اخبار واطلاعات درخصوص شیوه تردد خودروها زیاد خوشایند نیست درسال‌های اخیرهمواره شنیدن اخبارکشته‌های حاصل ازتصادفات رانندگی در نوروز، کام بسیاری از خانواده‌ها رابرای همیشه تلخ کرده است.
کد خبر: ۱۹۹۱۴۳
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰ 18 March 2016

اخبار واطلاعات درخصوص شیوه تردد خودروها زیاد خوشایند نیست درسال‌های اخیرهمواره شنیدن اخبارکشته‌های حاصل ازتصادفات رانندگی در نوروز، کام بسیاری از خانواده‌ها رابرای همیشه تلخ کرده است.

به گزارش تابناک همد ان ؛ هرچند تنها چند روزتا نوروز ۹۵می‌مانده اما تصادفات دربرخی ازجاده‌ها بیش ازسال‌های گذشته گزارش می‌شودکه چنانچه این روند ادامه یابد بر نگرانی‌ها خواهد افزود.

نوروزیک سنت باستانی سرزمین ایران است واز روزگاران کهن، نماد فرخندگی وسلامت بشر محسوب می‌شد.

چه بسیار غم‌ها، کینه‌ها و خاطرات تلخ که به بهانه این جشن تولد طبیعت کنار گذاشته می‌شوند اما در کنار همه این خوشی‌ها و جشن‌ها، وقایع ناگواری نیز وجود دارد که نوروز را تلخ می‌کند.

شنیدن خبر تصادف در ایام تعطیلات نوروز می‌تواند برای همیشه، نوروز را به نمادی تلخ و زجرآور برای بازماندگان تبدیل کند.

ایران به‌عنوان یکی از کشورهای دارای بیشترین موارد مرگ‌ومیر ناشی از تصادف‌ها و سوانح جاده‌ای و ترافیکی شناخته می‌شود، براساس آمار واطلاعات، تصادفات جاده‌ای درحال افزایش است و این نیازمند تدبیرجدی مسئولین است.

عدم توجه به علائم راهنمایی و رانندگی و سرعت‌های غیرمجاز هم از عواملی است که بیشترین عامل مرگ‌ومیر و سوانح را در جاده‌های کشور رقم می‌زند.

درواقع وضعیت نامناسب خودروها و فرسودگی ناوگان حمل‌ونقل عمومی و جاده‌ها، باعث شده بانک جهانی در بررسی و مطالعات خود، وضعیت حوادث جاده‌ای ایران را بحرانی عنوان کند.

آمارها نشان می‌دهد که روزانه ۵۴ نفربر اثر حوادث رانندگی در کشور جان خود را از دست می‌دهند و ۱۱۰ نفر معلول می‌شوند.

رئیس پلیس‌راه همدان با اشاره به افزایش ۵ درصدی تلفات در جاده‌های همدان گفتمهم‌ترین علت این تصادفات سرعت غیرمجاز بوده است.

سرهنگ مهدی شاکری افزود: سرعت غیرمجاز عامل اصلی تشدید ضایعات جسمی در تصادفات رانندگی به شمار می‌آید در این راستا پلیس‌راه برخورد با متخلفان و مدیریت سرعت را در اولویت قرار داده است.

وی با اشاره به میزان تلفات سوانح رانندگی در سطح جاده‌های استان همدان اظهار داشت: در ۱۰ ماهه سال گذشته ۳۶۹ نفر و امسال نیز ۳۴۰ نفر فوت براثر تصادفات جاده‌ای در استان همدان فوت کردند در این راستا میزان تلفات جاده‌ای امسال ۸ درصد کاهش‌یافته است.

رئیس پلیس‌راه استان همدان با اشاره به استقرار ۱۱ دوربین ثبت سرعت در سطح محورهای مواصلاتی استان بیان کرد: امسال بیش از ۶۵ هزار سرعت غیرمجاز توسط این درو بین‌های ثابت مستقر درراه‌های استان همدان ثبت‌شده است.

شاکری افزود: میزان تخلف با ثبت سرعت غیرمجاز به همراه عکس خودرو مذکور به آدرس مالکان خودروها ارسال‌شده است تا در جریان اعمال قانون در تخلفات رانندگی قرار گیرند.

باید اذعان کرد در یک تصادف رانندگی فقط خاطره تلخ یا هزینه مادی ایجاد نمی‌شود. بلکه در هر تصادف یک خانواده آسیب می‌بیند، خانواده‌هایی که در اثرازدست دادن ناگهانی یکی از اعضای خانواده مدیریت و توازن نظام خانواده را از دست می‌دهند و ازهم‌پاشیدگی و به ‌تبع آن آسیب‌های اجتماعی متعدد را تجربه می‌کنند، همگی می‌توانند از عوارض دردآور تصادفات رانندگی باشند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار