مدیر زارعت سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل خبر داد:
مدیر زارعت سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: سیب‌زمینی‌کاران در کشت این محصول عجله نکنند و کار خود را از نیمه دوم اردیبهشت‌ماه آغاز کنند.
کد خبر: ۲۶۷۷۵
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱ 23 April 2015
به گزارش فارس، حسن روحی صبح امروز در جریان بازدید از عملیات کشت سیب‌زمینی در دشت اردبیل اظهار کرد: با توجه به سردسیر بودن استان و مشکل سرمازدگی بهاره انتظار می‌رود سیب‌زمینی‌کاران کشت‌شان را از نیمه دوم اردیبهشت‌ماه آغاز کنند.

وی ادامه داد: کشاورزان بهتر است در این کشت به توصیه‌های کارشناسان موارد مطلوبیت کاشت را مدنظر قرار دهند تا در این زمینه دچار مشکل خاص نشوند.

مدیر زارعت سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل زمان مناسب آغاز کشت سیب‌زمینی را نیمه دوم اردیبهشت‌ماه اعلام کرد و گفت: ادعایی که در زمینه آب‌بری بالای تولید سیب‌زمینی وجود دارد مورد قبول نیست چرا که تحقیقات نشان داده به ازای یک واحد آب مصرفی در تولید سیب‌زمینی تا 2.5 برابر گندم محصول عاید می‌شود.

روحی بهره‌وری بالا را در تولید سیب‌زمینی با توجه به شرایط کشت یادآور شد و اضافه کرد: در توسعه کشت پاییزه سیب‌زمینی ورود پیدا کردیم و هم‌اکنون در 11 نقطه شهر اردبیل کشت انتزاعی سیب‌زمینی آغاز شده است.

این مسئول یادآور شد: اگر بتوانیم از این کشت نتیجه بگیریم قطعاً کشت پاییزه سیب‌زمینی را در اردبیل ترویج خواهیم داد.

مدیر زارعت سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل مزیت این نوع کشت را کم شدن آبیاری تا دو نوبت اعلام کرد و ادامه داد: در کنار این امر پیشنهاد می‌کنیم سیب‌زمینی‌کاران کشت نباتات علوفه‌ای را مدنظر قرار دهند تا هم تولید علوفه افزایش یابد و هم جلوی فرسایش خاک گرفته شود.

روحی استفاده از ارقام مناسب، ‌بادوام در مقابل کم‌آبی و رشد سریع را یادآور شد و تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا به شکل واقعی کشت مناسب زراعت سیب‌زمینی به انجام برسد.

مدیر زارعت سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در پایان سخنان خود حمایت همه‌جانبه از زارعان را یادآور شد و گفت: انتظار داریم تا کشاورزان در کشت بهاره خود از نظرات و دیدگاه‌های کارشناسان استفاده کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار