مدیر اجرایی سرشماری عمومی نفوس و مسکن کرمانشاه خبر داد
مدیر اجرایی سرشماری عمومی نفوس و مسکن استان کرمانشاه از آغاز مرحله دوم سرشماری خبر داد و گفت: بیش از 900 نفر عوامل سرشماری نفوس و مسکن در استان فعالیت دارند که 700 نفر آن‌ها مامور سرشماری و مابقی شامل مسؤولان و کادر اجرایی است.
کد خبر: ۳۱۴۱۷۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴ 19 October 2016
به گزارش تابناک و به نقل از فارس،طهمورث الیاسی‌بختیاری امروز با اشاره به آغاز مرحله دوم سرشماری نفوس و مسکن سال 95 به روش حضوری در استان کرمانشاه، اظهار داشت: در سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 بیش از 900 نفر از عوامل در استان مشارکت دارند که از این تعداد 700 نفر مامور سرشماری و مابقی آن‌ها شامل مسؤولان و کادر اجرایی است.

مدیر اجرایی سرشماری عمومی نفوس و مسکن استان کرمانشاه افزود: نتایج نهایی این سرشماری در برنامه‌ریزی‌ کلان و ایجاد تحولات اساسی در تعیین سرنوشت استان کرمانشاه و کشور نقش مهمی دارد که در این راستا ماموران سرشماری باید با نهایت دقت و ظرفیت بالا در ثبت اطلاعات و آمارهای سرشماری تلاش کنند.

وی با بیان اینکه در گذشته هر 10 سال یک‌بار سرشماری نفوس و مسکن انجام می‌شد،‌ اما اکنون هر پنج سال یک‌بار اطلاعات عمومی نفوس و مسکن توسط ماموران به صورت اینترنتی و حضوری ثبت و ضبط می‌شود، گفت: این اطلاعات به صورت محرمانه در مرکز آمار ایران جمع‌آوری می‌شود تا در اجرای برنامه و طرح‌های کلان عمرانی و آبادانی از آن استفاده شود.

الیاسی با اشاره به اینکه کرمانشاه جزو استان‌های فعال در ثبت اینترنتی اطلاعات نفوس و مسکن سال 95 است، تاکید کرد: روز گذشته بیش از 25 هزار خانوار به روش غیرحضوری برای ثبت اطلاعات مربوطه به سایت سرشماری مراجعه کردند.

به گفته این مسوول، روز گذشته 142 هزار نفر و نزدیک به 35 درصد نرم کشوری در استان کرمانشاه برای ثبت اینترنتی آمار و اطلاعت عمومی در سایت سرشماری نفوس و مسکن استان مشارکت داشتند.

مدیر اجرایی سرشماری عمومی نفوس و مسکن استان کرمانشاه ادامه داد: مرحله نخست سرشماری سال 95 در استان از سوم مهر ماه آغاز و در 27 مهر ماه با سه روز تمدید پایان یافت.

وی گفت: از ساعت هشت صبح مرحله دوم سرشماری عمومی نفوس و مسکن به روش حضوری با مراجعه ماموران سرشماری به درب منازل همه اقشار جامعه، همزمان با کل  کشور آغاز شده است که مهلت نهایی آن در 28 آبان ماه سال‌جاری به پایان می‌رسد.

الیاسی تصریح کرد: ماموران سرشماری عمومی نفوس و مسکن استان کرمانشاه در صورت برخورد با هر نوع مشکلی در ثبت اطلاعات باید سریع آن را به مسؤولان و فرمانداران مربوطه منعکس کنند تا مسئله برطرف شود.

مدیر اجرایی سرشماری عمومی نفوس و مسکن استان کرمانشاه بیان کرد: کمتر از سه ماه پس از اتمام مهلت سرشماری اطلاعات کلی از آمار تعداد افراد مشارکت کننده در سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 در اختیار عموم مردم قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه ماموران سرشماری داری تحصیلات در مقاطع بالای دانشگاهی هستند، یادآور شد: قبل از انجام سرشماری هر یک از ماموران سرشماری، آموزش و مهارت لازم را برای ثبت دقیق و فنی اطلاعات نفوس و مسکن فرا گرفتند، چرا که اساس برنامه‌ریزی در پنج سال آینده مراجعه به این اطلاعات و آمار است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: تا پایان آبان ماه در چند مرحله متوالی به ستادهای سرشماری در اکثر شهرستان‌ها مراجعه می‌کنیم و با بازدید از نحوه عملکرد ماموران سرشماری با اقشار جامعه و نیز ثبت آمار و اطلاعات نفوس و مسکن، بر فعالیت آن‌ها نظارت داریم.

مدیر اجرایی سرشماری عمومی نفوس و مسکن استان کرمانشاه اظهار داشت: تلاش بر اتمام سرشماری پیش از موعود مقرر داریم، اما دقت و صحت در ثبت اطلاعات عمومی نفوس و مسکن بیش از سرعت در سرشماری سال 95  دارای اهمیت است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار