مدیر اجرایی سرشماری نفوس و مسکن استان کرمانشاه:
مدیر اجرایی سرشماری نفوس و مسکن استان کرمانشاه با بیان اینکه مردم به‌صورت اینترنتی در طرح سرشماری نفوس و مسکن مشارکت کنند، گفت: ثبت‌نام اینترنتی دقیق‌تر شدن اطلاعات و در نتیجه کاهش هزینه‌ها را به دنبال دارد.
کد خبر: ۳۰۰۶۸۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹ 24 September 2016
به گزارش تابناک به نقل از فارس، طهمورث الیاسی در کرمانشاه با بیان اینکه سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95، همزمان با سراسر کشور از مهرماه شروع می‌شود و تا آبان‌ماه به پایان می‌رسد، اظهار داشت: از امروز تا 24 مهر‌ماه سرشماری نفوس و مسکن به صورت خودتکمیلی، خود‌اظهاری یا همان اینترنتی است.
وی با اشاره به تفاوت این سرشماری با سرشماری سال‌ 90، تصریح کرد: در سرشماری سال‌های گذشته مأموران آمارگیر به درب منازل مراجعه می‌کردند و پرسش‌نامه‌ها را با سوال کردن از مردم پر می‌کردند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه با بیان اینکه سرشماری سال‌جاری در دو مرحله انجام می‌شود، ادامه داد: مرحله نخست به‌صورت اینترنتی و مراجعه به سایت sarshomari95.ir انجام می‌شود و در مرحله بعد مانند سرشماری سال 90 ماموران آمارگیر به درب منازل مراجعه می‌کنند.
وی داشتن لباس فرم، کارت شناسایی و همراه داشتن رایانه دستی را مشخصه مأموران آمارگیر عنوان کرد و ادامه داد: مدارک هویتی شامل کارت‌ملی، شناسنامه اعضای خانواده و قبوضی که در آن شماره کدپستی درج شده است مدارک مورد نیاز برای پاسخ به 56 سؤال است.
مدیر اجرایی سرشماری نفوس و مسکن استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: افراد در تاریخ سوم تا 24 مهرماه سال‌جاری می‌توانند به‌صورت اینترنتی ثبت‌نام و کد 12 رقمی را از طریق پیامک دریافت کنند که در مرحله بعد باید به مأموران آمارگیر تحویل بدهند. 
وی با بیان اینکه از 25 مهرماه تا 25 آبان‌ماه ماموران آمارگیر با مراجعه به درب منازل اطلاعات را جمع‌آوری می‌کنند، بیان کرد: افرادی که در مرحله نخست نسبت به ثبت‌نام اینترنتی اقدام کرده‌اند، هنگام مراجعه مأموران آمارگیر به درب منازل به منظور راستی‌آزمایی اطلاعات، با ارائه کد رهگیری نیازی به پاسخگویی پرسشنامه ندارند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه از افراد که در ثبت‌نام اینترنتی شرکت می‌کنند خواست با دریافت کد آماری 12 رقمی و ارسال آن به سامانه 300000 در قرعه‌کشی و دریافت جوایز نفیس از سوی آمار ایران بهره‌مند شوند.
وی از انجام هماهنگی با ادارات و مدارس برای انجام ثبت‌نام اینترنتی از کارمندان و اولیای دانش‌آموزان خبر داد و گفت: ثبت‌نام اینترنتی دقیق‌تر شدن اطلاعات و در نتیجه کاهش هزینه‌ها را به دنبال دارد، لذا پس از ثبت اطلاعات امکان اصلاح وجود ندارد.الیاسی با اشاره به خانواده‌های غایب یعنی کسانی که با مراجعه ماموران آمارگیر در مرحله دوم سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 در منزل نیستند، گفت: یک اطلاعیه به داخل منازل آن‌ها انداخته می‌شود که شماره تماس برروی آن درج شده است و اعضای خانواده می‌توانند با آن تماس بگیرند.
وی با بیان اینکه مرکز آمار ایران از سال 45 تا 85 هر 10 سال یک‌بار این طرح را اجرا می‌کرد، ادامه داد: از سال 85 به بعد بر‌اساس مصوبه هیأت وزیران سرشماری عمومی نفوس و مسکن هر پنج سال یک‌بار انجام می‌شود و تا به‌حال 130 طرح آماری در کشور انجام شده است.
مدیر اجرایی سرشماری نفوس و مسکن استان کرمانشاه از حضور 900 آمارگیر در طرح سرشماری نفوس و مسکن سال 1395 استان کرمانشاه خبر داد و گفت: روستاییان برای ثبت‌نام اینترنتی به دفاتر آی.سی‌.تی، خانه‌بهداشت و بخشداری‌ها مراجعه کنند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار