نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی از بهره‌برداری از سد گیوی در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۴۵۸۱۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹ 16 December 2015

جلیل جعفری بنه خلخال در گفتگو باخبرنگار مهرتصریح کرد: دو سد حیاتی گیوی و بفراجرد رو به اتمام بوده و عملیات اجرایی مراحل پایانی را سپری می کند.

وی افزود: در سال های اخیر تلاش بر این بوده با وجود مشکلات اعتبار ملی و استانی اعتبارات لازم تکمیل این دو سد جذب شود.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی در عین حال با اشاره به پیشرفت ۱۲ درصدی شبکه پایاب سد گیوی ادامه داد: به دلیل اهمیت این پروژه در تولید فرصت شغلی و خلق ثروت لازم است دستگاه های متولی نسبت به تکمیل آن همت کنند.

جعفری بنه خلخال در خصوص انتقال آب از بفراجرد به خلخال و ۲۲ روستای مسیر اضافه کرد: با جذب سرمایه گذار و بخش خصوصی به روشBOTاین پروژه وارد فاز اجرایی شده است.

وی به مطالعه هفت سد در شهرستان های خلخال و کوثر اشاره کرد و متذکر شد: با پیگیری های صورت گرفته ارزیابی زیست محیطی سد شهید بهشتی هشتجین به تصویب رسیده است.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مطالعه فاز دو این سد تکمیل شده است، تصریح کرد: اخذ کمیسیون ماده ۲۱۵ از سازمان برنامه بودجه و لحاظ آن در لایحه بودجه سال آینده در دست اقدام است.

جعفری بنه خلخال خواستار اهتمام برای تکمیل مطالعات فاز دوم سایر سدهای نیمه تمام در این دو شهرستان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر تصویب ارزیابی زیست محیطی سد زرج اباد در کوثر در دستور کار قرار گرفته تا بعد از تصویب روند اجرایی ساخت پیگیری شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار