مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان از فراهم شدن شرایط طرح ایجاد بزرگترین باغ وقف کشور در شهرستان رامیان خبر داد.
کد خبر: ۱۶۳۵۲۰
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴ 14 January 2016
حجت الاسلام سید جواد رئوف سیدنژاد ظهر چهارشنبه در همایش بزرگداشت واقفین در آزادشهر، اظهار کرد: این موقوفه در سال ۱۳۱۵ هجری قمری در زمینی به مساحت ۳۶۵ هکتار وقف طلاب حوزه علمیه رامیان شد و نیت آن برای طلاب علوم دینی بوده است.

حجت الاسلام رئوف سیدنژاد افزود: ساخت این باغ در قبل از انقلاب یا اجرایی نمی شد یا با هزینه و اجاره ای نازل در اختیار افراد قرار می گرفت اما بعد از انقلاب در اختیار بنیاد مستضعفان قرار گرفته و تا سال ۹۰ فقط به اوقاف اجاره داده می شد.

وی خاطرنشان کرد: پس از سال ۹۰ با پیگیری های صورت گرفته، زمین فوق طبق تفاهم انجام شده با بنیاد مستضعفان، افراز و تفکیک شد و اجاره آن از سالی ۵۰ میلیون به سالی ۲۵۰ میلیون تومان افزایش یافت.

وی بیان کرد: تصمیم گرفتیم برای بهره وری بیشتر زمین را به باغ تبدیل کنیم و درآمد ناچیز آن را ارتقا دهیم و به همین خاطر زمین را با اجاره ۱۲۰ میلیارد ریالی در اختیار سرمایه گذاران قرار دادیم.

۱۲۳ بقعه متبرکه در استان گلستان وجود دارد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان تصریح کرد: تاکنون ۱۵۷ هزار نهال سیاه ریشه در زمین فوق کاشته شده و ۱۶ هکتار از اراضی آن از نیزار و چهار کیلومتر از امتداد حریم پاکسازی شده اند.

حجت الاسلام رئوف سیدنژاد با اشاره به پاکسازی حریم جاده، تعویض کانال ها و احیای خاک در ملک فوق بیان کرد: موقوفه به سیستم آبیاری قطره ای تجهیز شده است و امیدوارم موجب ایجاد اشتغال و افزایش صادرات شود.

وی تصریح کرد: استان گلستان دارای چهار هزار و ۶۰۰ موقوفه و ۱۲۳ بقعه متبرکه است و زمین های موقوفه زیادی در استان داریم و نیازمند همکاری همه نهادها و اشخاص برای احیای آنها هستیم.

وی در پایان با اشاره به وظایف سه گانه اوقاف در زمینه موقوفات، بقاع و اماکن متبرکه و مباحث فرهنگی است، گفت: اوقاف در پانزده روز ابتدای سال طرح نوروزی و خدمت رسانی در ماه رمضان طرح ضیافت نور و در تابستان طرح های معنوی برای دانش آموزان برگزار می کند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار