متولی احداث گرم‌خانه(مراکز اقامتی) در همدان مشخص نیست و متاسفانه این وظیفه بین شهرداری و بهزیستی پاس‌کاری می‌شود.
کد خبر: ۱۶۳۳۳۱
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۵ 15 January 2016

متولی احداث گرم‌خانه(مراکز اقامتی) در همدان مشخص نیست و متاسفانه این وظیفه بین شهرداری و بهزیستی پاس‌کاری می‌شود.

به گزارش ایسنا، شاید در نظر برخی دغدغه پیش پا افتاده‌ای باشد اما چندی است بر آن شدیم تا بدانیم متولی واقعی احداث گرم‌خانه در استان کیست اما با تماس با شهرداری و بهزیستی هیچ‌یک زیربار مسئولیت نرفته و بر عهده دیگری انداختند.

در حالیکه استفاده‌کنندگان از گرم‌خانه‌ها کارتن‌خواب‌ها و افراد بی‌خانمان هستند، متاسفانه هیچ ارگانی مسئولیت ساخت آن را بر عهده نمی‌گیرد و این افراد باید علاوه بر خوردن چوب زمانه، بی‌مسئولیتی برخی مدیران را هم تحمل کنند.

البته هستند افراد معتاد پرخطر بی‌خانمان که می‌توان آنها را به کمپ‌های ترک اعتیاد هدایت کرد، اما در این میان تکلیف بی‌خانواده‌ها و بی‌خانمان‌ها چه می‌شود؟ آنها حداقل در این مکان‌ها می‌توانند خدماتی نظیر استحمام، نظافت، مشاوره، خدمات مددکاری و پزشکی، البسه و یک وعده شام سبک دریافت کنند.

در حالیکه معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان پیگیری ایجاد گرم‌خانه‌ها را بر عهده شهرداری گذاشته اما آنها با بهانه نبود بودجه، از انجام این کار شانه خالی کرده و این وظیفه را به بهزیستی محول می‌کنند.

فرماندار شهرستان همدان هم تنها به ضرورت ساماندهی کارتن‌خواب‌ها تاکید دارد غافل از اینکه تاکیدات به تنهایی جوابگو نیست و نیازمند پیگیری جدی است.

امسال حتی سرمای طاقت‌فرسا هم زودتر از موعد مقرر خود را نشان داده و با این بلاتکلیفی نمی‌دانیم تکلیف آواره‌ها، بی‌خانمان‌ها و کارتن‌خواب‌ها چه خواهد بود، بنابراین باید فکری به حال آنها کرد، مطمئنا آنها هم چشم امید به یاری مسئولان دوخته‌اند.

مدیر امور اجتماعی شهرداری همدان در این‌باره به خبرنگار ایسنا گفت: احداث گرم‌خانه(مرکز اقامتی) برای ساماندهی کارتن‌خواب‌های استان همدان فعلا به علت کمبود بودجه اجرایی نمی‌شود.

"سعید ترکمان" اظهار کرد: دو قطعه زمین در مناطق 3 و 4 شهر همدان برای احداث دو گرم‌خانه پیش‌بینی شده بود که متاسفانه به علت کمبود بودجه احداث آن به تعویق افتاده است.

وی احداث گرم‌خانه‌ها را به منظور ساماندهی افراد آسیب‌دیده دانست و تصریح کرد: متولی احداث گرم‌خانه‌ها شهرداری‌ها نیستند گرچه در سال 94 برنامه احداث گرم‌خانه‌هایی برای این افراد توسط شهر داری در دست داشتیم که متاسفانه تا کنون به علت مسائل مالی این امر محقق نشده است.

"امیر کوکاییان"، معاون پیشگیری از وقوع جرم سازمان بهزیستی استان همدان نیز به خبرنگار ایسنا گفت: بهزیستی متولی احداث گرم‌خانه نیست و این وظیفه بر عهده شهرداری‌ها است.

گفتنی است؛ تیرماه امسال در شورای مبارزه با موادمخدر استان همدان احداث دو گرم‌خانه با ظرفیت پذیرش 200 نفر به منظور ساماندهی کارتن‌خواب‌ها بر عهده شهرداری همدان گذاشته و اجرای این امر مصوب شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار