سرهنگ رضا زارعي گفت: طرح سراسري مبارزه با قاچاق كالا و ارز طي دي ماه سال جاري دراستان همدان به مدت 72 ساعت با قاطعيت تمام و استفاده از کليه امکانات رده هاي انتظامي استان و همچنين با بهره گيري از توان پليس آگاهي استان به مرحله اجرا گذاشته شد.
کد خبر: ۱۶۲۱۴۲
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۲ 11 January 2016

توقيف نيسان پيكاپ با خلافي 44 ميليونی

رئيس پليس راه استان از توقيف يک دستگاه خودروي نيسان پيکاپ به علت خلافي بيش از 44 ميليون ريال، خبر داد.

 سرهنگ "مهدي شاكري" گفت: ماموران پليس راه همدان، در حين گشت زني، يک دستگاه خودروي نيسان پيکاپ را به منظور اعمال قانون براي عدم استفاده از كمربند ايمني در مقابل پليس راه آزاد راه همدان متوقف کردند.

وي افزود: در استعلام به عمل آمده از سيستم اجراييات مشخص شد كه خودرو داراي مبلغ 44 ميليون و 250 هزار ريال جريمه پرداخت نشده است كه به موجب قانون خودرو، توقيف و روانه پاركينگ شد.

رئيس پليس راه استان همدان عنوان کرد: براساس تبصره ماده 8 قانون رسيدگي به تخلفات رانندگي در صورتي كه مبلغ جريمه خودرويي به 10 ميليون ريال برسد پليس راهنمايي و رانندگي موضوع را به مالك خودرو اعلام کرده و چنانچه ظرف مدت يك ماه از تاريخ ابلاغ، مالك خودرو نسبت به پرداخت جريمه اقدام نكند، خودرو توقيف و از تردد آن جلوگيري مي شود.


كشف 6 ميلياردکالاي قاچاق 

رئيس پليس آگاهي استان از دستگيري 24 قاچاقچي و کشف بيش از 6 ميليارد ريال کالاي قاچاق در دي ماه سال جاري، خبر داد.

سرهنگ " رضا زارعي" گفت: طرح سراسري مبارزه با قاچاق كالا وارز طي دي ماه سال جاري در استان همدان به مدت 72 ساعت با قاطعيت تمام و استفاده از کليه امکانات رده هاي انتظامي استان و همچنين با بهره گيري از توان پليس آگاهي استان به مرحله اجرا گذاشته شد.

وي افزود: در نتيجه اجراي اين طرح، 11 هزار و 800 نخ سيگار خارجي، 15 هزار و 407 ثوب البسه، 23 هزار کيلوگرم برنج، يک هزار و 212 کيلوگرم چاي و 168 عدد لوازم خانگي خارجي قاچاق كشف و 12 دستگاه خودرو نيز توقيف شد.

زارعي اظهار داشت: کشف تعداد قابل توجهي البسه خارجي دست دوم، ساعت مچي، انواع وسايل دفاع شخصي و ... به همراه 410 رأس گوسفند و يک هزار قطعه طيور قاچاق و همچنين تعدادي اقلام ضدفرهنگي از ديگر كشفيات اين طرح بود.

اين مقام انتظامي بيان داشت: در اين راستا 24 متهم دستگير كه پس از تشكيل 18 فقره پرونده جهت سير مراحل قانوني روانه مراجع قضائي شدند.

رئيس پليس آگاهي انتظامي استان همدان خاطرنشان کرد: ارزش تقريبي کالاهاي کشف شده در اين طرح بالغ بر 6 ميليارد و 853 ميليون ريال برآورد شده است.


پلمپ 11 واحد صنفي 

رئيس پليس اطلاعات و امنيت عمومي استان از پلمپ 11 واحد صنفي متخلف در نتيجه اجراي طرح هاي ويژه كنترلي و نظارتي بر واحدهاي صنفي خبر داد.

سرهنگ "احمد رحيمي" با اعلام اين خبر گفت:در راستاي سالم سازي بازار از ناهنجاري هاي اجتماعي و مصاديق ضد فرهنگي و اسلامي، طرح كنترل و نظارت بر واحدهاي صنفي اجرا شد.

وي با اشاره به اينکه اين طرح باهدف تامين حقوق شهروندي و ايجاد امنيت اخلاقي و اجتماعي طي 48 ساعت گذشته به اجرا درآمد اظهار داشت:اجراي اين گونه طرح ها بازتاب چشمگيري در كاهش تخلفات در پي داشته است كه در اين راستا طي مدت ياد شده از 850 واحد صنفي در مراكز تجاري شهر همدان بازديد بعمل آمده است.

وي افزود: به متصديان 202 واحدصنفي متخلف تذکر لساني و از 46 واحد نيز تذکر کتبي اخذ شده است.

سرهنگ رحيمي در ادامه گفت: براساس دستور قضايي و قانون نظام صنفي،11 واحد صنفي متخلف پلمپ و به 31 نفر از متصديان اين واحدهاي صنفي به دليل عدم رعايت ضوابط انتظامي و يا نداشتن پروانه کسب اخطار پلمب داده شد.

رئيس پليس اطلاعات و امنيت عمومي استان در خاتمه گفت: کشف 674 قطعه تصاوير ژورنالي نامتعارف و غيرمجاز، 26 ثوب البسه منقش به تصاوير نامتعارف، 21 قطعه اقلام ممنوعه، شيطان پرستي و نماد غربي به همراه تعداد 940 عدد انواع داروهاي غيرمجاز از ديگر نتايج اجراي اين طرح مي باشد.


دردسر یک گوشي معيوب 

رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان همدان از شناسايي و دستگيري فردي که شهروند همداني را تهديد و بارها از وي اخاذي کرده بود، خبر داد.

 سرهنگ اميني با اعلام اين خبر افزود: با مراجعه شهروند همداني و ارئه شکواييه اي مبني بر انتشار تصاوير شخصي، تهديد، اخاذي و سوء استفاده از وي، موضوع به دليل حساسيت بالا در دستور کار فوري کارشناسان پليس فتا قرار گرفت.

رئيس پليس فتا همدان در ادامه گفت: بنا به اظهارات شاکيه، وي گوشي معيوب خود را جهت انجام تعميرات به يکي از مشتريان مغازه خياطي خود سپرده که پس از گذشت مدتي پيامهايي تهديد آميز مبني بر انتشار تصاوير شخصي و درخواست باج به منظور جلوگيري از انتشار تصاوير وي در شبکه هاي اجتماعي در يافت کرده است.

اين مقام انتظامي افزود: شاکيه بيان کرد، با بي اعتنايي به پيام هاي دريافتي با سيل تصاوير ويرايش شده خود در بين دوستان و آشنايان مواجه که بالاخره با دادن چندين بار باج جمعا به مبلغ 110 ميليون ريال به گمان خود از هتک حيثيت بيشتر خود ممانعت کرده است.

 اما پس گذشت مدتي باز هم پيام هايي تهديد آميز مبني بر ريختن آبروي وي در محصل تحصيلش مواجه که با قبول پيشنهاد سوء استفاده از خود قصد پايان دادن اين ماجراي وحشتناک را داشته غافل از اينکه فرد مزاحم به کار خود ادامه خواهد داد.

سرهنگ اميني گفت:شاکيه سرانجام با در دست داشتن مرجوعه اي قضايي و با چشماني اشک آلود به اين پليس مراجعه و تقاضاي پيگيري پرونده خود را داشت.

سرهنگ اميني تصريح کرد:باانجام اقدامات فني و با بکارگيري شگردهاي خاص پليسي فردي که اين مزاحمت ها را ايجاد و اخاذي کرده بود شناسايي و با اخذ دستور از مقام قضايي طي عمليات غافلگيرانه اي دستگير و مشخص گرديد برادر مشتري شاکيه در مغازه خياطي وي مي باشد.

وي اظهار کرد:متهم در مواجهه با ادله و مستندات انکارناپذير رايانه اي به بزه انتسابي اقرار و در بازجويي فني به عمل آمده بيان کرد پس از تعمير گوشي با تصاوير شاکيه مواجهه و چون از زندگي شخصي وي مطلع بوده تصميم به انجام اين کار گرفته است.

رئيس پليس فتا همدان در پايان به شهروندان توصيه کرد: براي انجام تعميرات به تعميرکاران داراي مجوز و مورد اطمينان مراجعه و قبل از تحويل گوشي رم را از دستگاه خارج و نزد خود نگه دارند.


کشف مواد محترقه 

رييس پليس امنيت عمومي انتظامي استان از توقيف يک دستگاه خودرو حامل 7 ميليون و 485 هزار و 380 عدد انواع مواد محترقه غير مجاز در اين شهرستان خبر داد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان همدان، سرهنگ "احمد رحيمي" گفت: در پي خبري مبني بر اين که فردي با يک دستگاه خودرو سنگين اسکانيا اقدام به حمل مواد محترقه از استان هاي جنوبي کشور به استان هاي مرکزي و تهران کرده است، رسيدگي به اين موضوع به صورت ويژه در دستور کار اداره پشتيباني عمليات- اطلاعات پليس امنيت عمومي استان قرار گرفت.

وي افزود: پس از هفته ها اقدامات اطلاعاتي مشخص شد وي قصد دارد محموله بزرگ مواد محترقه را از بندر بوشهر تحت پوشش بار پلاستيك به تهران انتقال دهد که در اين راستا اکيپ مجربي از کارکنان اداره پشتيباني عمليات- اطلاعات به محورهاي مسير تردد اين خودرو اعزام شدند.

اين مقام انتظامي اظهار داشت: با هماهنگي و همکاري ماموران پليس امنيت عمومي استان قم در نهايت خودروي يادشده در ورودي شهر قم مشاهده و طي يک عمليات غافلگيرانه پليسي متوقف شد.

رحيمي اظهار داشت: پس از انتقال خودرو به اداره پليس در بازرسي به عمل آمده از آن هفت ميليون و 485 هزار و 380 عدد انواع مواد محترقه کشف شد و راننده خودرو به همراه کشفيات جهت اقدامات قانوني به پليس امنيت عمومي استان قم تحويل شد.


طرح ضربتي مقابله با عرضه قليان

رييس پليس امنيت عمومي استان از اجراي طرح ضربتي مقابله با عرضه قليان و پلمپ 3 واحد صنفي در اين راستا خبر داد.

سرهنگ "احمد رحيمي" در تشريح اين خبر گفت: در پي وصول اخبار و گزارشات واصله مبني بر فعاليت غيرمجاز تعدادي از قهوه خانه ها ي سطح شهر همدان و ايجاد مزاحمت و نارضايتي براي شهروندان و اهالي محل و همچنين نگراني خانواده ها از حضور جوانان، نوجوانان و دانش آموزان در محل هاي مذکور و عرضه قليان، رسيدگي به اين موضوع به صورت ويژه در دستور کار ماموران بازرسي اداره نظارت بر اماکن عمومي پليس امنيت عمومي قرار گرفت.

وي افزود: با توجه به اينکه متصديان قهوه خانه ها، جهت جلوگيري از ورود ماموران به داخل، درب واحد را بسته و با نصب دوربين مدار بسته هرگونه ورود و خروج افراد را کنترل و فقط درب را براي مشتريان خود باز مي کردند، ماموران ضمن هماهنگي با مقام قضايي و مركز بهداشت همدان، با استفاده از شگردهاي خاص پليسي طي يک اقدام ضربتي هنگام ورود مشتري وارد مکان شده و نسبت به بازديد و کنترل واحدهاي صنفي مذکور اقدام کردند.

اين مقام انتظامي در ادامه اظهار داشت: در اين راستا تعداد 102 عدد قليان از سطح واحدهاي صنفي مذکور کشف و با دستور قضايي سه قهوه خانه متخلف پلمب و از ادامه فعاليت آنان جلوگيري به عمل آمد و متصديان اين واحد ها با تشکيل پرونده به مرجع قضايي معرفي شدند.

رييس پليس امنيت عمومي استان همدان در خاتمه اذعان داشت: در جهت رعايت حقوق شهروندان و رضايتمندي مردم، اجراي طرح کنترل و نظارت بر مراکز عرضه قليان توسط اداره نظارت بر اماکن عمومي تا پاکسازي کامل ادامه خواهد داشت.


توقيف 302دستگاه وسيله نقليه در فامنين

فرمانده انتظامي شهرستان فامنين از اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي طي يک ماه گذشته و توقيف 302 دستگاه وسيله نقليه متخلف در اين راستا خبر داد.

سرهنگ "نوري" در تشريح اين خبر بيان داشت: در راستاي اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي و افزايش احساس آرامش در شهروندان چندين طرح در يک ماه گذشته توسط کارکنان انتظامي شهرستان درحوزه استحفاظي و به خصوص نقاط آلوده وجرم خيز به مرحله اجرا درآمد.

وي در ادامه گفت: همچنان اجراي طرح هاي مبارزه با سارقان، جمع آوري معتادان تابلو، دستگيري خرده فروشان و عمده فروشان مواد مخدر، قاچاقچيان کالا و ارز و مروجين فرهنگ ابتذال غرب و برخورد با رانندگان وسايط نقليه متخلف و قانون شکنان از اولويت هاي اين انتظامي مي باشد.

اين مقام انتظامي در ادامه اظهار داشت: در طول اجراي طرح تعداد 134دستگاه موتور سيکلت متخلف و تعداد 168دستگاه خودرو متخلف توقيف و روانه پارکينگ شد و تعداد 9 نفر سارق دستگير و 5 فقره سرقت نيز کشف شد. تعداد 5 نفر معتاد و خرده فروش مواد مخدر و تعداد 2 نفر قاچاقچي نيز در حين اجراي طرح دستگير شد.

فرمانده انتظامي شهرستان فامنين در خاتمه اظهار داشت: کشف مقدار 3کيلو گرم گراس به همراه 2 کيلو و يک گرم هروئين و مقاديري ترياک از ديگر اقدامات اين طرح يک ماهه مي باشد.


توقیف خودرو حامل کالاي قاچاق 

فرمانده انتظامي شهرستان ملاير از توقيف يک دستگاه خودرو حامل کالاي قاچاق و کشف مقادير قابل توجهي کالا بدون مجوز گمرکي خبر داد.

سرهنگ " شعبان ترک نيا" با اعلام اين خبر گفت : در راستاي مبارزه با ورود هر گونه کالاي قاچاق و بدون مجوز قانوني به شهرستان ملاير، ماموران مبارزه با قاچاق کالا با تشديد اقدامات کنترلي محسوس و نا محسوس در محورهاي مواصلاتي منتهي به شهرستان به يکدستگاه خودروي ميني بوس در حال حرکت مشكوك شده و آن را متوقف کردند.

اين مقام مسئول در ادامه افزود: دربازرسي از اين خودرو، تعداد215 کارتن چاي نپتون به وزن 72 کيلوگرم و تعداد 9 کارتن آدامس خارجي و تعداد يک هزار و 184 عدد کمپوت آناناس فاقد هرگونه مجوز گمرکي کشف شد که ضمن تشکيل پرونده قضائي مراتب تحت پيگرد قانوني قرار گرفت.


توقيف کالاي قاچاق در همدان

رييس پليس آگاهي استان از توقيف دو محموله قاچاق با ارزش يک ميليارد و 50 ميليون ريال در استان خبر داد.

سرهنگ "رضا زارعي" در تشريح اين خبر گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز در اجراي طرح مبارزه با قاچاق کالاهاي ممنوعه ضمن تشديد اقدامات کنترلي در محورهاي مواصلاتي منتهي به استان و اعزام اکيپ هاي محسوس و نامحسوس به شهرستان هاي تابعه موفق به توقيف دو دستگاه خودرو حامل کالاي قاچاق در ايستگاه بازرسي حرم آباد شهرستان ملاير شدند.

وي افزود: ماموران در بازرسي از دو دستگاه خودروي کاميون که از سمت استان هاي همجوار به سمت تهران و همدان در حرکت بودند، تعداد 101 کارتن چاي خارجي به ميزان يک هزار و 212 کيلو گرم با ارزش تقريبي چهارصد و پنجاه ميليون ريال و مقدار 25 هزار کيلوگرم برنج خارجي(هندي) با ارزش تقريبي ششصد ميليون ريال کشف و راننده هر دو خودرو را دستگير کردند.

رييس پليس آگاهي استان همدان در خاتمه اظهار داشت: کالاهاي قاچاق کشف شده به شعبه تعزيرات حکومتي شهرستان ملاير منتقل شد و پرونده درحال رسيدگي مي باشد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار