معاون استاندار کرمانشاه:
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: دولت یازدهم توجه ویژه ای به روستاها و مناطق محروم به ویژه معیشت روستاییان دارد.
کد خبر: ۲۸۳۲۶۱
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰ 23 August 2016
به گزارش تابناک به نقل ازایرنا، مجتبی نیک کردار روز سه شنبه همزمان با اولین روز از هفته دولت در سفری به شهرستان صحنه و در جریان افتتاح و بازدید از چند طرح عمرانی افزود: با هدف جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها، تسهیلات کم بهره ای در قالب تعاونی و حتی تا سقف 50 میلیارد ریال به روستاییان مرزنشین اعطا می شود.
در این سفر چهار کیلومتر راه روستایی حد فاصل روستاهای شاهپورآباد و پویان با پنج میلیارد ریال اعتبار توسط نیک کردار افتتاح شد.
به گفته نیک کردار، طی سال های 93 و 94، 12 کیلومتر راه آسفالته روستایی طی هشت پروژه در شهرستان صحنه به بهره برداری رسیده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه، همچنین طرح هادی روستای احمدآباد با 2 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار را افتتاح کرد.
وی در ادامه از یک هزار و 200 هکتار از زمین های منابع طبیعی گردنه بید سرخ بازدید کرد.600 هکتار از این زمین ها بذرکاری شده و هدف نیک کردار از این بازدید اجرای بذرکاری مابقی اراضی و نیز رفع مشکل آب این منطقه بود.دیگر برنامه نیک کردار بازدید از کارخانه تولید قارچ صحنه بود.
داریوش قزوینی عضو هیات مدیره کارخانه قارچ مروارید سپید صحنه اعتبار هزینه شده برای این طرح را 22 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت که برای تکمیل این پروژه به هشت میلیارد ریال دیگر نیازمندیم.
به گفته وی، این طرح در 10 هزار متر مربع و با ظرفیت 540 تن قارچ در سال و نیز اشتغالزایی 20 نفر در حال احداث است.شهرستان صحنه با 77 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شرق کرمانشاه قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار