مدیرکل حفاظت محیط زیست اردبیل می گوید که حدود 150 دهنه غار به صورت اولیه دراین استان شناسایی شده است.
کد خبر: ۲۶۹۶۲۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۱ 31 July 2016

محمد خداپرست درجلسه کارگروه غارشناسی استان اردبیل افزود: تاکنون 29 دهنه غار در استان شناسنامه دار شده است .
وی بیان کرد: شناسنامه غارهای استان به دستگاه های متولی ارسال شده و از اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان خواسته شده نقشه و مختصات این غارها را بر روی اقلام تبلیغاتی خود درج کند.
وی هدف از تشکیل این کارگروه را اجرای دستورالعمل حفاظت و بهره برداری از غارها ذکر و اظهار کرد: تصویب این دستورالعمل گام مهمی در مدیریت غارهای کشور است.
خداپرست گفت: بر اساس این دستورالعمل غارها از لحاظ ارزش های حفاظتی و امکان بهره برداری به چهار گروه تقسیم شده اند که با همکاری نهادهای دولتی ، غیردولتی و جوامع محلی ، مدیریت و حفاظت خواهند شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با اشاره به اینکه مطالعه غارها نیازمند وسایل و تجهیزات خاصی است خواستار تخصیص اعتبار برای انجام مطالعه غارهای استان شد.
به گزارش یکشنبه ایرنا به نقل از ورابط عمومی حفاظت محیط زیست اردبیل علی آذرنژاد معاون امور عمرانی استانداری اردبیل نیر در این جلسه گفت : شناسایی ، اکتشاف و شناسنامه دار شدن غارهای استان ضروری بوده و با تامین اعتبارات استانی و استفاده از توانمندی های کارشناسان حوزه نظام مهندسی معدن نسبت به مطالعه و شناسایی غارهای استان اقدام می شود.
او اظهار کرد: استفاده از ظرفیت دهیاری ها ، شوراهای اسلامی و جوامع بومی ، محلی در این زمینه می تواند راهگشا باشد.
وی افزود: بهره برداری از غارهای استان منوط به شناسایی و درجه بندی آنها بر اساس مفاد دستورالعمل حفاظت و بهره برداری از غارهای کشور است.


منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار