فرماندار شهرستان کبودراهنگ گفت: کبودراهنگ رتبه اول تولید غلات در همدان را دارد.
کد خبر: ۱۶۲۷۴۷
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۰ 13 January 2016

فرماندار شهرستان کبودراهنگ گفت: کبودراهنگ رتبه اول تولید غلات در همدان را دارد.

به گزارش فارس، ‎علی‌احسان قنبری در جلسه کارگروه امور اقتصادی و تولیدی در کبودراهنگ اظهار کرد: امسال در شهرستان کبودراهنگ شاهد تولید انبوه غلات بودیم به طوری که رتبه نخست را در استان به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه سطح زیر کشت غلات در کبودراهنگ 120 هزار هکتار است، گفت: 101 هزار هکتار زیر کشت گندم، 19 هزار و 400 هکتار زیر کشت جو، 7 هزار و 200 هکتار یونجه و 2 هزار و 740 هکتار زیر کشت سیب زمینی بوده است.

فرماندار شهرستان کبودراهنگ با اشاره به کمبود آب در شهرستان و توجه جهاد کشاورزی به این امر افزود: استفاده از روش‌های آبیاری نوین و قطره‎ای می‎تواند در مدیریت مصرف آب مثمر ثمر باشد.

وی کشت محصولات کم آب‎بر نظیر زعفران و سیر را در اولویت خواند و از جهاد کشاورزی خواست با برگزاری کلاس‎های آموزشی بر ترویج کشت این محصولات اقدام کند.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری همدان نیز با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های چشمگیر دهیاران در شهرستان کبودراهنگ بیان کرد: دهیاران به عنوان مدیران ارشد در آبادانی روستاها نقش اساسی و کلیدی دارند.

فریدون عربی افزود: ورود دهیاری‌ها در کارگاه‌های تولیدی و خانگی می‌تواند عاملی برای درآمدزایی و به دنبال آن عدم مهاجرت باشد.

وی به طرح مشارکتی راه‌اندازی واحدهای تولیدی مستقر در روستا نیز اشاره کرد و گفت: دولت با امضای تفاهمنامه با بانک‌ها به ارائه تسهیلات با نرخ سود سه درصد اقدام کرده و با تشکیل تعاونی‌ها با شرایط اعضای بالا به ارائه خدمات می‌پردازد.

مدیر جهاد کشاورزی کبودراهنگ نیز در ادامه به وضعیت بحرانی آب اشاره کرد و ادامه داد: بر آن شده‌ایم با ترویج کشت محصولات کم آب‌بر، کشت گلخانه‌ای و برگزاری کلاس‌های آموزشی اقدام به مدیریت بحران کنیم.

حمیدرضا اسماعیلی با اشاره به وجود بیش از 9 هکتار گلخانه فعال در شهرستان اظهار کرد: هفت هکتار گلخانه نیز در حال حاضر برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده و 22 هکتار نیز در مرحله انجام کارهای اداری برای اخذ و صدور پروانه است.

در این جلسه از کشاورزان نمونه شهرستان در امر تولید و آبیاری تقدیر شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار