دومین جشنواره اسوه صبر و مقاومت در تجلیل از زنان ایثارگر و مادران شهدا در اردبیل برگزار شد.
کد خبر: ۲۰۷۸۸۰
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۴ 06 April 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، در این مراسم که صبح امروز در سالن ولایت اردبیل و با حضور بانوان ایثارگر، مادران و همسران شهدا و جانبازان و با دعوت از همسر شهید تجلایی در اردبیل برگزار شد 18 نفر از زنان اعم از مادران و همسران شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس در اردبیل تجلیل شدند.

در این مراسم مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل با اشاره به نقش خطیر و با اهمیت زنان در دوران دفاع مقدس و صبر و بردباری آنها در برابر همه مشکلات و سختی‌ها افزود: زنان جامعه ما نقش اساسی و اصلی را در سنگر ایثار و شهادت از خود داشتند که امروز به نماد و اسوه صبر و مقاومت شهره عام و خاص هستند.

فریبا محمدلو با بیان اینکه همیشه این جامعه ایثارگر در خط مقدم دفاع از انقلاب و ارزش‌ها و دستاوردهای آن هستند بیان کرد: در سالی که مقام معظم رهبری به نام سال اقتصاد مقاومتی، اقتصاد و عمل نامگذاری کرده‌اند زنان غیرتمند این مرز و بوم در تحقق این شعار پیشتاز بوده و همواره لبیگ‌گوی ندای ولایت فقیه هستند.

وی با بیان اینکه زنان جامعه اسلامی ما در هم زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، دینی و اخلاقی الگوی خود را حضرت زهرا (س) انتخاب کردند، افزود: حضرت زهرا (س) به عنوان جامع فضایل و نیکی‌های واقعی جامعه برای زنان ما می‌تواند اسوه‌ای بی‌بدیل و ماندگار باشد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل تصریح کرد: مادران و همسران شهدا در سخت‌ترین شرایط با تکیه بر سیره و سلوک پاک بزرگ بانوی اسلام با صبر، حلم و بردباری در صحنه‌ها کاری کردند تا برای همیشه این کشور، دوستان و حتی دشمنان این ملت اقرار به عزت، اقتدار و توانمندی بانوان ما داشته باشند.

محمدلو با قدردانی از برگزارکنندگان جشنواره اسوه صبر و مقاومت اظهار کرد: این جشنواره نمود و ارائه الگوی عملی برای همه زنان جامعه است تا در مسیر عزتمند این بانوان ایثارگر گام بردارند.

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، در این مراسم که تعداد زیادی از زنان ایثارگر، مادران و همسران شهدا حضور داشتند از همسر شهید علی تجلایی و همچنین لیلا نظری گیلانده نویسنده کتاب «سنگرهای پنهان» در تبیین نقش زنان اردبیل در دوران دفاع مقدس به همراه 16 نفر از زنان شاخص ایثارگر استان اردبیل اعم از مادران و همسران شهدا با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار