متاسفانه همدان تنها نام کلان شهر را یدک می کشد و از این رهگذر اعتباری عایدش نشده است.
کد خبر: ۲۵۴۸۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲ 03 July 2016
رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: متاسفانه همدان تنها نام کلان شهر را یدک می کشد و از این رهگذر اعتباری عایدش نشده است.

به گزارش مهر،  علی اکبر نظری در صحن شورای شهر همدان به مشکلات شهرداریها اشاره کرد و گفت: بخشی از مشکلات شهرداریها به تحریم های جهانی و بخشی نیز به دولتها برمی گردد و رکودی که در جامعه سایه افکنده مشکلات بسیاری بر شهرداریها وارد کرده است.

نظری با بیان اینکه خروج از رکود شهرداری ها نیازمند تدابیر مناسب دولت ها و نمایندگان مجلس است، افزود: علی رغم اینکه شهرداری مرجعی نشات گرفته از اصل قانون اساسی است و شوراها را در فرادست خود دارند اما نکاتی مشاهده می شود که نه تنها پارلمان محلی را تقوت نمی کند بلکه عامل اضمحال شورا نیز می شود.

نظری  با اشاره به لایحه دولت برای یکپارچه کردن مدیریت شهری اظهار داشت: دولتی کردن شهرداریها اشتباه بوده و اکنون دولت حاکمیت خود را توسط سازمان همیاریها و شهرداریها بر ارزش افزوده نهاده که این خود بر بزرگتر شدن دولت و محقق نشدن اصل ۴۴ قانون اساسی در واگذاری امور به مردم محسوب می شود.

وی  با بیان اینکه شورا و شهرداری بیشترین خدمات را به مردم ارائه می دهند، اضافه کرد: ارزش افزوده به حساب خزانه و پس از آن با واسطه به حساب شهرداریها واریز می شود که یک نوع واسطه گری است و باید این ارزش افزوده مستقیم به حساب شهرداری واریز و مستقیم برای شهر و شهروندان هزینه شود.

نظری با بیان اینکه دولت طرح انتخاب شهردار توسط مردم را مطرح کرده است، افزود: دولت شهرداریها را به سمتی حرکت می دهد که تمامی درآمدهای شهرداریها از محل ماده ۱۰۰ و ۷۷ به حساب خزانه واریز شود که این در اصل قفل کردن مسایل شهری است و در صورت تصویب این طرح در مجلس، عملا شورا و شهرداریها حذف شده و بزرگترین آسیب بر جامعه وارد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه شهردار توسط نمایندگان مردم انتخاب می شود، افزود: برداشتن این رویه در اصل بزرگ کردن دولت است و باید قدرت را به مردم داد.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان تاکید کرد: برای رفع مشکلات شهرداریها مجلس شورای اسلامی باید در زمینه ایجاد مدیریت واحد شهری به خوبی وارد  شده و به صورت کارشناسی موارد را بررسی کرده و عمل کنند.

نظری همچنین به کلان شهر شدن همدان اشاره کرد و گفت: متاسفانه همدان تنها نام کلان شهر را به یدک می کشد و از این رهگذر اعتباری عایدش نشده است.

علی اکبر نظری  با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اشتغال جوانان اظهار داشت: بیکاری و اشتغال دغدغه امروز خانواده هاست و امروز تحقق اصل قانون ۴۴ ملموس نبوده وعلت آن مردمی نشدن دولت از لحاظ اقتصادی است بر این اساس باید قدرت را به مردم داد تا آنها خود وارد عرصه کار و تلاش شوند و این زمان است که شغل ایجاد می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار