معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری قصرشیرین:
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری قصرشیرین، از انفجار نهمین قبضه مین به جا مانده از دروان جنگ تحمیلی از ابتدای امسال تاکنون در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۲۳۰۱۸۴
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱ 15 May 2016
  به گزارش تابناک کرمانشاه نعمت الله نازپرورده گفت: در جریان این انفجار که روز گذشته در اطراف روستای هدایت از توابع بخش مرکزی این شهرستان به وقوع پیوست یک راس دام عشایر منطقه که در حال تعلیف بود تلف شد.
 وی با بیان اینکه این حادثه خسارت جانی در بر نداشت اظهار داشت: در هشت انفجار دیگر مین های به جا مانده از دوران جنگ تحمیلی در سه مورد آن 11 راس گوسفند که در منطقه در حال تعلیف بودند تلف شدند و در پنج انفجار دیگر نیز به سه دستگاه بولدوزر متعلق به مرکز مین زدایی و 2 دستگاه کمباین خسارت مادی وارد شد و چهار تن نیز دچار موج گرفتگی شدند.
 این مقام مسوول اضافه کرد : سال گذشته نیز در مجموع بر اثر 35 مورد انفجار مین و مهمات به جای مانده از دوران جنگ تحمیلی در شهرستان قصرشیرین شش تن کشته و 31 تن نیز مجروح شدند. 
معاون فرماندار قصرشیرین اظهار داشت :همچنین پارسال به علت انفجارهای مین به جا مانده از دوران جنگ تحمیلی به ماشین آلات کشاورزی و دستگاه های مین روب که در قصرشیرین مشغول فعالیت بودند خسارت مادی وارد شد و چند راس احشام عشایر منطقه نیز تلف شدند.
     وی در پایان بیان کرد : :قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با بیش 27 هزار تن جمعیت دارای 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق است که در زمان جنگ تحمیلی 2 سال کامل در اشغال نیروهای بعثی عراق بود و جنگ هشت ساله تحمیلی از این منطقه غربی کشورمان آغاز شد و آخرین نقطه پایان جنگ نیز در این منطقه بود.    
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار