مدیر کل منابع طبیعی کرمانشاه:
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: خشکیدگی بلوط در بیش از 20 هزار هکتار از جنگل‌های کرمانشاه اتفاق افتاده است.
کد خبر: ۲۲۳۸۵۸
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۷ 04 May 2016
   به گزارش تابناک کرمانشاه، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر سرانه فضای سبز در استان کرمانشاه در حدود 2 هزار و 600 مترمربع است و این رقم از میانگین کشوری بالاتر و از میانگین جهانی پایین تر است.
 مراد شیخ ویسی در ادامه با اشاره به پدیده فرسایش‌خاک، افزود: در هر هکتار زمین کشاورزی در استان کرمانشاه سالانه شاهد 10 تن فرسایش خاک هستیم که این رقم نگران کننده‌ای است. مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه تاکید کرد: به تازگی برخی از کشورهای عربی خواستار خرید خاک از جمهوری اسلامی ایران شده اند که دولت با این امر به شدت مخالفت کرده است که این خود نشان دهنده اهمیت خاک است.
 شیخ ویسی بیان داد: با توجه به اینکه ایران جزو کشورهای نیمه‌بیابانی دنیا محسوب می‌شود، ولی خوشبختانه هیچگونه بیابانی در استان کرمانشاه نداریم.
 وی در ادامه به بیماری خشکیدگی بلوط در استان اشاره داشت و گفت: برای مقابله بهتر و اصولی‌تر با بیماری خشکیدگی درختان بلوط در استان کرمانشاه نیازمند تخصیص اعتبارات ویژه ای از سوی دولت هستیم.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه اظهار کرد: خشکیدگی بلوط در بیش از 20 هزار هکتار از جنگل‌های کرمانشاه اتفاق افتاده است. شیخ ویسی گفت: برای ریشه کن کردن بیماری خشکیدگی درختان بلوط باید اعتبارات مورد نیاز هرچه سریع‌تر تامین شود.
 وی در پایان بیان داشت: باغ‌های سراب قنبر در کرمانشاه جزو سرمایه این استان محسوب می‌شوند و باید در حفاظت از آنها کوتاهی نکنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار