موردنظر در جذب سرمایه گذاری را به دلایلی به طور کامل برآورده نکرده اند.

افضلی فرد در تحلیل عدم تحقق وعده های استاندار اردبیل در زمینه جذب سرمایه گذاری، دلیل عمده را متوجه مدیران انتصابی دانست و گفت: اگر استاندار می خواهد اولویت سیاست خود را در توسعه استان با موفقیت پیش ببرد باید مدیرانی «توانمند»،«امین» و «غیرجناحی» را به مثابه پیش درآمد جذب سرمایه گذاران با خود همراه کند اما به نظرم استاندار اردبیل در این زمینه مهم توفیق چندانی نداشته است.

وی ادامه داد: متاسفانه استاندار اردبیل تحت فشار و تسلیم گروههای تندور سیاسی در جذب مدیرانی با ویژگی های برنامه ریزی، اقتصادی و فراجناحی در مجموعه استانداری موفق عمل نکرده است تا به وسیله ابزار مدیریتی در تحقق وعده هایش توفیق حاصل کند.

این نماینده مجلس بر ضرورت قاطعیت و صلابت استاندار اردبیل در پیگیری و حمایت از وعده ها و برنامه های خود در جذب سرمایه گذاران تاکید و ابراز امیدواری کرد که خدابخش تعامل خود را با نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی به طور جامع و مستمر تقویت کرده و براي پيشبرد اهداف و برنامه هاي خود از ظرفیت مجلس بیش از پیش بهره ببرد.

موسوي: براي رسيدن به نتيجه مدنظر فاصله داريم

ميرقسمت موسوي نماينده مردم گرمي - مغان در گفتگو با ما در باره كارنامه استاندار اردبيل در سال 93 در راستاي پيشبرد برنامه ها و وعده هاي خود اظهار داشت: گرچه استاندار و مجموعه همكارانشان براي جذب سرمايه گذاران و رفع موانع توليد تلاش هايي داشتند اما اقدامات انجام گرفته با نتيجه موردنظر فاصله دارد و اميدواريم با برطرف شدن موانع ساختاري و نيز همت مضاعف بتوانند تحركي را در اين بخش ها به معناي واقعي ايجاد كنند.

حقیقت پور: استاندار، مديران مانع تراش را بركنار كند

منصور حقیقت پور نماینده مردم اردبیل،نير،نمين و سرعين در مجلس شورای اسلامی هم در ارزیابی کارنامه یک سال اخیر استاندار اردبیل در تحقق وعده ها و برنامه های خود بیان داشت:با وجود این که در راستای ساماندهی امور اقتصادی تلاش هایی شده اما در عمل اتفاق چندانی در توسعه استان دیده نمی شود.

وی با ابراز تاسف از فرایند طولانی و پیچیده یک تصمیم بخصوص در زمینه سرمایه گذاری و تولید در کشور گفت: متاسفانه این پروسه در استان اردبیل پیچیده تر از هر جای دیگر بوده و بخش مهم این معلول ناشی از عملکرد برخی مدیران تنگ نظر و بخیل و نیز بانکها است.

حقیقت پور تاکید کرد:باید استاندار اردبیل یک سری مدیرانی که حرف او را در این زمینه گوش نمی کنند در جای خودشان بنشاند؛ هر مسئولی مانعی بر سر بخش خصوصی ایجاد کند جای او در اردبیل نیست و باید ساک خود را برداشته و اردبيل را ترك كند.

پیگیری و تماس های مکرر خبرنگار ما برای دریافت دیدگاههای نمایندگان حوزه های انتخابیه پارساباد مغان و خلخال بی نتیجه ماند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار