رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل، ترافیک، محیط زیست و بهداشت شورای شهر همدان گفت: بازار و کاروانسراهای شهر همدان ساماندهی می شود.
کد خبر: ۱۷۸۸۹۱
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴ 11 February 2016

 رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل، ترافیک، محیط زیست و بهداشت شورای شهر همدان گفت: بازار و کاروانسراهای شهر همدان ساماندهی می شود.

به گزارش مهر، کامران گردان در بازدید از بازار همدان با بیان اینکه سعی شورای چهارم ساماندهی بازار های همدان از جمله بازار قدیمی و کاروانسراها و ایجاد تحول در این مکانها است، گفت: ساماندهی بازار و سراها و کراوانسراهای شهر در گرو همکاری دیگر دستگاه های اجرایی مرتبط است.

وی گفت: متاسفانه سازمان میراث فرهنگی همکاریهای لازم را با شورا و شهرداری ندارد به گونه ای که شهرداری در اجرای طرح ساماندهی میدان مرکزی شهر تنها مانده است.

گردان با انتقاد از اجرا نشدن طرح پارک سوار تاکسی و اتوبوس در شهر همدان اظهار داشت: ایجاد پارک سوار در نقاط مورد نیاز به ویژه «سرگذر» ضروری است و شهرداری باید در اجرای این طرح هر چه سریعتر اقدام کند.

وی در بازدید از وضعیت ساماندهی میدان مرکزی همدان اضافه کرد: شهرداری طبق وظایف خود طرح ساماندهی را شروع کرده و تا مراحلی طرح به خوبی اجرایی شده اما قسمت هایی از محوطه از جمله جداره ها به دلیل آثار تاریخی و هویتی که نیازمند ورود سازمان میراث فرهنگی است باقی مانده و متاسفانه این سازمان اقدامی نکرده و شهرداری حتی در مواردی خارج از وظایفش عمل کرده است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه میدان مرکزی همدان هویت زنده پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین است، اظهار داشت: بازسازی و ساماندهی این نقطه از شهر ضرورتی است و اجرای کامل طرح همت و همکاری دستگاهای اجرایی استان را می طلبد چرا که این میدان از لحاظ گردشگری آبروی شهر نیز محسوب می شود.

کامران گردان همچنین در بازدید از مرکز فروش پرندگان و طیور با انتقاد از اجرا شدن طرح ساماندهی مشاغل مزاحم تاکید کرد: علاوه بر اینکه در این مراکز باید مباحث محیط زیست و بهداشتی رعایت شود از لحاظ آبرو و منظر شهری نیز باید چهر ه شهر برای گردشگران قابل قبول دارد.

گردان تاکید کرد: شهرداری باید براساس بند ۲۰ ماده ۵۵ ساماندهی مشاغل مزاحم هر چه سریعتر نسبت به جابجایی مکان فروش پرندگان و طیور اقدام کند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار