رئیس پلیس راه استان همدان از کاهش 8 درصدی مرگ‌ومیر ناشی از تصادفات برون‌شهری در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۸۸۶۰۰
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۸ 27 February 2016

رئیس پلیس راه استان همدان از کاهش 8 درصدی مرگ‌ومیر ناشی از تصادفات برون‌شهری در استان خبر داد.

به گزارش ایسنا،سرهنگ "مهدی شاکری" افزود: به استناد آمار پزشکی قانونی امسال 358 نفر در اثر تصادفات برون‌شهری جان خود را از دست داده‌اند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 8 درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه در تصادفات جرحی تعداد مجروحین نسبت به سال گذشته 6 درصد کاهش یافته است ،تصریح کرد: امسال تعداد مجروحین بر اثر تصادفات برون‌شهری هزار و 715 نفر بوده است.

سرهنگ شاکری با تاکید بر اینکه از ابتدای امسال تا کنون هزار و 738 فقره تصادف برون‌شهری به ثبت رسیده است، خاطرنشان کرد: آمار تصادفات در مجموع نسبت به سال گذشته تغییر چندانی نداشته است.

افزایش 48 درصدی برخورد با تخلف سرعت

وی علت اصلی تصادفات برون‌شهری را عدم توجه به جلو که عمدتا ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی و یا صحبت با تلفن همراه بوده، دانست و اظهار کرد: با توجه به اینکه سرعت مهمترین عامل تشدید ضایعات محسوب می‌شود بنابراین امسال با افزایش 48 درصدی برخورد با تخلف سرعت روبرو بوده‌ایم.

سرهنگ شاکری درخصوص کنترل تخلفات جاده‌ای گفت: امسال افزایش 10 درصدی برخورد با صبحت رانندگان در حین رانندگی با تلفن همراه و افزایش 24 درصدی برخورد با سبقت غیرمجاز داشته‌ایم.

وی از توقیف 5 هزار و 334 خودروی متخلف در سال‌جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: توقیف خودرو نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک درصد افزایش داشته است.

سرهنگ شاکری تصریح کرد: طی سال‌جاری 71 هزار قبض جریمه که توسط دوربین‌های ثابت نصب شده، در جاده‌ها رکوردگیری شده و به آدرس مالکین خودروها ارسال شده است.

افزایش مبلغ جریمه 40 تخلف از 25 اسفند

رئیس پلیس راه استان همدان در ادامه از افزایش مبلغ جریمه 40 تخلف از 25 اسفندماه سال‌جاری خبر داد و گفت: تقریبا همزمان با اجرای طرح نوروزی مبلغ جریمه 40 تخلف همزمان با سراسر کشور در استان همدان هم افزایش می‌یابد.

وی در خصوص اقدامات انجام شده در جریان انتخابات گفت: پلیس راه استان آماده‌باش 100 درصدی در جریان انتخابات داشته همچنین علاوه بر برقراری امنیت ترافیکی در سطح جاده‌ها، بسیاری از نیروهای انتظامی نیز ماموریت برقراری امنیت در شعب و حفاظت از صندوق‌های رأی را داشته‌اند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار