تحلیل وضعیت مرحله دوم انتخابات در اردبیل
برخی تحلیلگران معتقدند در رقابت بین فیضی و موسوی، چرخش عقربه های ساعت به سود موسوی است زیرا فیضی در دور اول انتخابات از حداکثر شارژ انتخاباتی و جوسازی حداکثری حامیان دولت بهره برد و سقف آرای آنها را کسب کرد اما هر چه زمان پیش می رود موسوی نیروهای جدیدی را جذب می کند ...
کد خبر: ۲۰۹۵۲۴
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴ 01 May 2016

با شروع هفته آخر فروردین ماه ، رقابت های مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین وارد مرحله حساسی شده است. این تحلیل صرفا  واقعیت موجود صحنه رقابت در بازه زمانی فروردین ماه را بررسی کرده است برخی مسایل پشت پرده قبل و بعد آن موضوع دیگری است و قصد پرداختن به شایستگی های هر دو کاندیدای محترم را ندارد.

این روزها برغم کنار کشیدن برخی از اصلاح طلبان پیشرو، حامیان پست گرفته دولت و به ویژه دبیران احزاب دولتی در حال تلاش شبانه روزی برای سیاسی کردن و دو قطبی کردن فضای انتخابات هستند. در مقابل جبهه حامیان سید کاظم موسوی ترجیح داده اند فعلا سیاست سکوت و حرکت چراغ خاموش را در پیش بگیرند.

در هفته ای که گذشت طیف حامیان دولت و به ویژه دبیران احزابی که از استاندار پست گرفته اند، با انتشار لیستی موسوم به «لیست امید» و باز نشر گسترده آن در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی سعی کرده اند با طرح حمایت جدی از محمد فیضی در حوزه انتخابیه اردبیل، نیر ، نمین و سرعین ، عملا هواداران خود را به حمایت از این کاندیدا فرا بخوانند و با ایجاد فضای احساسی ، طیف های اصلاح طلب، خاموش و مستقل جامعه را نیز تحت تاثیر جو ایجاد شده با خود همراه کنند.

در عین حال علی محمد غریبانی و کمال الدین پیرموذن دو کاندیدای رد صلاحیت شده نیز ، نیروها و هواداران درجه یک خود را برای پیروزی فیضی بسیج کرده اند و نزدیکان آنها به ستاد فیضی رفت و آمد مداوم دارند.

با وجود اختلاف سنتی طیف سیاسی غریبانی و پیرموذن که ریشه سه دهه ای در تاریخ سیاسی اردبیل دارد، این بار اما هر کدام از دو طرف مدعی هستند فیضی پس از پیروزی ، دنباله روی سیاست های آنها خواهد بود و در آخرین تحولات ستاد پیرموذن نیز در اختیار فیضی قرار داده شده است.

در جبهه اصولگرایان اما برخی ها ترجیح می دهند اعتبار خود را هزینه این انتخابات نکنند اما دسته دیگری از اصولگرایان معتقدند در شرایطی که مدیران حامی دولت در غیاب کاندیداهای دلخواه و اختصاصی خود ، به هر توجیهی که شده برای خود کاندیداتراشی کرده اند ، عاقلانه نیست اصولگرایان سیاست بی تفاوتی پیشه کنند که به قول بزرگی « بی تفاوتی عین ... است! »

در مقابل احزاب حامی دولت با دیدگاه نسبی گرایی و یک گام به جلو ، با تمام قوا برای فضاسازی انتخاباتی بسیج شده اند و سه استراتژی کلی «تخریب» ، «سیاسی کردن و جناحی کردن انتخابات» و «آمارسازی و نظرسازی» را برای پیروزی کاندیدای مورد حمایت خود دنبال می کنند.

اتخاذ سیاست تخریب موسوی

به رغم آنکه سید کاظم موسوی پیش تر اعلام کرده است به رغم حرکت در چارچوب اصول ، برای موفقیت نظام از رئیس جمهور منتخب ملت حمایت خواهد کرد، مخالفان وی در فضای مجازی بی سابقه ترین تهمت ها و تخریب های انتخاباتی را بر علیه موسوی آغاز کرده اند.

سید کاظم موسوی تنها روحانی حاضر در این انتخابات است و در هفته های گذشته تصویری در فضای تلگرام منتشر شد که در آن عکس ملبس وی بر گردن سوژه عکس آویخته شده بود و از زبان آن سوژه آورده شده بود که "من هوادار سید کاظم هستم ".

این عکس غیر اخلاقی بی توجه به منزلت لباس روحانیت، بارها از سوی طیف مخالف موسوی در شبکه های اجتماعی منتشر شد.

در عین حال چندی پیش شعر توهین آمیزی در هجو سید کاظم موسوی از سوی یکی از شعرای وابسته به برخی احزاب حامی دولت منتشر شد که در آن نماینده سابق استان در مجلس هشتم با بدتر الفاظ مورد هجو قرار گرفته بود.

هشدار دادستان به عاملان پخش دادنامه جعلی

در آخرین رویکرد تخریبی، دادنامه ای جعلی بر علیه سید کاظم موسوی منتشر شد که با تکذیب و واکنش تند دادستانی اردبیل مواجه شد.

در این دادنامه جعلی که با سوء استفاده و جعل عنوان یکی از شعب بازپرسی دادگستری تهران منتشر شده و بدون امضا است، به سید کاظم موسوی اتهاماتی زده شده است. جعل کنندگان این نامه اما یادشان رفته است که اگر این دادنامه در مورد کاندیدایی صحت داشت شورای نگهبان به لحاظ قانونی هرگز نمی توانست حکم صلاحیت کاندیدا را صادر کند.

ناصر عتباتی در جلسه ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در اردبیل اظهار کرد: افرادی که با جعل حکم قضایی و تهیه نامه‌ها و هجویه‌هایی درصدد تخریب یکی از کاندیداهای دوره دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند باید به گوش باشند که در دفاع از حیثیت افراد و حرمت قانون، بر تعقیب کیفری متخلفان در سریع‌ترین زمان قانونی اقدام خواهیم کرد.

در عین حال کانال اصلی ستاد فیضی در تلگرام که با عنوان «صدای نسل امروز» فعالیت می کند در تعقیب استراتژی «نظرسازی» ، نظرسنجی هایی را منتشر کرده و با طراحی نمودارهایی سعی در واقع نمایی این نظرسنجی ها کرده است و در آن ادعا شده است که فیضی رای بیشتری از موسوی کسب خواهد کرد.

عقربه های زمان به سود موسوی می چرخد

دست برتر موسوی در یارگیری

بسیاری از تحلیلگران سیاسی معتقدند سرنوشت اصلی انتخابات در مرحله دوم به اصل ائتلاف و یارگیری از خواص و فعالان انتخاباتی وابسته است.

در روزهای اخیر هر چه به زمان انتخابات نزدیک تر می شویم، به نظر می رسد سید کاظم موسوی در این ائتلاف و یارگیری دست برتر را دارد.

با وجود آنها طیفی از احزاب حامی دولت و برخی فعالان قومیت گرا جذب ستاد فیضی شده اند و در حال طرح مطالبات خود با استفاده از فضای پیش آمده در انتخابات هستند ، در مقابل ستاد سید کاظم موسوی در حال یارگیری نفر به نفر از فعالان انتخاباتی و خواص مستقل است و بسیاری از فعالان شاخص اجتماعی استان به ستاد وی پیوسته اند.

در حالی که بخشی از معتمدان و سیاسیون محلات شش گانه اردبیل می گویند رقابت بین دو کاندیدای مغانی الاصل است ، برخی معتمدان و ریش سفیدان شهر اردبیل نیز معتقدند انتخاب سید کاظم موسوی با توجه به روحیه پیگرانه و تجربه نمایندگی اش در مجلس هشتم و ارتباطات کشوری که دارد برای اردبیل مفیدتر است و با این استدلال به صف حامیان وی پیوسته اند.

در تحولی قابل تامل هفته گذشته موسوی موفق شد سرشاخه های مستقل ستاد ولی آذروش را جذب کند. ستاد آذروش در دور اول انتخابات یکی از قوی ترین ستادهای انتخاباتی برپا شده در حوزه انتخابیه مرکز استان بود که با رد صلاحیت آذروش عملا نتوانست کارکردی داشته باشد اما سرشاخه های این ستاد از افراد باتجربه و مستقل در سازماندهی و جلب آرای مردم به ویژه در هسته مرکزی شهر اردبیل تشکیل شده اند.

همچنین ستاد موسوی اکثر نیروهای ارشد ستاد بدری منتخب اول انتخابات مرحله اول را جذب کرده است و در اکثریت روستاهای حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین نیز فعالتر و پیش تازتر است. در مقابل ستاد فیضی تلاش می کند با رویکرد هم محله ای بودن در مناطق رای خیز سلمان آباد و میراشرف دست بالا را داشته باشد.

برخی تحلیلگران معتقدند در رقابت بین فیضی و موسوی، چرخش عقربه های ساعت به سود موسوی است زیرا فیضی در دور اول انتخابات از حداکثر شارژ انتخاباتی و جوسازی حداکثری حامیان دولت بهره برد و سقف آرای آنها را کسب کرد و در این دوره رای جدیدی در کیسه نخواهد داشت اما هر چه زمان پیش می رود موسوی نیروهای جدیدی را جذب می کند و این در شرایطی است که بخشی از حامیان احزاب هوادار دولت و کاندیداهای رد صلاحیت شده ای مثل پیرموذن و غریبانی که در دور اول به فیضی رای دادند ، طبق روال گذشته در دور دوم انتخابات شرکت نخواهند کرد.


گفتنی است که فیضی در دور اول با کسب62457 رای ، حدود هفت هزار رای بیشتر از سیدکاظم موسوی کسب کرد. موسوی در دور اول 55511 رای کسب کرده بود. اما نکته اصلی اینجاست که رای فیضی با حمایت ویژه حامبان دولت و آوردن نام وی در لیست کاندیداهای مورد حمایت دولت به دست آمد و در مقابل سید کاظم موسوی از هر گونه حمایت تشکیلاتی بی بهره بود و نتایج دو دوره انتخابات گذشته نیز نشان می دهد که موسوی تحت هر شرایط و با وجود هر گونه تخریبی حداقل بین 45 تا 50 هزار رای ثابت و پای کار دارد. او چه زمانی که در دور دوم انتخابات گذشته با افضلی فرد اصولگرا رقابت می کرد و چه وقتی در دور اول انتخابات اخیر هدف اصلی تخریب حامیان دولت قرار گرفته بود، 50 هزار رای غیر سیاسی خود را کسب کرده است.

حامیان موسوی اغلب تحت تاثیر روابط و خوبی ها و قدردانی هایی که از وی دیده اند در هر شرایطی برای رای دادن به او مصمم هستند اما بخشی از کسانی که با اشاره غریبانی و پیرموذن به فیضی رای داده اند ، در دور دوم پای صندوق حاضر نخواهند شد.

عقربه های زمان به سود موسوی می چرخد

فیضی تقریبا تمامی حمایت های خود را در مرحله اول جذب کرده بود و در این دوره رای و هوادار جدیدی برای جذب ندارد اما در مقابل موسوی می تواند آرای حامیان بدری منتخب اول این دوره از انتخابات و نیکزاد ، افضلی فرد و برخی از حامیان حقیقت پور را جذب کند.

زمانی که بدری شهردار بود، برخی اعضای شورا و به ویژه دو فردی که کاندیدا شدند به دنبال مچ گیری از وی بودند و از همین رو بدری با پشتوانه جلب 80 هزار رای ، دل خوشی از فیضی ندارد و به همین دلیل هم سرشاخه های ستاد وی به موسوی پیوسته اند.

شاید تنها شانس فیضی سوق یافتن تک رای های رضا کریمی منتخب دوم انتخابات مرحله اول و همچنین آرای حجت الاسلام سرداری بود که آن هم محقق نشده است.

وقتی حامیان فیضی در تلگرام خبرهایی مبنی بر حمایت کریمی از فیضی را منتشر کردند ، رضا کریمی بلافاصله واکنش نشان داد و اعلام کرد اگر قرار بر حمایت از کاندیدایی بود ، در کانال رسمی خود او اعلام می شد.

حجت الاسلام سرداری هم که از دیرباز روابط دوستانه ای با حجت الاسلام سید کاظم موسوی دارد، فعلا سکوت اختیار کرده و شاید به دلیل آنکه احساس می کرد فیضی در زمان عضویت در شورا در جبهه خوشبخت و طیف مخالفان اصلاحات قرار گرفته بود ، هنوز خاطره تلخ کنار گذاشته شدنش از جایگاه ریاست شورا را فراموش نکرده است.

جالب تر آنکه اتفاقا طیفی از شورای هماهنگی که پیش تر برای شهردار شدن سلیمانی با پشتوانه حمایت خوشبخت تلاش می کردند ، اکنون حمایت از فیضی را به شورای هماهنگی قبولانده و جهت داده اند.

موضوع دیگر نحوه ورود حوزه و دانشگاه به حمایت از موسوی و فیضی است. در حالی که اکثر کارمندان دانشگاه آزاد اردبیل به سبب همکار بودن از فیضی حمایت می کنند ، طیف دانشجویان و اساتید دیگر دانشگاه ها دو دسته شده اند و اکثریت قریب به اتفاق روحانیان و طلبه ها و همچنین نیروهای هیاتی از موسوی حمایت کرده اند.

مرحله دوم انتخابات در اردبیل نه رقابت دو اندیشه سیاسی که رقابت دو کاندیدای مستقل است که یکی دست اتحاد به احزاب حامی دولت داده است و دیگری دل به حمایت خواص و نیروهای مذهبی سپرده است.

عقربه های زمان به سود موسوی می چرخد

عقربه های زمان به سود موسوی می چرخد

حفظ مدیران فعلی ، انگیزه احزاب مخالف موسوی

تحلیلگران سیاسی معتقدند در صورت پیروزی سید کاظم موسوی احتمال ائتلاف مجمع نمایندگان برای تغییر استاندار زیاد است . در شرایطی که این روزها طیف پیرموذن در رقابت با طیف غریبانی برای جلب فیضی دست بالا را گرفته است، یکی از اهداف حامیان دولت و سرشاخه های حزبی آنها در حمایت از فیضی می تواند حفظ استاندار و جلوگیری از تغییرات مدیران فعلی باشد.

در حال حاضر مخالفت با موسوی از جانب احزابی هدایت می شود که دبیرانشان از جانب استاندار پست گرفته اند و با وجود آنکه موسوی اعلام کرده است در این دوره قصد دخالت در عزل و نصب ها را ندارد اما دبیران احزاب پست گرفته از استاندار برای اطمینان از حفظ شرایط موجود بر علیه او بسیج شده اند.

شاید به همین دلیل است که بخشی از اصلاح طلبان مستقل از احزاب تصمیم گرفته اند در پشت صحنه از موسوی حمایت کنند و حتی برخی علنا به ستاد وی پیوسته اند و در کنار اصولگرایان میانه رو از موسوی حمایت می کنند.

حال باید منتظر ماند و دید آیا احزاب حامی دولت می توانند برای حفظ پست های خود و جلوگیری از تغییر استاندار و حفظ وضع موجود جبهه آنتی موسوی را تقویت کنند یا مخالفان استاندار و حامیان تغییر وضع موجود در فضای مدیریتی استان دست برتر را خواهند داشت ...

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۷
هادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
علیرغم اینکه اینجانب به کارایی هیچ یک ازانها اطمینان ندارم وطرفدارهیچکدام از انها نیستم ولی پیشگویی شما به هیچ عنوان مستدل نبوده و صحت ندارد....
علي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
به نام خدا
در ميان اين دو كانديد عزيز هم ارزش دكتر فيض نگه داشته شود و هم سيد موسوي .با شناختي كه از دكتر فيض ماها داريم .اگر درشورا مثلا انتقادي از كسي كرده به خاطر منافع استان و منافع شهر بوده ...
دكتر معصوم زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
سلام - مقاله و تحليل خوبي بود -
تاريخ روزهایي دارد كه همه از آن غافل بوده ايم و يكي همين اشتراك غريباني و پيرموذن ؟ كه عمري است سايه هم را با تير ميزنند .
و البته چون سياست پدر و مادر نمي شناسد اين اشتراك امكان پذير شده و ميشود !!!!
در نگاهي خيلي خوش بينانه اگر فيضي انتخاب گردد چه احتمالاتي مطرح است :
1- پيرموذن طرفدار سرسخت استاندار خدابخش است و اگر سياست نكند و بر همان مرام بماند خواهان حفظ و تقويت ايشان خواهد بود و غريباني مخالف سرسخت و رقيب استاندار خدابخش ، كه حتما تلاش خواهد كرد تا از اهرم نماينده استفاده كرده و مديريت استان را از خدابخش و عزيززاده و اروجعلي محمدي و زنجاني بستاند .
2- بدری و كريمي نمايندگان دور اول هيچ وابستگي خاصي به جناحها و مخصوصا جناح پيرموذن و غريباني نداشته و ندارند لذا همسو ئي فيضي با غريباني یا پير موذن ، اولين چاشني مخالفت در جمع نمايندگان مركز استان ، عامل شعله هاي اختلاف و تجديد سالهاي پرتنش قبلي خواهد بود.
3- احزاب اصلاح طلب اردبيل، عليرغم تلاش براي وحدت و اعلام حضور ، در انحصار پيرموذن و غريبا ني حذف شده اند و بودن و نبودن آنها تعريف خاصي نداشته و ندارد . چرا كه مديران حاصل از تدبير اقبال عباسي ، در برزخ خدابخش و عباسي گرفتار هستند و مديران احزاب چپ ، براي حفظ پست جديد بايد از استاندار خدابخش حمايت كنند و اين همه مغاير با اهداف غريبا ني بوده كه بيشترين نفوذ را در شوراي هماهنگي مركز دارد -
دوستان معتدل استان ، توصيه ميكنند به كسي راي بدهيم كه با مهندس بدری و مهندس كريمي همسو و باشد و همراهي كند . يه درود
سعیدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
لیست امید، لیست خاتمی است و به هیچ اصلاح طلب اردبیلی مربوط نیست.
سبحان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
آقای سعیدی خود و مردم را گول نزدید خاتمی کجا کاندیداهای استان را می شناسد عده ای فرصت طلب و منفعت جو یا برخی افراد احساسی که به هر قیمت به دنبال ارضای حس برتری طلبی خود هستند اسامی را لیست کرده و تحویل می دهند و بالایی ها صرفا زحمت حمایت کلی و لفظی را متقبل می شوند
پناهی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
اگر در جمع نمایندگان استان یه نماینده مجلس دیده و با تجربه باشه بهتره با نهایت احترام به دو نفر منتخب
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
حداقل ...
مدیر پایگاه  تابناک اردبیل: از انتشار نظراتی که قابل اثبات نیستند و  پیگرد قانونی دارند معذوریم
 
دكتر معصوم زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
سلام - از دوستان بزرگوارم در يادداشت خصوصي ، اعلام كرده اند كه مهندس غريبا ني در دور دوم انتخابات ، تاكنون اعلام نظر نكرده و احتما لا نخواهد كرد ؟؟؟؟
ايشان اعلام كرده كه با كانون قدرت و پول كه با نام حاميان دولت در استان جولان ميدهند هم ، نميتواند به بها نه انتخابات همسو گردد ؟؟؟؟
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
باسلام،پس چرا این خبر ...
مدیر پایگاه سایت تابناک اردبیل: این تحلیل خبر نیست که محدود به زمان باشد در ضمن پربازدیدترین و مورد توجه ترین مطلب سایت است لطفا رجوع شود به بخش پربازدیدترین ها وپربحث ترین ها
مجیدپورار دبیلی313
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
باعرض سلام خدمت تمامی دوستان وهمشهریان عزیزامیدکه شهر حسینی ار دبیل به شهرامیدوارزوهاتبدیل شودعزیزان وسروران عزیز مابایدبه کسی ر ای دهیم که امیدرادر دلمان ر وشن کند ماشخصی راانتخاب میکنیم تاتکرار اشتباه نکنیم بنده ازهیچ کدام کاندیدا حمایت نمیکنم بنده دلسوخته مردم وشهرخودهستم .بایدنماینده دوردوم جاذب سرمایه های خارجی باشد شهرما فرهنگ بالایی دار دولی متاسفانه کسان انگشت شمار فرهنگ مار ا زیرسوال میبرند .نماینده اینده ماباید سر مایه گذارفرهنگ ناب حسینی واردبیلی باشد احترام به همشهری بعدغریبه پرستی .جذب سرمایه گذاربایددر اردبیل به سرعت ادمه یابدان کسانی که خودر وهای گر انقیمت سوارمیشوندولی سرمایه گذار ی نمیکنندخیانت کار ندودر محکمه الهی پاسخگوخواهندبود.نماینده عزیزی که انتخاب خواهدشدبایدهمه ر ابه یک چشم دل نگاه کند وطایفه بازی نکند ملت عزیزوشریف اردبیل بصیرت دارند وکسی راانتخاب خواهندکردکه به ملت خودارزش قایل است .نماینده شهراردبیل نماینده 80 میلیون جمعیت ایران است پس بایدتوان تصمیم گیری کلان کشورری راداشته باشد .نماینده بایدابروی ملت شریف اذربایجان را حفظ نمایدوقت فروشی وچرب زبانی نکند .شرافت استان اردبیل ر انگهدار د که ماراباان نماینده خواهندشناخت .نماینده بایدبه فکر ثروت اندوزی برای خود واطراف خودنباشد وبرای خداکار کندوپیروزی خودرابرای خدا ونوکری وخدمت به مردم در ک کند غیرازاین به ر اه ابلیس هدایت خواهدشد وازراه حق جداخواهدشد.امیدمابه فرج اوست اللهم العجل لولیک الفرج313
بهمن حسین زاده اصل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۶
احزاب ریشه دار استان اردبیل همچون مجمع روحانیون مبارز استان به دبیری حجت الاسلام کمال الدین علوی و انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاههای محقق و علوم پزشگی اردبیل و خانه کارگر به دبیری سرکار خانم سمیه حیدری و انجمن اسلامی مدرسین دانشگاههای اردبیل به دبیری دکتر حبیب شهبازی شیران فعلا از کسی حمایت ننموده اند. در بازدهی تاثیر حمایت احزاب از کاندیداها حمایت احزاب فوق از تمام احزاب اصلاح طلب استان که بعضا فقط برای مصرف انتخاباتی تشکیل شده اند، بسیار بیشتر است. در ضمن تحلیل بالا تحلیل منطقی و واقع بینانه می باشد.
مستقل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۶
من یه حرف دارم اونم اینکه در مجلس نهم و چهار سالی که گذشت کار خاصی از طرف نمایندگان فعلی انجام نشد و حال یکی از این ها برای کسی دیگه تبلیغ میکند شما بیاید بگوید در این4سال چیکار کردید بزارید من بگم:1)اعتبار قطار اردبیل از بین رفت و عملا قطار اردبیل خوابید
2)بنا بر تحیلیل بیکاری در این 4سالب افزایش یافت
3)منطق ازاد اقتصادی از دست رفت
و صد ها تا از این بدبختی ها در دوره نمایندکی این دوره به اردبیل وارد شد من شخصا به سید رای میدم می خواستم به دکتر رای بدم ولی حمایت یکی از آقایان باعث شد بهش رای ندم .شما در این چهار سال حتی به خودتان زحمت ندادین که برید در تریبون مجلس از قطار اردبیل حمایت کنید نمی دانم در این4سال چیکار کردید ولی خدا کنه توجیهی داشته باشید.
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
این چه استدلالی است که چون فلان نماینده فعلی که کاری نکرده از فیضی حمایت کرده پس من بهش رای نمی دهم!!!
شما باید ببینید خود کاندید چکاره است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
با سلام اصلا کاندیداهای دور دوم اردبیل به دردبه خور نیستند پس رای سفید بهترین گزینه خواهد بود (قحط الرجال در اردبیل قهرمان)
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
اینکه تحلیل کردید دبیران کل احزاب شورای هماهنگی پست گرفته،و کمال الدین پیرموذن و... به دنبال این هستند که با انتخاب فیضی، استاندار و تیم مدیریتی ایشان، در قدرت خواهند بود ، باید عرض کنم که ایشان چه انتخاب شوند و چه نشوند.یخ زیر پای استاندار و تیم مدیریتی ایشان در حال ذوب شدن هستندو در عرض یک الی دوسال آینده رفتنی هستند.
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۲
رای ما حاجی سید کاظم موسوی 100%موفق خواهد شد 10اردیبهشت
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
اینم از تحلیل ... شما!
فیضی برد خوب هم برد عقربه هاتون شکست!
مدیر پایگاه سایت تابناک اردبیل: در این تحلیل حضور مهندس آذروش و برخی مسائل پشت پرده و نشست دهیاران و ... لحاظ نشده است در ضمن در عرض ده روز پس از انتشار تحلیل هر انتخاباتی آبستن حوادث می تواند باشد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار