معاون سلامت دامپزشکی کرمانشاه :
معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه سیاست دامپزشکی در مقابله با بیماری تب‌کریمه‌‌کنگو بحث سم‌پاشی دام است، گفت: از اواسط بهار تا اواسط پاییز زمان شیوع بیماری حاد تب‌دار و خونریزی‌دهنده کریمه‌کنگو است.
کد خبر: ۲۶۶۴۳۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲ 26 July 2016



به گزارش تابناک به نقل ازفارس، علیرضا امیری اظهار داشت: تب خونریزی‌دهنده کریمه‌کنگو یک بیماری حاد تب‌دار و خونریزی‌دهنده است.
وی با بیان اینکه بیماری تب‌کریمه‌‌کنگو از گزش کنه، تماس با خون آلوده، لاشه دام و انسان آلوده منتقل می‌شود، تصریح کرد: این بیماری از آنجا که تا 50 درصد باعث مرگ‌ومیر می‌شود، حائز اهمیت است.
معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی استان کرمانشاه از اواسط بهار تا اواسط پاییز را زمان شیوع این بیماری دانست و بیان کرد: در فصل گرم سال بیشترین احتمال حضور کنه‌‌ها در طبیعت وجود دارد.
این مسؤول با بیان اینکه سیاست دامپزشکی در مقابله با بیماری تب‌کریمه‌‌کنگو بحث سم‌پاشی دام است، افزود: با سم‌پاشی امکان و بدن دام‌ها می‌توان کنه و حشرات را که عامل مهم انتقال این بیماری هستند، از بین برد.
وی به سم‌پاشی بیش از سه میلیون و 200 هزار راس دام و چهار میلیون مترمکعب از اماکن دامی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: امسال نیز اداره‌کل دامپزشکی استان، این برنامه را در دستور کار داشت.امیری شیوع بالای بیماری تب‌کریمه‌کنگو را در بین کشاورزان، دامداران و کسانی که با دام‌ها بیشتر در ارتباط هستند عنوان کرد و افزود: دامداران دقت کنند قبل از اینکه دام مبتلا به این بیماری شود، دام‌ها و اماکن محل نگه‌داری آن‌ها را سم‌پاشی کنند.
معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی استان کرمانشاه از شهروندان خواست گوشت مورد نیاز خود را از مراکز مورد تایید دامپزشکی خریداری کنند و گفت: شهروندان بدانند پس از زبح گوسفند، گوشت تهیه شده را باید 24 ساعت در یخچال نگهداری و سپس مصرف کنند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار