مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان گفت: طبق آمار اکثر طلاق‎ها در پنج سال اول زندگی رخ می‎دهد و این نشان‎دهنده این است که عدم شناخت از روحیات یکدیگر و عدم تطابق خواسته‎ها و پسند و ناپسندها زوجین را به بن‌بست می‎رساند.
کد خبر: ۱۴۷۹۱۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۲ 19 December 2015
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، کلثوم غفاری‎توران در همایش پدیده آسیب‎شناسی طلاق در بندرگز اظهار کرد: آموزش‎های قبل از ازدواج با استفاده از مدرسان خبره و آگاه صورت گیرد.

وی افزود: انسان امانتی را به عهده گرفته است که هیچ موجود دیگری جرأت پذیرفتن آن را نداشته این امانت معرفت و شناخت و عشق است و مشکلات و آسیب‎ها از آنجا شروع می‎شود که عشق و معرفت را به دست فراموشی می‎سپاریم یکی از معضلات حاصل از این غفلت آسیب طلاق است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان یادآور شد: طلاق حقیقت تلخی است که اگر چه حرام نیست اما منفورترین حلال و آخرین راه چاره است، اما نگران کننده‎تر از طلاق رشد بی‎رویه آن است آسیبی که برای برون‎رفت از آن نیازمند آسیب‎شناسی علمی و ارائه راهکارهای عملی هستیم.

غفاری‎توران با اشاره به برخی از دلایل بروز اختلافات در بین زوجین گفت: طبق آمار اکثر طلاق‎ها در پنج سال اول زندگی رخ می‎دهد و این نشان‎دهنده این است که عدم شناخت از روحیات یکدیگر و عدم تطابق خواسته‎ها و پسند و ناپسندها زوجین را به بن بست می‎رساند لذا باید آموزش‎‎های قبل از ازدواج نه به شکل رفع تکلیف و فرمایشی بلکه بسیار عمیق و جدی و با استفاده از مدرسان خبره و آگاه صورت گیرد.

مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری گلستان با اشاره به نقش والدین در زندگی جوانان گفت: والدین نیز برای این امر باید آگاهی لازم را داشته باشند وگرنه با دخالت بیجا ممکن است به اختلافات دامن بزنند و کلاس‎های آموزش خانواده در مدارس می‎توانند در این امر نقش مهمی ایفا کنند.

شایان ذکر است همایش منطقه‎ای آسیب‎شناسی پدیده طلاق در غرب استان گلستان در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بندرگز برگزار شد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار