دبیر اجرایی جشنواره شعر «نسیم رحمت» در استان همدان از ارسال 86 اثر در حوزه نماز به دبیرخانه جشنواره شعر «نسیم رحمت» خبر داد.
کد خبر: ۱۵۵۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹ 02 January 2016

دبیر اجرایی جشنواره شعر «نسیم رحمت» در استان همدان از ارسال 86 اثر در حوزه نماز به دبیرخانه جشنواره شعر «نسیم رحمت» خبر داد.

به گزارش فارس ، حسن کرمی‌ نور در آیین اختتامیه جشنواره شعر «نسیم رحمت» با محوریت نماز و نیایش در همدان اظهار کرد: این جشنواره نخستین‌ بار است که با نام «نسیم رحمت» در استان برگزار می‌شود و بیشترین آثار از شهرستان‌های نهاوند، تویسرکان و بهار به دبیرخانه ارسال شده‌ است.

وی با بیان اینکه 86 اثر در حوزه نماز به دبیرخانه ارسال شده است، افزود: این آثار در سه رده سنی بخش کودک و نوجوان، کمتر از 20 سال و بالای 20 سال به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

دبیر اجرایی جشنواره شعر «نسیم رحمت» با اشاره به اینکه حوزه هنری استان بررسی این آثار را برعهده گرفت، گفت: تمام آثار به وسیله این دبیرخانه کدبندی و به حوزه هنری برای بررسی نهایی ارسال شد.

وی ادامه داد: بزرگترین دستاورد این جشنواره موضوع نماز بوده و شرکت جوانان در این جشنواره نقطه امیدی است که موجب تشویق و ترغیب افراد جامعه به خواندن و اهمیت نماز در زندگی می‌شود.

کرمی‌نور تصریح کرد: 16 اثر در بخش آثار کودک و نوجوان، 10 اثر در بخش افراد کمتر از 20 سال و 60 اثر برای افراد بالای 20 سال به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

وی با اشاره به تعداد برگزیدگان این جشنواره خاطرنشان کرد: سه اثر در بخش کودک و نوجوان، سه اثر در بخش افراد کمتر از 20 سال و 10 اثر در بخش بالای 20 سال به عنوان برگزیدگان نهایی این جشنواره از سوی هیئت داوران انتخاب شدند.

دبیر اجرایی این جشنواره افزود: یکی از آفات این جشنواره‌ها این است که شاعر سعی می‌کند شعر موضوعی کار کند در حالی که نیت این است که شاعر با توجه به احساسات خود بحث راز و نیاز، فطرت و عبودیت را سرلوحه کار خود قرار دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز با اشاره به اینکه رسالت تمام پیامبران اقامه نماز بوده است، گفت: دستگاه‌های فرهنگی به عنوان متولیان این امر وظیفه دارند در راستای گسترش فریضه نماز در جامعه فعالیت کنند.

فاضل عبادی با بیان اینکه این جشنواره با حضور شاعران سراسر استان برگزار شده است، افزود: در سال جاری بیش از 114 برنامه در راستای گسترش و ترویج نماز و قرآن همچون تشکیل شوراهای هماهنگی قرآن، فعالیت کانون فرهنگی مساجد و جشنواره شعر رضوی برگزار شده است.

گفتنی است، در آیین اختتامیه این جشنواره از برگزیدگان شعر نماز در هر بخش تقدیر به عمل آمد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار