خواهر شهید منا:
سعیده نازقلچی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: شهیدان فاجعه غمبار منا، گل های تاثیرگذار جامعه بودند و بدون شک همیشه دعای خیر مردم بدرقه راهشان است.
کد خبر: ۲۹۱۵۱۶
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۸ 05 September 2016
خواهر شهید مرجان نازقلچی فرماندار فقید بندرترکمن و از شهدای منا، این فاجعه را بدترین فاجعه قرن اخیر بیان کرد و گفت: این حادثه تلخ به دلیل بی تدبیری و بی لیاقتی آل سعود در مدیریت حج وخادمی حرمین شریفین روی داد و این موضوع برای همه جهانیان آشکار است.

سعیده نازقلچی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: شهیدان فاجعه غمبار منا، گل های تاثیرگذار جامعه بودند و بدون شک همیشه دعای خیر مردم بدرقه راهشان است.
وی اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن سالگرد فاجعه منا، این داغ هنوز هم برای ما تازه است و فاجعه ای بود که دردش برای همیشه ماندگار است.
نازقلچی ادامه داد: در فاجعه منا و در روزی که همه منتظر برپایی جشن عیدقربان بودند، حادثه ای نه تنها برای ایران، بلکه برای همه مسلمانان جهان رخ داد که نباید به راحتی از کنار آن گذشت و به فراموشی سپرده شود.
وی تاکید کرد که رژیم آل سعود مقصر اصلی این حادثه بود و حرمت میهمانان خانه خدا را شکست و به انسانیت احترام نگذاشت.
خواهر شهید فاجعه منا، اضافه کرد: خانه خدا در عربستان واقع شده است و هر ساله میلیون ها زائر به آنجا مشرف می شوند و باید این کشور به مسائل و حفظ جان آنان آگاه باشد و حرمت زائران را حفظ کند.
وی همچنین تصریح کرد: باید یاد و خاطره شهدای منا سالیان سال ماندگار باشد و این فاجعه در ذهن مردم به عنوان خاطره بد از رژیم آل سعود بماند.
نازقلچی یادآور شد: آل سعود در پی فاجعه منا بی کفایتی خود را نشان داد و باید مدیریت حج ابراهیمی از آنان گرفته شود و کشورهای اسلامی در مدیریت آن دخیل باشند، امروز باید مدیریت حج به کشورهایی که توانایی مراقبت از زائران را دارند سپرده شود.
به گفته وی؛ در فاجعه منا این مهم به اثبات رسید که عربستان نمی تواند این آیین مهم را مدیریت کند.
وی ادامه داد: رفتار نامناسب آل سعود در جریان فاجعه منا با خانواده جانباختگان نیز حاکی از آن بود که دیگر توانایی و کفایت لازم را برای مدیریت حج ندارد.
خواهر شهید فاجعه منا خاطرنشان کرد: به دلیل بی کفایتی دولت عربستان زمان طولانی سپری شد ،تا پیکر شهدا تحویل خانواده ها شد، اما پیکر خواهرم هنوز به ایران برنگشته و ما این غم و مصیبت را تنها از روی حرف قبول داریم، اما هنوز هم امیدوار به بازگشت او هستیم.
وی گفت: طی این مدت اظهارهمدردی مردم خوب قوت قلبی برای فرزندان و همسر خواهرم، مادرم و من بوده است.
مرجان نازقلچی فرماندار فقید بندرترکمن یکی از شهدای گلستان در فاجعه منا است، پیکر شهیدنازقلچی به ایران بازنگشت و به گفته مسوولان عربستان در مکه دفن شده است.
49 حاجی گلستانی در فاجعه سال قبل منا به شهادت رسیدند که از این تعداد، یک نفر شیعه و مابقی از اهل سنت استان بودند، از این تعداد 23 نفر زن و بقیه مرد بودند که بیشتر به همراه کاروان های گنبدکاووس و بندرترکمن اعزام شده بودند. 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار