اتاق بازرگانی کرمانشاه:
رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه گفت: دوستی و برادری کشورهای ایران و ترکیه از گذشته وجود داشته است و تعامل بیشتر کرمانشاه و ازمیر موجب رونق و شکوفایی هر 2 استان می‌شود.
کد خبر: ۲۳۸۷۲۲
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۷ 31 May 2016
      به گزارش تابناک کرمانشاه کیوان کاشفی ظهر امروز در نشست هیات بازرگانی سرمایه‌گذاری و صنعت ازمیر ترکیه با فعالان اقتصادی استان که در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: دوستی و برادری کشورهای ایران و ترکیه از گذشته وجود داشته است و تعامل بیشتر کرمانشاه و ازمیر موجب رونق و شکوفایی هر 2 استان می‌شود
  وی کرمانشاه را قطب کشاورزی بیان کرد و متذکر شد: استان کرمانشاه در حوزه‌های کشاورزی و دامداری رتبه شاخصی در کشور دارد و در این زمینه آمادگی همکاری با ترکیه و استان ازمیر را داریم و در حوزه حمل و نقل و ترانزیت نیز کرمانشاه از قابلیت‌های خوبی با وجود مرز طولانی با عراق برخوردار است.  
 کاشفی با اشاره به اینکه کشور ایران با ترکیه از دیرباز علایق و اشتراکات بسیاری داشته‌اند، تصریح کرد: طی چند سال گذشته مقامات ترکیه به ایران و کرمانشاه سفر کرده‌اند و با وجود این نشست و سفر هیات سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی و صنعت ازمیر ترکیه با فعالان اقتصادی استان کرمانشاه، 2 کشور آمادگی برای گسترش روابط اقتصادی را دارند و امیدواریم در این راستا بتوانیم به پتانسیل ٣٠ میلیارد دلاری در سال دست پیدا کنیم.
 رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه خاطرنشان کرد: در زمانی‌که کشور ایران مورد فشارهای کشورهای غربی بود، ترکیه در آن برهه از زمان ایران را همراهی می‌کرد و ایران نیز بیشترین ارتباط را با ترکیه داشته است.
وی در خصوص فعالیت‌های اقتصادی و تجاری کشورهای ایران و ترکیه گفت:  ارتباطات اقتصادی و تجاری این ٢ کشور موثر و سودآور است و افق‌های جدیدی در زمینه اقتصاد و تجارت هر 2 کشور ایجاد می‌شود که در بهبود چرخه اقتصادی ایران و ترکیه مفید است.
 کاشفی با اشاره به بحث سرمایه‌گذاری در استان کرمانشاه، خواستار سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد شد و افزود: صنایع مختلفی همچون نساجی، پوشاک، مبلمان، لوازم خانگی، چرم، پتروشیمی و... از جمله صنایعی هستند که در استان کرمانشاه و استان ازمیر از موقعیت خوبی برخوردارند. .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار