رئیس بنیاد نخبگان استان همدان گفت: از ۵۳ شرکت دانش بنیان استان همدان ۳۳ شرکت موفق به اخذ تأییدیه دانش بنیان شدند.
کد خبر: ۱۵۹۷۱۹
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۹ 07 January 2016

رئیس بنیاد نخبگان استان همدان گفت: از ۵۳ شرکت دانش بنیان استان همدان ۳۳ شرکت موفق به اخذ تأییدیه دانش بنیان شدند.

به گزارش تسنیم ، غلامحسین مجذوبی در جلسه هم اندیشی شرکت‌های دانش بنیان استان همدان با بیان اینکه از 53 شرکت دانش بنیان استان همدان 33 شرکت موفق به اخذ تأییدیه دانش بنیان شدند، اظهار داشت: ارزیابی شرکت‌های دانش بنیان از سال 92 آغاز شده و تاکنون استان همدان عملکرد موفق داشته است.

وی افزود: 18 درصد شرکت‌های دانش بنیان استان همدان در بخش برق و الکترونیک، 15 درصد در حوزه صنعت و معدن، 12 درصد در حوزه تجهیزات ساخت و لوازم، 12 درصد در حوزه فناوری اطلاعات، 12 درصد در بخش کشاورزی و 9 درصد نیز در حوزه مهندسی پزشکی فعالیت می‌کنند.

رئیس بنیاد نخبگان استان همدان با اشاره به اینکه شرکت "اپل" 60 هزار اشتغال مستقیم و یک میلیون اشتغال غیر مستقیم ایجاد کرده است، تصریح کرد: این شرکت در سه ماهه اول سال 2014 درآمدی بالغ بر 42 میلیارد دلار داشته است.

وی بیان کرد: در ایران نیز به این نتیجه رسیده‌ایم که سهم شرکت‌های دانش بنیان در تولید ناخالص ملی در سند چشم انداز افق سال 1404 باید 50 درصد باشد.

مجذوبی با اشاره به اینکه در ابتدای راه ایجاد و توسعه شرکت‌های دانش بنیان هستیم، عنوان کرد: در استانی مانند البرز که صنعتی است سهم شرکت‌های دانش بنیان کمتر از یک درصد است و در استان همدان که صنعتی نیز مشکلات بیشتر است.

ارائه ایده و تبدیل به تجاری سازی مغفول است

همچنین رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه از یک هزار و 300 واحد تولیدی دارای پروانه فعالیت استان فقط 42 واحد دارای پروانه"R&D "هستند، گفت: بحث ارائه ایده و تبدیل به تجاری سازی همیشه مغفول بوده است.

حمید رضا متین افزود: جایی برای ارائه ایده نبوده که افراد دارای فکر و ایده بتوانند ایده‌های خود را ارائه کنند تا تجاری سازی شده و به محصول تبدیل شود.

وی به راه اندازی دفتر ارتباط صنعت و فناوری اشاره کرد و گفت: امیدورایم بتوانیم در این دفتر ایده‌ها را تجاری سازی کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان بیان کرد: در سال 75 دفتر ارتباط صنعت با دانشگاه بوعلی ایجاد شده اما بعد از گذشت مدتی به نتیجه ای نرسید و امیدواریم دوباره این دفتر احیا شود تا شرایط را برای برقراری ارتباط صنعتگران با دانشگاه فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه در ایران به فکر پول نمی‌دهند، عنوان کرد: متأسفانه اول کار را شروع می‌کنند وبعد فکر می‌کنند.

به گزارش تسنیم جلسه هم اندیشی شرکت‌های دانش بنیان استان همدان با دکتر علی وطنی معاون توسعه فناوری و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری در سفر یک روزه به همدان برگزار شد.

در این سفر معاون توسعه فناوری و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری از پروژه در دست احداث سایت پارک علم و فناوری استان بازدید به عمل آورد.

همچنین نشست با نخبگان استان و شرکت در کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان همدان از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده در این سفر است.

شرکت‌های دانش بنیان استان همدان، نمایشگاهی از تولیدات و کالاهای فناورانه را در دانشگاه صنعتی برگزار کردند که معاون توسعه فناوری و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری از این نمایشگاه بازدید کرد.

در پایان این جلسه هم اندیشی، صاحبان شرکت‌های دانش بنیان استان مسائل و مشکلات خود را به صورت مستقیم مطرح کردند و معاون توسعه فناوری و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری به این سوالات پاسخ داد.

در این جلسه رئیس دانشگاه صنعتی همدان، رئیس بنیاد نخبگان استان، سرپرست پارک علم و فناوری استان، رئیس دانشگاه پیام نور استان، مدیر کل فناوری اطلاعات استان، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، صاحبان شرکت‌های دانش بنیان استان و رئیس هیئت مدیره انجمن دانش بنیان استان همدان حضور داشتند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار