مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان اسدآباد از افزایش ٣٠ درصدی مصرف و تولید آب طی دو هفته گذشته در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۹۹۳۹۹
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۱ 19 March 2016

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان اسدآباد از افزایش ٣٠ درصدی مصرف و تولید آب طی دو هفته گذشته در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایسنا،"محمود مرسلی‌وفا" اظهار کرد: نزدیک شدن به ایام سال نو و خانه‌تکانی‌های معمول آخر سال و شست‌وشوی بالای فرش و ... از علل این افزایش مصرف و تولید آب در شهرستان است.

وی با بیان اینکه میزان تولید آب شهر اسدآباد ٢٠٠ لیتر در ثانیه است، افزود: در حال حاضر این میزان تولید آب طی دو هفته گذشته به ٢٧٠ لیتر در ثانیه افزایش یافته است.

مرسلی‌وفا با تاکید بر صرفه‌جویی شهروندان اسدآبادی در راستای مصرف آب خاطرنشان کرد: استفاده از آب غیر شرب و قالیشویی‌ها برای شستن فرش و کارواش‌ها برای شست‌وشوی خودرو و ماشین بهترین روش در راستای حفظ آب شرب است.

وی با بیان اینکه شست‌وشوی فرش، اتومبیل و ... از طریق کارواش و قالیشویی و یا آب شرب شهری از نظر مابه‌التفاوت قیمت چندان فرقی با یکدیگر ندارند، ادامه داد: اما با روش فوق می‌توان در حفظ آب شرب صرفه‌جویی و به منابع ملی ضربه وارد نکرد.

مرسلی‌وفا با اشاره به اینکه صرفه‌جویی نکردن در مصرف آب شرب توسط شهروندان موجب مشکلات مجدد چون تابستان سال‌جاری و قطعی‌های مکرر آب خواهد بود، یادآور شد: در حال حاضر شهرستان اسدآباد بالاترین میانگین مصرف آب را در استان همدان داراست.

وی همچنین با بیان اینکه صرفه‌جویی در مصرف آب تنها منوط بر آب شرب نیست بلکه باید در حفظ منابع آب‌های زیرزمینی در زمینه کشاورزی هم کوشا بود و با برنامه‌ریزی و مدیریت بهتر و بیشتر پیش رفت، خاطرنشان کرد: در صورتی‌که در سال آینده مراقب ورود سیب‌زمینی‌کاران شهرستان بهار به دشت اسدآباد و اراضی کشاورزی نباشیم باید منتظر عواقب وخیم افت هرچه بیشتر چاه‌های آب و تخریب آنها بود.

مرسلی‌وفا در پایان تصریح کرد: شهروندان اسدآبادی با اصلاح الگوی مصرف خانوارهای خود می‌توانند روش صحیح و بهینه مصرف آب را به کودکان خود یاد داده و در حفظ این نعمت خدادادی کوشا باشند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار