استاندار اردبیل گفت: ما از شهروندانی که در شهرهای خود با آلودگی هوا روبه‌رو هستند دعوت می‌کنیم تا برای بهره‌مندی از اکسیژن خالص به سرعین مسافرت کنند.
کد خبر: ۱۶۷۷۵۲
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۲ 22 January 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، مجید خدابخش عصر امروز در مراسم افتتاح سومین جشنواره زمستانی گردشگری سرعین با این پیشنهاد به شهروندان شهرهای پرجمعیت و پردود و دم اظهار کرد: جشنواره زمستانی سرعین فرصتی استثنایی به وجود آورده تا شهروندان از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های گردشگری سرعین آن هم در فصل زمستان بهره مند شوند تا بیش از گذشته این توانمندی‌ها معرفی شود.

وی با یادآوری اینکه ماه بهمن ماه خاطره‌انگیزی برای ملت ایران در به ثمر نشستن انقلاب اسلامی، ماه انفجار نور، پیروزی مسلمانان بر طاغوتیان، ماه استقلال آزادی جمهوری اسلامی و ماه سراسر خاطره‌ برای ملت ایران است، افزود: در چنین ماه خاطره‌انگیزی در سرعین نیز یک اتفاق مهم در حال رخ دادن است که قطعا با استقبال بی‌نظیر گردشگران این خاطره‌انگیزی بیش از گذشته نمود پیدا خواهد کرد.

استاندار اردبیل بیان کرد: جشنواره زمستانی سرعین فرصتی متفاوت فراهم کرده تا برای اولین بار با همکاری و مشارکت بخش خصوصی وبا کمک هتل‌داران، آبگرم‌داران، اصناف و کسبه سرعین فضایی فراهم آید تا همه گردشگران بتوانند زیبایی‌های سرعین را در فصل زمستان شاهد باشند.

خدابخش ادامه داد: دولت وظیفه ایجاد زیرساخت‌های لازم برای جذب گردشگران و حضور میهمانان و مسافران را دارند تا بتوانند از آب‌های گرم سرعین، طبیعت و مناظر زیبای آن به ویژه در دامنه سبلان بهره گرفته و از این زیبایی‌ها بهره‌مند شوند.

رئیس شورای اداری استان با بیان اینکه نباید فصل گردشگری در این استان محدود به بهار و تابستان باشد بلکه قابلیت‌های پنهان گردشگری زمستانی بایستی آشکار شود، گفت: در کشوری نظیر سوئیس بیشترین گردشگران کوهستانی در فصل زمستان به این منطقه سفر می‌کنند و ما چنین فضایی را در سرعین داریم که با داشتن ارتفاعات آلوارس و دامنه‌های سبلان و چشمه‌های بهشتی و گوارای آب‌های معدنی می‌تواند بستری عظیم و ظرفیتی بی‌نظیر در این زمینه باشد.

خدابخش ساکنان شهرهای آلوده و پرجمعیت ایران را برای بهره‌مندی از اکسیژن خالص به سرعین دعوت کرد و گفت: ساکنان این شهرهای آلوده می‌توانند از این توان و ظرفیت بهره بگیرند.

رئیس شورای برنامه‌ریزی استان با تبریک موفقت اخیر جمهوری اسلامی ایران در به ثمر نشستن برجام گفت: این موفقیت بی‌نظیر در عرصه بین‌المللی در حقیقت غلبه منطق بر زور و خشونت بود که ماه در سایه گروه دیپلماسی موفق شدیم فضای تحریم‌ها را پشت سر گذاشته و حقانیت جمهوری اسلامی ایران را به اثبات برسانیم.

خدابخش یادآور شد: باید از این فرصت در سرعین برای جذب گردشگران داخلی و خارجی و بالاتر از آن سرمایه‌گذاران استفاده کنیم که انتظار می‌رود این آرزوی دیرین بالاخره تحقق پیدا کند.

وی ضرورت ارتقای خدمات گردشگری را بیان کرد و افزود: از وسایط نقلیه گرفته تا هتل و پذیرایی همه در حوزه گردشگری به مطلوبیت و شایستگی انجام شود تا از محل گردشگری درآمدی مناسب نصیب ساکنان شهرهایی همچون سرعین شود.

استاندار اردبیل وظیفه دولت تولید افزایش ناوگان هوایی و ریلی است که ما سعی داریم تا با تکمیل این زیرساخت‌ها فضایی را فراهم کنیم تا حمایت از بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری کلان در این بخش به انجام برسد.

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، خدابخش در پایان سخنان خود از جوانان منطقه خواست تا در ایجاد فرصت‌های اشتغال به توانمندی‌های بخش خصوصی بیشتر اهمیت دهند و از طریق فضای مجازی نسبت به معرفی قابلیت‌ها و توانمندی‌‌های گردشگری این منطقه تلاش و جدیت کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار