پزشکی قانونی استان کرمانشاه:
مدیر کل پزشکی قانونی استان کرمانشاه از کاهش ۳۸ درصدی کشته شدگان حوادث رانندگی در استان طی دو ماهه اول امسال خبر داد.
کد خبر: ۲۵۰۴۸۰
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵ 23 June 2016
  به گزارش تابناک کرمانشاه آرتین کمالی ظهر امروز پنج شنبه در نشستی خبری، اظهار داشت: پیش از سالهای ۶۸-۶۹ سازمان پزشکی قانونی به عنوان یک نهاد زیر مجموعه قوه قضاییه فعالیت می کرده وپس از تاسیس در این سالها، از سال ۷۱ به طور تخصصی به زمینه مسمومیت ها وارد شد.
مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه بیان کرد: ارائه خدمات آزمایشگاهی در عرصه های سم شناسی، سرولوژی و ژنتیک در استان کرمانشاه و مناطق اطراف شامل ایلام، لرستان، کردستان و همدان از جمله اقدامات حال حاضر و محوری پزشکی قانونی استان است.
 کمالی با اشاره به اینکه دستگاه های آزمایشگاهی استان قابلیت انجام و بررسی پنج هزار و ۲۰۰ ماده و دارو را دارند، گفت: همکاری با مراکز تحقیقاتی و پژوهشی نیز از دیگر فعالیت های مربوطه است. ۱۲ مرکز پزشکی قانونی در استان فعال است
 وی افزود: در حال حاضر به غیر از شهرستان کرمانشاه ۱۲ مرکز فعال پزشکی قانونی در سطح استان فعال است و امید است تا انتهای امسال مرکز پزشکی قانونی در شهرستان ثلاث باباجانی نیز راه اندازی شود.
 کمالی با اشاره به وجود مشکلات ساختاری و فیزیکی در مراکز شهرستانی بیان کرد: هم اکنون به جز مرکز پزشکی قانونی در شهرستان اسلام آبادغرب سایر شهرستانها فاقد مراکز ملکی هستند، همچنین طی چهار سال آینده درصدد انجام قسمت بندی در سه مرکز دیگر به غیر از شهرستان کرمانشاه هستیم.
وی درباره وجود سالن های تشریح درمراکز پزشکی قانونی استان نیز گفت: در حال حاضر مرکز پزشکی قانونی سرپلذهاب معین شهرستانهای سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب، شهرستان جوانرود مرکز معین اورامانات و شهرستان صحنه نیز معین مراکز کنگاور، صحنه و هرسین است. کمالی با انتقاد و بیان اینکه در کلانشهرها باید بیش از یک مرکز پزشکی قانونی وجود داشته باشد که کرمانشاه فاقد این امر است، بیان کرد: درصدد هستیم با همکاری شهرداری یک مرکز پزشکی قانونی دیگر در منطقه بنت الهدی صدر شهرستان کرمانشاه برای ارائه خدمات بیشتر به مردم احداث کنیم.
وی انتقال سالن تشریح به آرامستان کرمانشاه را از جمله برنامه های بلند مدت خواند و با اشاره به اینکه ارباب رجوع این سازمان از آنجا که یا آسیب دیده اند یا آسیب زننده در شرایط نامطلوب روانی به سر می برند خاطر نشان کرد: به منظور تکریم ارباب رجوع طی یک سال گذشته از نظر فضای فیزیکی نیز تغییراتی در مرکز پزشکی قانونی کرمانشاه انجام شده است. راه اندازی ۳ مرکز کالبد گشایی در استان مدیر کل پزشکی قانونی استان کرمانشاه کمبود نیروی پزشک رسمی، مسائل بودجه ای، ساعات و شرایط کاری سخت را از جمله مشکلات موجود این سازمان دانست و گفت: در حال حاضر ۲۵۰ پست سازمانی فعال وجود دارد و همچنین در صدد جذب نیروی پزشک رسمی از طریق آزمون استخدامی نیز هستیم.
کمالی ساعات کاری مراکز پزشکی قانونی را به طور متعارف تا ساعت ۱۴ و از ۱۷ تا ۱۸ اعلام کرد و گفت: البته در شرایطی پزشکان و کادر مربوطه در ساعاتی خارج از ساعات مذکور و تا پاسی از شب نیز فعالیت می کنند.
وی از راه اندازی مراکز کالبد گشایی در شهرستانهای جوانرود، صحنه و سرپل ذهاب خبر داد و بیان کرد: هم اکنون تنها در شهرستان اسلام آباد غرب مرکز کالبد گشایی فعال است. مدیر کل پزشکی قانونی استان کرمانشاه با تاکید بر لزوم همکاری سازمانهای مربوطه برای معاینه اجساد ارجاعی در ساعات اداری و متعارف خواستار ساماندهی بیشتر جواز دفن و صدور گواهی دفن شد. شرایط و چگونگی صدور گواهی فوت کمالی درباره طرح دادپزشک نیز با اشاره به اینکه این طرح از سال ۹۳ در کشور آغاز به کار کرده اما کماکان در سطح استان اجرا نشده راجع به چگونگی صدور گوهی فوت بیان کرد: مردم می توانند از طریق شماره تماس ۰۹۰۱۶۱۰۳۰۲۹ به مبلغ مصوب ۱۲۶ هزار تومان برای صدور گواهی فوت اقدام کنند.
وی خواستار ساماندهی علمی و قانونی جواز دفن شد و افزود: در مجموع برای انجام کشت بر روی هر بافت یک میلیون و ۹۸۰ هزار تومان هزینه می شود که سهم خانواده ها از این میزان یک چهارم است و سایر بار هزینه ای بر دوش سازمان پزشکی قانونی است. 
 
  
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار