رئیس ستاد انتخابات استان همدان گفت: اخلال در برگزاری مراسم ها بیانگیر این است که عده ای علاقمند به فعالیت برخی جریانهای سیاسی نیستند.
کد خبر: ۱۴۶۵۳۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۴ 17 December 2015

رئیس ستاد انتخابات استان همدان گفت: اخلال در برگزاری مراسم ها بیانگیر این است که عده ای علاقمند به فعالیت برخی جریانهای سیاسی نیستند.

به گزارش ایرنا ؛محمد ابراهیم الهی تباردر جمع خبرنگاران بیان کرد: یکی از ملزومات ایجاد نشاط سیاسی و افزایش مشارکت مردم، ایجاد فضای مناسب برای ابراز عقاید است.

وی بیان کرد: طبق نظر شواری تامین تمامی آیینها و تجمعات قانونی باید بدون مشکلی برگزار شود که تاکنون در این استان اینگونه بوده است.

وی با ذکر اینکه انتخابات در ایران نماد مشارکت مردم در سرنوشت خودشان است گفت: مردم با حضور در این حماسه سیاسی به جهان اعلام می دارند که مقبولیت و مشروعیت نظام ناشی از حضور مردم است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان افزود: حضور و مشارکت حداکثر مردم در انتخابات یکی از مطالبات اصلی رهبری فرزانه انقلاب و رئیس جمهوری است که لازمه آن ایجاد فضای مناسب و امن برای مشارکت همه گروه های سیاسی در انتخابات است.

الهی تبار تاکید کرد: باید زمینه حضور فرهیختگان، نخبگان و افراد توانمند در انتخابات فراهم شود تا شاهد حضور افراد قوی و موثر در مجلس باشیم.

وی بیان کرد: باید با حضور افراد توانمند، اندیشمند و صاحب نظر در انتخابات شاهد تشکیل مجلسی در شان ملت ایران باشیم.

وی با ذکر اهمیت و جایگاه مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: این نهاد در موقعیتهای حساس می تواند با حضور خود کشور را از تلاطم نجات دهد که مصداق آن انتخاب رهبری فرزانه انقلاب بعد از امام راحل بود تا بتواند کشور را به سرمنزل مقصود برساند.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان گفت: مجلس شورای اسلامی نیز مکانی است که شعائر تبدیل به شعور شده و تمامی آمال تبدیل به قانون می شود.

وی خاطرنشان کرد: ستاد انتخابات استان همدان از اردیبهشت ماه سالجاری شکل گرفت که هفت کمیته با وظایف مشخص زیر مجموعه این ستاد فعالیت خود را آغاز کردند.

الهی تبار یکی از وظایف ستاد انتخابات پس از شکل گیری در استانها را فراهم کردن مقدمات برگزاری انتخابات و کمک به مجریان انتخابات دانست.

وی کمک به مجریان، تدوین لوایح، حل مشکلات احتمالی، ایجاد تمهیدات مورد نیاز برای برگزاری انتخابات را از دیگر وظایف ستاد انتخابات دانست.

وی بیان کرد: شرایط و بسترهای لازم برای برگزاری انتخابات راینه ای در استان فراهم است و در صورت اعلام وزارت کشور این آمادگی در استان وجود دارد.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان افزود: حدود 98 درصد پوشش لازم برای فرایند الکترونیکی انتخابات در استان ایجاد شده و این آمار تا زمان برگزاری انتخابات به 99.5 درصد نیز می رسد.

وی گفت: درصد بالایی از حوزه های انتخابیه با سامانه جامع انتخابات ارتباط آنلاین دارند همچنین همدان از ظرفیت بالایی برای برقراری ارتباط بین شعب اخذ رای و سامانه جامع انتخابات برخوردار است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان اظهار کرد: انتخابات دارای 27 مرحله بوده که 25 مرحله آن الکترونیکی و دو مرحله دریافت رای و شمارش آرا بصورت دستی انجام می شود.

الهی تبار تصریح کرد: به منظور تامین امنیت انتخابات کمیته امنیتی تمامی تهدیدات مرزی و داخلی را رصد می کند تا شاهد برگزاری انتخابات سالم باشیم.

وی در ادامه به تشریح وظایف کمیته هی زیرمجموعه ستاد انتخابات استان پرداخت و برنامه زمانبندی پیش بینی شده برای انتخابات مجلس و خبرگان رهبری را اعلام کرد.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان یادآوری کرد: در دوره قبل انتخابات مجلس خبرگان یک هزار و 450 شعبه و برای انتخابات مجلس نهم یک هزار و 216 شعبه در استانی پیش بینی شده بود که امسال نیز پس از تشکیل هیات اجرایی شمار شعب مشخص می شود.

الهی تبار در ارتبط با رد صلاحیت کاندیداها نیز بیان کرد: مراجع چهارگانه به استعلامهای مورد نیاز پاسخ داده و بر مبنای همین گزارشها فردی رد یا تایید صلاحیت می شود هر چند زمانی برای تسلیم شکایت از سوی نامزدها نیز پیش بینی شده است.

وی گفت: تمامی تحرکات نامزدهای احتمالی رصد شده و در صورت انجام هر نوع تخلف موقع بررسی صلاحیت ها این موضوع مدنظر قرار می گیرد.

وی تاکید کرد: هرگونه عمل و اقدامی که در فضای غیر مجازی تخلف محسوب می شود در فضای مجازی نیز بعنوان یک حرکت خلاف قانون به شمار می رود.

پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری و دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هفتم اسفند ماه برگزار می شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار