رئیس هیأت فوتبال استان اردبیل گفت: سالانه بیش از هزار مسابقه فوتبال و فوتسال در استان اردبیل برگزار می‌شود که در برگزاری این رویدادها تلاش و زحمات طاقت‌فرسایی کشیده می‌شود.
کد خبر: ۲۵۵۵۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷ 04 July 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، صمد نوتاش صبح امروز در نشست با جمعی از اصحاب رسانه و ورزشی‌نویسان اردبیل اظهار کرد: استان اردبیل در سال‌های اخیر جایگاه مناسبی را در فوتبال کشور پیدا کرده است به طوری که حضور تیم‌هایی از این استان در لیگ‌های متعدد کشوری فضایی را فراهم کرده تا بتوانیم روند روبه جلویی را شاهد باشیم.

وی به سقوط تیم شهرداری اردبیل به لیگ دسته 2 اشاره کرد و افزود: نباید به خاطر سقوط تیم شهرداری به لیگ پایین‌تر تمام ساختار و توسعه فوتبال در سال‌های اخیر را بخواهیم زیر سئوال ببریم بلکه یک نقد و طرح مسائل تحلیلی نیاز است تا پرده از بسیاری مسائل برداشته شود.

نوتاش تصریح کرد: اگر می‌خواهیم فوتبال کشور و استانمان روبه جلو حرکت کند باید به اصلاح ساختار فوتبال توجه جدی داشته باشیم و در عین حال که نقد و انتقاد سازنده داریم نباید اجازه دهیم تا ساختار فوتبال تضعیف شده و منابع مشترکمان در این حوزه نادیده گرفته شود.

وی یادآور شد: هر چند نبود اسپانسر مالی یکی از موانع و نقص‌ها در رشد و تعالی فوتبال استان به شمار می‌رود اما نباید این عامل دستاویزی قرار گیرد تا بنشینیم و تنها به گله‌مندی و شکایت روی آوریم بلکه بهتر است با بها دادن به تمام ارکان فوتبال سعی کنیم تا در مسیر رشد و تعالی سهم واقعی خودمان را به خوبی انجام دهیم.

رئیس هیأت فوتبال استان اردبیل اظهار کرد: هر چند جذب اسپانسر و حامیان مالی به رشد و توسعه فوتبال کمک می‌کند اما بهانه قرار دادن این موضوع نباید مانعی در مسیر رشد و توسعه و عنصر بازدارنده در این مسیر باشد.

نوتاش ضرورت اصلاح ساختار فوتبال و حرکت بر اساس استانداردها را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: ما در همه شهرستان‌ها شاهد فعالیت هیأت فوتبال بر اساس یک ساختار واقعی و پایبندی به اساسنامه هستیم و دراین وضعیت مطلوب و روبه‌جلو نباید اجازه دهیم برخی نقص‌ها و کوتاهی‌ها مانعی در مسیر توسعه فوتبال باشد.

وی ادامه داد: ما در حوزه داوری و بر اساس استانداردها و قوانین کنفدراسیون فوتبال آسیا طی این سال‌ها برای ارتقای داوری استان برنامه‌ریزی و فکر کردیم به طوری که امروز داوران ما در مسابقات داخلی و ملی سوت می‌زنند و با آشنایی روزافزون به قوانین سطح داوری خود را ارتقا داده‌اند.

رئیس هیأت فوتبال استان اردبیل به حضور کمی و کیفی داوران و ناظران در مسابقات مختلف استانی و ملی اشاره کرد و گفت: ما در این زمینه نسبت به استان‌های همجوار پیشی گرفته و با رفع ضعف‌ها سعی می‌کنیم با برگزاری دوره‌های مستمر آموزشی داورانمان را در بهترین شرایط قرار دهیم.

نوتاش افزود: در سال‌های اخیر 13 تیم استان اردبیل در لیگ‌های مختلف کشوری حاضر شده به طوری که 42 تیم در فصل گذشته در مسابقات استانی حضور پیدا کرده‌اند.

وی عنوان کرد: در فوتسال نیز 10 تیم در مسابقات کشوری و 50 تیم نیز در مسابقات استانی حضور داشته و در مجموع 92 تیم فوتبال و فوتسال استان اردبیل در مسابقات کشوری و استانی حاضر شده و بازی‌های خود را انجام داده‌اند.

رئیس هیأت فوتبال استان اردبیل حضور حداکثری در لیگ‌های کشوری را یک موفقیت ارزشمند توصیف کرد و گفت: در قیاس با استان‌های شمال غرب کشور وضعیت ما به مراتب مطلوب‌تر از سایر مناطق کشور است.

نوتاش با بیان اینکه ما 184 بازی فوتبال و 48 بازی فوتسال را در طول سال برگزار کردیم، افزود: در مجموع 232 مسابقه کشوری را در فوتبال و فوتسال طی فصل گذشته در این استان مدیریت و نسبت به برگزاری شایسته آن اقدام کرده‌ایم.

وی یادآور شد: با در نظر گرفتن 288 بازی فوتبال و فوتسال در مسابقات استانی و کشوری در مجموع 520 بازی در فصل گذشته توسط هیأت فوتبال استان اردبیل به خوبی و شایستگی مدیریت شده است که به طور متوسط روزانه دو بازی کشوری و استانی را در فوتبال و فوتسال مدیریت کردیم.

رئیس هیأت فوتبال استان اردبیل تصریح کرد: به رغم انجام این تعداد بازی به دلیل آنکه استادیوم‌های ما در داخل شهر نیستند تصور می‌شود فوتبال اردبیل در حالت راکد است در حالی که ما با احتساب جام رمضان سالانه هزار مسابقه برگزار می‌کنیم در حالی که عده‌ای عملکرد هیأت فوتبال را کمرنگ می‌بینند.

نوتاش ادامه داد: در انجام این ماموریت گسترده و کار حجیم و شایسته از تلاش‌های داوران، ناظران و عوامل برگزاری مسابقات و همچنین رسانه‌ها قدردانی می‌کنیم که به معنای واقعی تحلیل کرده و در برخی از مقاطع نیز نقدها و انتقاداتی داشته‌اند که اگر بخش تخریبی این مطالب مطرح شده را کنار بگذاریم در اکثریت موارد رسانه‌ها دید واقع‌بینانه به فوتبال داشته و سعی کردند به توسعه آن کمک کنند.

وی از جامعه خبری به ویژه خبرنگاران فعال در حوزه ورزش قدردانی کرد و گفت: ما هیچ هراس و واهمه‌ای از نقد و انتقادها نداریم بلکه معتقدیم پویایی فوتبال و ورزش به همین شرایط ایجاد شده در نقدها و انتقادات سالمی است که نتایج خوبی را نیز به همراه خواهد داشت.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار