در حالی که دو سالی از وقوع سرمازدگی در باغات و تگرگ در اراضی زراعی می‌گذرد اما مطالبات کشاورزان در قالب بیمه زراعی و باغی پرداخت نشده است.
کد خبر: ۳۰۵۱۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۱ 02 October 2016

به گزارش تابناک اردبیل، بسیاری از کشاورزان و باغداران که نگران پرداخت نشدن این حق و حقوق خود هستند در نامه و اظهار نظرهای تأسف‌آور از مسؤولان خواستند تا نسبت به پرداخت حق و حقوق آنها از طریق بیمه محصولات کشاورزی اقدام سریعتر انجام شود.
 
بسیاری از این زارعان و باغداران که گذران زندگیشان از راه زراعت و باغداری است، در دو سال اخیر نه تنها ریالی از محل بیمه از بابت خسارت وارده به اراضی زراعی و باغی دریافت نکردند بلکه با هزاران مشکل و قرض و گرفتن تسهیلات متعدد سعی کردند امرار معاش کنند اما گویی صندوق بیمه کشاورزان اقدامی مناسب برای پرداخت خسارت به زارعان و باغداران انجام نداده است.
 
مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی در این زمینه اظهار کرد: ما 100 درصد خسارت‌های وارده را ارزیابی کردیم به طوری که از محل بارش تگرگ به زارعان پارس‌آباد حدود دو میلیارد تومان و از بابت سرمازدگی باغات در مشگین‌شهر و خلخال حدود 20 میلیارد تومان غرامت تعیین شده است.
 
عادل محمدی تصریح کرد: از بابت بیماری تب برفکی دام پنج میلیارد تومان دامداران خسارت دیدند که ما سعی می‌کنیم به تدریج این خسارت‌ها را پرداخت کنیم.
وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از این خسارت‌ها پرداخت شده و تنها 12 میلیارد تومان بدهکار زارعان، باغداران و دامداران هستیم، گفت: تلاش می‌کنیم تا یک ماه آینده این خسارت‌ها را نیز به نحوی جبران کرده و پرداخت کنیم.
 
مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی افزود: امیدواریم با اقدامات خوبی که صندوق بیمه آغاز کرده به درستی خسارت‌های وارده جبران شود که در این زمینه انتظار داریم خود زارعان نیز به پوشش بیمه‌ای محصولاتشان در سال زراعی جاری دقت کرده و اهتمام داشته باشند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار