مدیرکل محیط زیست گلستان :
مدیرکل محیط زیست استان گلستان گفت: با توجه به ورودی رسوبات و آلودگی در خلیج گرگان، این خلیج در آینده با مشکل روبرو خواهد شد.
کد خبر: ۱۶۵۳۵۰
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۹ 18 January 2016
به گزارش تابناک اسماعیل مهاجر ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: اطراف و ورودی‌های خلیج گرگان را رسوبات گرفته و براثر سیکل چرخشی جنوب به شرق، ورودی خلیج گرگان را 70 درصد رسوبات بسته و آسیب به خلیج وارد شده و اگر طرح تفصیلی شبه جزیره میانکاله خلیج گرگان پیگیری نشود آینده خلیج گرگان خوب نیست.

وی افزود:در طرح تفصیلی شبه جزیره میانکاله خلیج گرگان دیده شده، که با برنامه و بودجه لازم باید پیگیری شود.

به نقل از خبرنگار تسنیم مدیرکل محیط زیست استان گلستان همچنین با اشاره به کاهش آتش سوزی‌های دو سال اخیر تصریح کرد: درسال گذشته بیش از 3 هزار هکتار آتش سوزی در استان گلستان رخ داده است.

وی اظهار کرد: امسال به کمتر از یکصد هکتار کاهش یافته که به علت هوشیاری مستمر نیروها و سامانه هواشناسی است.

مدیرکل محیط زبیست استان گلستان گفت: مجازات شکار و آتش‌سوزی با وجود قضات هوشیارانه در حال پیگیری است که متخلفان را هم به جرایم و هم رفتا رزیست محیطی هشدار می‌دهند.

مهاجر گفت: هر دوره پروانه شکار یکصد گلوله در نظر گرفته شده که بیش از 4 هزار و 500 پروانه شکار صادر کردیم.

به گفته مهاجر،31هزار اسلحه شکاری دست مردم است که یک هشتم آن پروانه گرفتند.

وی به طرح جزیره آشوراده اشاره کرد و گفت: مطالعات و طرح‌بندی تمام شده و آماده ارسال به نهاد ریاست جمهوری و محیط زیست است.

مدیرکل محیط زیست استان گلستان تصریح کرد: تا پایان سال94طرح آشوراده به عنوان سایت گردشگری پس از تائید به استان گلستان اعلام می‌شود.

مهاجر همچنین از ساخت آزادراه  استان گلستان از نوکنده به خراسان شمالی از شمال آق قلا، گنبدکاووس به سمت آشخانه مصوب شده در وزارت راه و شهرسازی با کمک یک سرمایه گذارخبر داد.

وی افزود: طرح راه آهن گرگان به مشهد اجرایی می‌شود و طرح‌های نیمه کاره به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

مدیرکل محیط زیست استان گلستان همچنین گفت:استان گلستان در فصل زمستان شاهد هیچ آلودگی نیست و نقاط پر تردد شهر در خیابان ولیعصر و شهرداری است.

وی افزود: 29دی ماه زنگ هوای پاک در سراسر استان گلستان به صدا در می‌آید که این نشان از توجه به ارزش‌های محیط زیست است.

وی به برنامه‌های روز هوای پاک اشاره کرد و گفت: اهدای ویلچر در اداره کل محیط زیست، جشنواره عکاسی زشت و زیبا توسط تشکل‍‌ها، تست خودرو توسط آزمایشگاه محیط زیست و پلیس راهور، مسابقه مقاله نویسی در کانون پرورش فکری، مسابقه هوای پاک لبخند آسمان آبی در 15 مدرسه گرگان، کاردستی با دورانداختنی‌ها درآق قلا از مهم ترین برنامه های اسن هفته است.

وی تاکید کرد: آموزش مستمر محیط زیست باید با تاسیس مدارس طبیعت باآموزش وپرورش وگنجاندن اهمیت محتوا محیط زیست در کتاب دانش آموزان و دروس عمومی دانشجویان به حفظ محیط زیست کمک می کند.

به گفته مهاجر، براساس پژوهش‌ها استان گلستان در رتبه علاقه‌مندی مردم به محیط زیست در رتبه پنجم است و رتبه نخست اشتغالزایی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار