مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه:
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: تکمیل پرونده، ساماندهی و تعیین وضعیت حریم طاق‌بستان در اولویت برنامه‌های استان کرمانشاه قرار دارد.
کد خبر: ۲۴۶۸۵۱
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۱ 16 June 2016
 














 به گزارش تابناک کرمانشاه کرمانشاه، جلیل بالایی در نشست معاون میراث فرهنگی که امروز در کرمانشاه برگزار شد اظهار داشت: برای سفر ریاست جمهوری به استان کرمانشاه طرح‌های با اولویت بالای استان در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای جلب اعتبارات ویژه احصا و ارائه می‌شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه تکمیل پرونده و ساماندهی طاق‌بستان را یکی از اولویت‌های کاری استان برشمرد و گفت: به همین منظور درصدد تشکیل کارگاهی آموزشی با حضور 100 نفر از کارشناسان و چهره‌های برجسته میراث فرهنگی کشور برای تعیین وضعیت حریم طاق‌بستان هستیم.
وی با اشاره به پیشنهادی برای پیگیری متمرکز پرونده طاق‌بستان مبنی بر ایجاد یک تیم از استان و سازمان گفت: تأمین منابع ملی و استانی طرح‌های مهم میراث فرهنگی یکی دیگر از خواسته‌های میراث فرهنگی استان کرمانشاه به‌ویژه در سه محوطه اصلی معبد آناهیتا، بیستون و طاق‌بستان محسوب می‌شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه خواستار تعیین تکلیف وضعیت موزه منطقه‌ای کرمانشاه شد که مقرر شد با مشخص شدن وضعیت حقوقی و مسائل فنی آن روند اجرای این پروژه از سر گرفته شود.
 وی خواستار پیگیری ثبت جهانی حریم منظری اورامانات شد و گفت: این منطقه به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری استان از نظر طبیعت بکر و بافت منحصر به فرد قابلیت ثبت جهانی را دارد که امید داریم در آینده نزدیک کار عملیاتی این پروژه و تکمیل پرونده آن در دستور کار سازمان قرار گیرد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار