معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی گیلان گفت:
وی با بیان اینکه معاونان باید ضمن بازدید از سلف سرویس واحدها و مراکز آموزشی پاسخ‌گوی مطالبات و رفع بخشی از دغدغه‌های دانشجویان باشند، اظهار کرد: دانشجویان در مدت دوره تحصیل خود دغدغه‌هایی دارند که معاونان دانشجویی و آموزشی باید با برنامه‌ریزی مناسب برای به حداقل رساندن این مشکلات اقدام کنند
کد خبر: ۲۵۵۷۸
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۱ 20 April 2015
به گزارش تابناک گیلان ، حجت‌الاسلام علی میرابراهیمی ظهر امروز در جمع معاونان آموزشی و دانشجویی دانشگاه‌های آزاد اسلامی گیلان در واحد بندرانزلی با تبریک آغاز ماه رجب، بازدید مداوم از خوابگاه‌های دانشجویی و بررسی مشکلات این اماکن و نظارت بر نحوه تهیه غذا و رعایت بهداشت در این اماکن را مورد تاکید معاونان دانشجویی قرار داد.

وی با بیان اینکه معاونان باید ضمن بازدید از سلف سرویس واحدها و مراکز آموزشی پاسخ‌گوی مطالبات و رفع بخشی از دغدغه‌های دانشجویان باشند، اظهار کرد: دانشجویان در مدت دوره تحصیل خود دغدغه‌هایی دارند که معاونان دانشجویی و آموزشی باید با برنامه‌ریزی مناسب برای به حداقل رساندن این مشکلات اقدام کنند.

معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه افزایش کیفیت آموزشی باید در اولویت کاری معاونان قرار گیرد، افزود: باید برنامه‌ریزی آموزشی مناسب انجام شود.

این مسئول افزایش کیفیت آموزشی در واحدهای دانشگاهی گیلان را مهم دانست و تصریح کرد: معاونان آموزشی باید با ارائه راهکارهای نظم و انضباط و ساماندهی خدمات آموزشی واحدها و مراکز آموزشی تلاش کنند.

میرابراهیمی با تاکید بر اینکه باید از اعتبار دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان دفاع کنیم، خاطرنشان کرد: دانشجویان به عنوان سفیران فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی بوده و احترام متقابل در واحدهای دانشگاهی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی استفاده بهینه از توان و قابلیت‌های منابع انسانی، صرفه‌جویی زمان و بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود در واحدهای دانشگاهی استان را امری ضروری دانست و تصریح کرد: در این راستا دوره تابستانی در مقاطع مختلف برگزار می‌شود و معاونان مربوطه باید در این زمینه برنامه‌ریزی کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه دانشگاه نباید نسبت به این مسایل اخلاقی و رفتاری افراد بی‌توجه باشد، یادآور شد: فعال‌سازی مراکز مشاوره دانشجویی و استفاده از متخصصان و کارشناسان مشاوره امری مهم است.

وی پاسخگویی به موقع به نیازهای فرهنگی دانشجویان را امری مهم خواند و متذکر شد: نباید در دانشگاه‌ها به حریم خصوصی افراد ورود کنیم اما نسبت به برخی مسایل اخلاقی و رفتاری نیز نباید بی‌توجه باشیم. 

محمد تقی یونسی رستمی، معاون دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت نیز در نشست مذکور درباره احکام صادره کمیته انضباطی دانشگاه در زمینه تخلفات دانشجویان در امتحانات پایان ترم، تصریح کرد: باید با برگزاری جلسات آسیب‌شناسی و توجیهی با مسئولان امتحانات واحدهای دانشگاهی و مراقبین از این تخلفات جلوگیری کرد.

 سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر انزلی نیز در نشست مذکور اظهار کرد: این واحد دانشگاهی حدود 4 هزار دانشجو دارد که در 44 رشته مشغول به تحصیل هستند.

به گفته علیرضا اقدامی، دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد انزلی در 9 رشته کاردانی، 12 رشته کارشناسی، 14 رشته کارشناسی ناپیوسته، هشت رشته کارشناسی ارشد و یک رشته دکترای مکانیک به ادامه تحصیل مشغول هستند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار