کرمان
شهردار کرمان از تبدیل شدن اطراف میدان«توحید»(ارگ) به پیاده راه خبر داد.
کد خبر: ۱۴۷۳۷۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸ 19 December 2015
مهندس علی بابایی در حاشیه بازدید استاندار کرمان از روند بازسازی و مرمت بازار بزرگ و پروژه‌های شهری که با حضور معاون عمرانی و معاون سیاسی امنیتی استاندار و مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان برگزار شد، اظهار کرد: به دنبال آن هستیم تا بتوانیم میدان توحید را به پیاده‌راه تبدیل کنیم.
وی افزود: به همین منظور و به جهت بهبود عبور و مرور شهری در این منطقه، به دنبال بازگشایی مسیر گلبازخان هستیم که یکسری اقدامات در راستای تملک این محدوده توسط شهرداری صورت گرفته است.
شهردار کرمان گفت: محور «ایرانمنش – فتحعلی‌شاهی» پس از ۲۰ سال بازگشایی خواهد شد.
مهندس بابایی تصریح کرد: با حمایت استاندار و با همکاری اداره‌کل راه و شهرسازی، سازمان عمران و مسکن‌سازان، ساخت محور «ایرانمنش – فتحعلی‌شاهی» پس از مدت‌ها ادامه خواهد یافت و این مسیر بازگشایی می‌شود.
وی با بیان اینکه تعدادی اثر تاریخی که در محدوده‌ی این مسیر قرار دارند، به موزه و اماکن تفریحی تبدیل می‌شوند، افزود:با بازگشایی این مسیر، محدوده خیابان «شریعتی» از سه‌راه «شهیدچمران» تا میدان «شهدا» پیاده‌راه خواهد شد.
شهردار کرمان همچنین با اشاره به بدنه‌سازی بازار بزرگ گفت: شهرداری به تنهایی کار بدنه‌سازی بازار کرمان را انجام نداده و لازم بود تاسیسات بازار از جمله برق و مخابرات جابه‌جا و دوربین‌های مداربسته و دربهای مغازه‌ها نصب می‌شد که با کمک دستگاه‌های مربوط و اصناف، بخشی از کار که بسیار انرژی‌بر بود انجام شده است.
مهندس بابایی با تاکید بر اینکه در حال حاضر، بدنه‌سازی بازار در حال انجام است و هر شب از ۹ شب تا صبح، کار بدنه‌سازی انجام می‌شود، افزود: طبق قولی که داده‌ایم، تلاش می‌کنیم بدنه‌سازی بازار تا عید نوروز به پایان برسد.
وی خاطرنشان کرد: با این اقدامات، تحرک قابل توجهی در بافت تاریخی شهر کرمان انجام شده و فضای شهری مطلوبی پیدا می‌کند که می‌تواند مورد استفاده‌ی شهروندان کرمان و میهمانان و گردشگران قرار گیرد.
لازم به ذکر است علی‌رضا رزم‌حسینی استاندار کرمان، به‌همراه حمید ذکااسدی معاون سیاسی امنیتی استاندار، ابوالقاسم سیف‌الهی معاون عمرانی استاندار، علی بابایی شهردار کرمان و محمود وفایی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از روند مرمت بافت تاریخی کرمان از جمله بازار بزرگ و مجموعه‌ی گنجعلی‌خان، ساختمان بیمارستان قدیمی مرسلین و ساختمان تاریخی کنسولگری انگلیس در کرمان بازدید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار