معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت:همدانی ها پس از مردم استان یزد دومین مصرف کننده مواد دارای کربوهیدرات بالا و مواد قندی در کشور هستند.
کد خبر: ۲۶۸۸۵
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳ 23 April 2015

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان از شناسایی دو هزار و 317 بیمار مبتلا به دیابت در روستاهای همدان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایرنا؛ دکتر حسین عرفانی در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان همدان افزود:همواره از شکر و نمک به عنوان دو سم سفید غذایی می شود اما میزان مصرف شکر در استان همدان بالاتر از سایر استان های کشور است.

وی بیان کرد:این در حالی است که میزان مصرف کلسیم در همدانی ها پایین تر از میانگین کشوری بوده و این امر به عاملی برای ایجاد پوکی استخوان در سنین پایین تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه میزان مصرف پروتئین حیوانی نیز در استان همدان مطلوب نیست گفت:استان های بوشهر و ایلام از نظر مصرف پروتیین حیوانی از جایگاه بسیار خوبی برخوردار هستند.

وی عنوان کرد:آنمی فقر آهن و کمبود روی نیز در استان وجود داشت که در سال های اخیر این کمبود در استان اصلاح شده است.

وی همچنین از شناسایی دو هزار و 317 بیمار مبتلا به دیابت در روستاهای همدان در سال گذشته خبر داد و افزود:بخش بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در سال گذشته جمعیتی افزون بر 174 هزار ساکن مناطق حاشیه نشین را مورد تست غربالگری قرار داد و خدمات آموزشی در حوزه بهداشتی نیز به این افراد ارایه شد.

وی افزود: در سال گذشته 108 نفر نیروی پزشکی و پیراپزشکی در تعاونی های خدمات پزشکی استان جذب و استخدام شدند که این امر علاوه بر اشتغالزایی زمینه های ارتقای سلامت شهروندان را فراهم کرده است.

وی عنوان کرد: با توجه به انجام امور مشاوره های قبل از ازدواج در استان همدان در سال های گذشته هیچ موردی از تولد نوزاد مبتلا به تالاسمی ماژور در استان گزارش نشده است.

وی از ایجاد مرکز تخصصی تب مالت در استان همدان خبر داد و افزود:این مرکز برای اولین بار در کشور در استان همدان ایجاد خواهد شد.

اولین کارگروه سلامت و امنیت غذایی سال 94 روز سه شنبه در استانداری همدان برگزار شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار