سوال:مردم ،می دانید که به علت کمک های مالی به کودکان متکدی موجب شیوع تکدی گری می‌شوید؟
کد خبر: ۲۱۳۴۷۶
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹ 18 April 2016
شهردار نهاوند با بیان اینکه کمک‌های مردمی عامل اصلی شیوع تکدی‌گری در نهاوند است، گفت: شهرداری برای جمع‌آوری متکدیان آمادگی دارد.

به گزارش مهر، امیررضا یوسفیان در جمع خبرنگاران گفت: مردم به علت برخوردهای احساسی و همدردی با کودکان متکدی اقدام به کمک مالی به این قشر می‌کنند که این عمل موجب شیوع تکدی گری می‌شود در حالی که شهروندان باید برای کاهش معضل تکدی گری و آسیب‌های اجتماعی دستگاه‌های اجرایی را همراهی کنند.

وی اظهار داشت: متأسفانه امروزه معضل تکدی گری به‌صورت حرفه‌ای توسط گروهی از افراد اداره می‌شود که آسیب‌های زیادی به همراه داشته و کودکان و نوجوانان را به این مسیر می‌کشاند اما باید با این معضل مقابله و مردم را بافرهنگ سازی و آگاهی بخشی از عواقب برخورد احساسی با این افراد آشنا کرد.

یوسفیان با اشاره به همکاری شهرداری با دستگاه‌های مربوطه در جمع‌آوری متکدیان از سطح شهر افزود: گسترش این روند به‌گونه‌ای است که افراد متکدی در ادامه انجام تکدی گری به سمت فروش مواد مخدر و سرقت‌های خرد رو می آورند و معضلات اجتماعی را افزایش داده و آسیب‌های جدی به جامعه تحمیل می‌کنند.

وی بابیان اینکه تکدی گری آسیب‌های اجتماعی زیادی به شهر تحمیل می‌کند، افزود: باید نهادهای ذی‌ربط همچون نیروی انتظامی، دادگستری، کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی و دیگر دستگاه‌های مرتبط با همکاری و هماهنگی و برنامه‌ریزی مدون و قابل‌اجرا این معضل را در شهر نهاوند کاهش دهند.

شهردار نهاوند بابیان اینکه پدیده تکدی گری و گدایی، چهره شهر را خدشه‌دار می‌کند، بر ضرورت جمع‌آوری متکدیان و ریشه‌کن شدن معضل تکدی گری در این شهر تأکید کرد و ادامه داد: تکدی گری پدیده‌ای نامطلوب و از معضلات مهم و نیز پیش‌زمینه بسیاری از بزهکاری‌های اجتماعی است و حذف تکدی گری از جامعه و مقابله جدی با آن، یکی از راه‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

وی از اعلام آمادگی شهرداری نهاوند در بحث جمع‌آوری متکدیان از سطح شهر با همکاری دیگر دستگاه‌های ذی‌ربط خبر داد و عنوان کرد: شهرداری وظیفه جمع‌آوری متکدیان را بر عهده دارد و در این راستا تمام توان خود را بکار خواهد گرفت.

وی هدف از نصب بنرهایی با موضوع تکدی گری در سطح شهر را فرهنگ‌سازی و آگاهی بخشی شهروندان در خصوص عدم‌حمایت آن‌ها از متکدیان عنوان کرد و افزود: امید است، اقدامات این‌چنینی گامی برای اعتلای فرهنگ و کاهش آسیب‌های اجتماعی که شهر را گریبان گیر خودکرده است، باشد.

وی با اشاره به همکاری همه‌جانبه دادستانی، نیروی انتظامی و بهزیستی در جمع‌آوری متکدیان از شهروندان خواست کمک‌های مالی خود را به نهادهایی همچون کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی و غیره که افراد مستضعف و نیازمند را تحت پوشش‌دارند بپردازند تا هزینه‌های سنگین تکدی گری در شهر را ریشه‌کن کرده و موجب کاهش جرم‌های متعدد در سطح شهر باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار