شهردار اردبیل گفت: در یک سال گذشته در برخورد با دست‌فروش‌ها و سد معبر 176 پرونده به کمیسیون رفع مزاحمت ارجاع داده شده تا برخورد جدی با آنها انجام شود.
کد خبر: ۲۶۰۹۵۹
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶ 16 July 2016

حمید لطف‌اللهیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: هر چند فعالیت دست‌فروش‌ها و دوره‌گردها و همچنین وانت‌بارها و نیسان‌های فروشنده میوه و تره‌بار به سیمای شهری لطمه زده است اما در کنار برخورد جدی با برخی از متخلفان در این زمینه منکر نگاه مصلحتی نیستیم.

وی در مورد علل و عوامل قصور در جمع‌آوری وانت‌بارها و نیسان‌هایی که سد معبر کرده و به شکل غیرقانونی میوه می‌فروشند، افزود: ما به دلیل شرایط اقتصادی منطقه و در نظر گرفتن برخی از مصلحت‌ها با این افراد مماشات می‌کنیم و به این مصلحت‌اندیشی و رفتار نرم خود نیز به خاطر شرایط اقتصادی معترفیم چرا که اگر برخورد جدی باشد باید شاهد مراجعه این افراد به ادارات و نهادهایی خواهیم بود که به نشانه اعتراض مراجعه کرده و شهرداری تحت فشار قرار می‌گیرد.

لطف‌اللهیان با بیان اینکه به رغم برخی مماشات و مصلحت‌اندیشی‌ها در این حوزه سال گذشته 125 پرونده و در سه ماهه امسال نیز 51 پرونده در کمیسیون رفع مزاحمت مورد بررسی قرار گرفته است.

انعقاد قرارداد با شرکت جدید بیمه‌ای برای ارائه خدمات بیمه تکمیلی

وی تصریح کرد: با توجه به عدم واریز مبلغ از سوی شرکت طرف قرارداد در حوزه بیمه تکمیلی شهرداری ما سعی کردیم در یک سال اخیر مشکلات به وجود آمده را با رایزنی‌هایی که انجام دادیم برطرف کنیم به طوری که تا آخر سال گذشته سعی شد مشکلات بیمه تکمیلی کارکنان و کارگران شهرداری برطرف شود.

شهردار اردبیل افزود: امسال نیز با یک شرکت جدید بیمه‌ای انعقاد قرارداد شده به طوری که از 300 میلیون تومان سند ارائه شده در حوزه بیمه تکمیلی نیمی ازاین مبلغ پرداخت شده و مابقی نیز به تدریج در حال پرداختن شدن است.

کاهش ساخت و سازهای غیرمجاز در اردبیل

لطف‌اللهیان بیان کرد: با توجه به رکود حاکم در حوزه ساخت و ساز، ساخت و سازهای غیرقانونی نیز به حداقل رسیده است و موضوع حاشیه‌نشینی و ساخت آلونک در اطراف شهر اردبیل کاهش پیدا کرده است.

وی یکی دیگر از دلایل کاهش ساخت و سازها را بالا بردن جرایم سنگین و عوارض مصوب در این زمینه اعلام کرد و افزود: جرایم سنگین نیز سبب شده است تا متخلفان ساخت و ساز به شکل غیرقانونی به حداقل برسد که امیدواریم با تکمیل طرح تفصیلی بهنگام و مناسب شاهد کم شدن این ساخت و سازهای بی‌رویه باشیم.

شهردار اردبیل یادآور شد: با توجه به اینکه طرح تفصیلی شهر اردبیل در سال 94 مهلت اجرایی‌اش به پایان رسیده ما دو سال فرصت داریم تا با مشاوری که انتخاب کردیم طرح تفصیلی را مورد بازنگری قرار دهیم که قطعا در این بازنگری‌ها جلوی ساخت و سازهای غیرقانونی گرفته خواهد شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار