رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان از افزایش آمار زایمان طبیعی در بیمارستان های استان همدان خبر داد و گفت: طی سه ماه نخست سالجاری انجام ۲ هزارو ۶۷۲ مورد زایمان در استان همدان ثبت شد.
کد خبر: ۲۷۰۱۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹ 01 August 2016
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان از افزایش آمار زایمان طبیعی در بیمارستان های استان همدان خبر داد و گفت: طی سه ماه نخست سالجاری انجام ۲ هزارو ۶۷۲ مورد زایمان در استان همدان ثبت شد.

به گزارش مهر، سید حبیب‌الله موسوی‌بهار ظهر دوشنبه در نخستین نشست کارشناسان مسئول امور مامایی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در همدان به اقدامات انجام شده توسط این دانشگاه در حوزه مامایی اشاره کرد و گفت: برنامه ریزی هایی در کمیته‌ مقابله با مرگ و میر مادران و نوزادان انجام شده اما باید برای صفر شدن آمار مرگ و میر مادران که بیشتر به دلیل عمل سزارین است، تلاش کرد.

وی گفت: در سه ماه نخست سالجاری ۲ هزارو ۶۷۲ مورد زایمان در استان همدان ثبت شد که هزارو ۹۱۱ مورد طبیعی و ۷۶۱ مورد سزارین بوده است.

وی با تاکید بر اینکه همراهی رسانه ملی و رسانه‌های نوشتاری یکی از دلایل موفقیت حوزه سلامت استان همدان است، گفت: ورود رسانه‌ها در فضای تخصصی نیازمند علم خاص در این حوزه است و مطالب منتشر شده باید با رعایت همه جوانب باشد چراکه رسانه‌ها چشمان بیدار جامعه هستند و باعث تنویر افکار عمومی می‌شوند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز برگزاری این نشست را فرصت مناسبی برای همفکری و تبادل تجربیات عنوان کرد و گفت: برگزاری این همایش تشویق و ترغیب دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برای انتخاب بهترین راه و دستیابی به اهداف طرح تحول سلامت را موجب می‌شود.

محمدرضا عبادیان با اشاره به اهمیت روش‌محوری، اثربخشی، توانمندسازی و رضایت‌مندی در اعتباربخشی گفت: زیرساخت‌های بیمارستانی با اجرای طرح تحول سلامت بهبود یافته است.

وی گفت:‌ هماهنگ با سایر دانشگاه‌ها نقشه درمان استان را تا افق ۱۴۰۴ طراحی کرده‌ایم که این کار به صورت هماهنگ با برنامه دانشگاه‌های قطب غرب کشور پیش می‌رود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار