استاندار کرمانشاه:
استاندار کرمانشاه گفت: کرمانشاه یک ابرشهر است و از جایگاهی ویژه در غرب کشور و منطقه برخوردار است.
کد خبر: ۳۰۰۵۱۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۵ 23 September 2016



تابناک کرمانشاه-  دکتر رازانی با همراهی معاون عمرانی استانداری، شهردار کرمانشاه، فرماندار کرمانشاه و دیگر مدیران عمرانی صبح امروز جمعه در قالب یک روز کاری از تعدادی از  پروژه عمرانی کرمانشاه بازدید کردند.
-استاندار در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به جایگاه ممتاز کرمانشاه در منطقه باید تلاش کنیم با اجرای طرح های مناسب طی یک سال آینده شاهد تغییرات مثبت در چهره شهر باشیم و کرمانشاه به آن جایگاه واقعی خویش در این عرصه دست یابد.
پروژه های عمرانی بدون مشکل خاصی در حال اجرا هستند.
وی با تقدیر از عملکرد شهردار جدید اظهار کرد: خوشبختانه پروژه ها بدون نقص خاصی پیش می روند و تنها مشکل مالی وجود دارد. قصد داریم از محل اعتبارات عمرانی مبلغ مناسبی به پروژه های شهری اختصاص دهیم تا شاهد یک شهر آبادتر و بهتر برای شهروندان کرمانشاهی باشیم.
وی در ادامه افزود: طرح ها و پروژه های عمرانی متعددی در سطح شهر در حال اجرا هستند که تلاش می کنیم با توجه به اولویت ها به اتمام برسند. همچنین تعدادی پروژه مزمن نیز وجود دارند که از سال های قبل برجای مانده اند که تلاش می کنیم به اتمام برسند.ب
هره برداری از تقاطع امام حسین(ع) در دهه فجر  96
پروژه تقاطع میدان امام حسین(ع) اولین طرحی بود که دکتر رازانی از آن بازدید به عمل آورد. این مدیر ارشد در باره روند اجرای این پروژه گفت: این پروژه چند سال قبل اجرا شده است ولی نتوانسته مشکلات ترافیکی این ناحیه را حل کند. در مذاکراتی که با قرارگاه خاتم الآنبیاء داشتیم اجرای این پروژه هم در تفاهم نامه منعقده گنجانده شد.
استاندار کرمانشاه ادامه داد: این مجموعه در سفر رئیس جمهور کلنگ‌زنی گردید و با استقرار پیمانکار و عملیات اجرایی آن آغاز شد. طی روزهای آتی اجرای پروژه شتاب بیشتری به خود می گیرد و بر اساس تعهدات شهرداری و پیمانکار، این پروژه در دهه فجر سال آینده به بهره برداری می‌رسد.
طرح تقاطع غیرهمسطح میدان امام حسین (ع) دارای 4 پل است که از مسیرهای شرق به جنوب، شمال به جنوب، جنوب به شمال و جنوب به غرب اجرا می شود. برآورد اولیه این طرح 30 میلیارد تومان می باشد.
تقاطع ده مجنون طرح بعدی که مورد بازدید استاندار قرار گرفت.
وی با بیان اینکه سالهاست این پروژه متوقف شده است. تصریح کرد: خوشبختانه با تزریق اعتباری که از محل اعتبارات استانداری انجام دادیم و به همت شهردار جدید، عملیات اجرایی این طرح دوباره آغاز شد و طبق قولی که شهرداری داده تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.
تقاطع ده مجنون توسط شهرداری در حال اجراست.
دهانه پل 80 متر می باشد و تاکنون 49 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.استاندار همچنین از پروژه مسیر دسترسی میدان جمهوری به کمربندی غربی شهر  نیز بازدیدکرد. این طرح دارای 200 متر طول می باشد و از مصوبه شورای ترافیک برخوردار است. همچنین با توجه به پیشرفت فیزیکی مناسب، این پروژه تا یک ماه دیگر آماده بهره برداری است. 
بازدید از بوستان جنگلی سراب قنبر
رازانی همچنین طرح بوستان جنگلی سراب قنبر را از نزدیک و به شکل میدانی بازدید کرد.
استاندار عنوان کرد: طرح اولیه این پروژه در سال های قبل ارایه شده بود ولی برای اجرای آن مطالعات جدیدی انجام شد. امیدواریم با اجرای این طرح شاهد ایجاد یک فضای سبز مناسب در منطقه سراب قنبر باشیم و کرمانشاهی ها بتوانند از آن استفاده کنند. این پروژه 164 هکتار وسعت دارد که با الحاق عرصه های ملی به 200 هکتار می رسد و از دیواره کناری دانشگاه آزاد تا جاده سراب قنبر را شامل می شود و از شمال نیز به شهرک زیباشهر محدود می شود. 
این پارک جنگلی در صورت احداث دارای یک چشم انداز زیبا از فراز ثپه های جنوبی شهر کرمانشاه خواهد بود.
بازدید از مرکز کنترل ترافیک هوشمند
استاندار کرمانشاه همچنین از مرکز کنترل ترافیک هوشمند شهری نیز دیدار کرد.
وی گفت : هنوز پایش تصویری شهر کرمانشاه کامل نشده است. در همین راستا و به منظور تکمیل این پایش تصمیم گرفته شد از محل اعتبارات دولتی به این مرکز کمک کنیم.
این مدیر ارشد خاطرنشان کرد:  پایش شهر کمک بسیاری به ایجاد نظم، بهبود وضعیت ترافیک شهری و همچنین کاهش تخلفات می کند.
دکتر رازانی همچنین از سامانه پاسخگویی 137 بازدید به عمل آورد و از نزدیک فعالیت های این مرکز را مورد بررسی قرار داد.
تونل قطار شهری پروژه بعدی بود که از آن بازدید شد. استاندار در این مورد گفت: روند احداث مسیر دسترسی به تونل اصلی قطار شهری تاکنون 55 متر پیشرفت داشته و تا 20 روز دیگر به سه راهی اصلی متصل می شود. در این نقطه نیز قرار است در 2 جبهه تونل اصلی قطار شهری حفاری شود.
استاندار تاکید کرد: با رایزنی های صورت گرفته قرار شد پروژه از محل فروش اسناد خزانه و اوراق مشارکت تامین اعتبار شود. امروز نیز خوشبختانه شاهد انجام عملیات اجرایی توسط پیمانکاران پروژه در فاز یک و دو هستیم و پیشرفت پروژه نیز مناسب است.
وی درخاتمه افزود: پروژه بسیار بزرگ است و آنگونه که برنامه ریزی شده در صورت تأمین اعتبار فاز یک پروژه قطار شهری کرمانشاه ظرف سه سال و فاز 2 این پروژه در مدت 6 سال به اتمام خواهد رسید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار