سرپرست اداره تبلیغات اسلامی نهاوند گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته امسال شاهد حضور ۱۴۰۰ نفر معتکف در۲۴ مسجد شهرستان نهاوند هستیم.
کد خبر: ۲۵۸۳۱
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳ 21 April 2015

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی نهاوند از حضور 1400 معتکف در مراسم معنوی اعتکاف سال جاری به میزبانی 24 مسجد خبر داد.

به گزارش تسنیم؛ حجت‌الاسلام حسین گروسی اظهار داشت: اعتکاف فرصتی برای خلوت با معبود است که در آن شخص معتکف از مادیات بریده می‌شود و برای جهاد با نفس و تقرب به خداوند متعال زمزمه عشق سر می‌دهد.

وی افزود: از جمله برنامه‌هایی که می‌تواند جوانان ما را در مقابل تهدیدات و آسیب‌های اجتماعی دشمنان مصون کند اجرای پربار اعتکاف است.

سرپرست اداره تبلیغات ‌نهاوند اظهار کرد: ایام اعتکاف فرصت ویژه‌ای است که بندگان شایسته خداوند فارغ از همه‌چیز در راه بندگی و خودسازی می‌روند و از همه و همه‌کس جدا می‌شوند و در مساجد گرد هم می‌آیند تا دل‌های خود را متوجه خدا کنند.

وی گفت: آیین اعتکاف، هرسال در ۱۳، ۱۴ و ۱۵ رجب برگزار می‌شود که امسال نیز در این روزها که با روزهای ۱۲، ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت برابر است، برگزار می‌شود.

گروسی بیان داشت: علاقه‌مندان برای شرکت در این مراسم معنوی و آیین مذهبی می‌توانند از تاریخ ۳۱ فروردین  تا ۱۱ اردیبهشت به اداره تبلیغات این شهرستان مراجعه و ثبت‌نام کنند.

وی افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده پیش‌بینی‌شده است که امسال حدود ۱۴۰۰ نفر در مراسم معنوی اعتکاف در شهرستان نهاوند شرکت خواهند کرد که باید با تشکیل کمیته‌هایی بهترین شرایط را برای آن‌ها مهیا کنیم.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی نهاوند بیان داشت: به همین منظور چهار کمیته با عناوین کمیته تدارکات و پشتیبانی، فرهنگی، تبلیغات و اطلاع‌رسانی و کمیته ثبت‌نام و ارزشیابی در ستاد اعتکاف نهاوند تشکیل‌شده است.

وی اظهار داشت: در این ایام علاوه بر اعمال عبادی، برنامه‌هایی از قبیل گفتمان دینی، ادعیه و احکام، دعوت از اساتید ویژه، اعزام سخنران و مداح در مساجد و توزیع بسته فرهنگی در دستور کار قرار دارد.

مراسم معنوی و روح‌بخش اعتکاف رجبیه در سال ۹۴ همزمان با سراسر کشور از ۱۲ تا ۱۴ اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار