کد خبر: ۱۴۷۰۲۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۹ 18 December 2015
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

تابناک گیلان: امام جمعه موقت رشت با اشاره به فاجعه شیعه کشی در نیجریه و جمهوری آذربایجان تاکید کرد: ردپای آمریکا و رژیم صهیونیستی در فاجعه نیجریه دیده می شود و این امر ناشی از هراس غرب درباره گسترش اسلام است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام احمد عبدالله زاده پاشاکی در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت با اشاره به سالروز شهادت دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: استکبار جهانی از وحدت جوامع هراس دارد چرا که وحدت باعث ایستادگی جوامع در برابر ظلم و ستم می شود.

وی با نقش حوزه و دانشگاه در آگاه سازی و متحد کردن افراد جامعه تصریح کرد: دشمنان اسلام سالها با تاکتیک «تفرقه بینداز و حکومت کن» بر جوامع سلطه داشتند ولی بالا رفتن سطح آگاهی جوامع و شناخت از دسیسه های دشمنان باعث شد تا مردم در مقابل این سلطه ها ایستادگی کنند.

امام جمعه موقت رشت افزود: نقش حوزه و دانشگاه در این آگاه سازی بسیار پررنگ است و هوشیاری حوزویان و دانشگاهیان برای مقابله با تشیع انگلیسی و تسنن آمریکایی امروزه از تاکیدات مهم رهبری است.

 حجت الاسلام عبدالله زاده‌پاشاکی همچنین به فرارسیدن سالروز حماسه ۹ دی اشاره کرد و گفت: بصیرت و تبعیت از ولایت مهمترین عوامل مهار فتنه ۸۸ بود که در این راستا مردم بصیر و ولایتمدار گیلان یک روز جلوتر به میدان آمده و جلوی فتنه را گرفتند.

وی در ادامه بر ضرورت انتخاب افراد اصلح در مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی تاکید کرد و افزود: شرکت پر شور در انتخابات پیش رو بسیار مهم بوده وحضور حداکثری مردم در این انتخابات نقشه های دشمنان را نقش بر آب می کند.

حجت الاسلام عبدالله زاده‌پاشاکی همچنین با اشاره به فاجعه شیعه کشی در نیجریه و جمهوری آذربایجان تصریح کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی در بروز این فجایع دست داشته و رد پای آنان دیده می شود.

وی با تاکید بر هراس غرب از اجتماع بزرگ شیعیان در اربعین حسینی(ع) تاکید کرد: تمام نقشه های دشمنان اسلام برای در هم شکستن اتحاد شیعیان و پراکنده کردن این اجتماع عظیم است.

خطیب جمعه رشت در ادامه به تذکرات آیت الله قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان درباره عملکرد نامطلوب اوقاف اشاره کرد و گفت: به رغم اینکه گیلان رتبه سوم بقاع و موقوفات در کشور است اما توجیه درستی برای صرف درآمدهای حاصل از این موارد وجود ندارد.

حجت الاسلام عبدالله زاده‌پاشاکی تصریح کرد: متاسفانه عملکرد اوقاف گیلان ضعیف است و باید به نیات واقفان در اداره موقوفات و اجرایی کردن این نیات توجه ویژه شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار