معاون سیاسی و امنیتی استاندار:
معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه گفت: دولت تدبیر و امید به منظور حمایت از تولید داخلی، موضوع مبارزه با قاچاق کالا را با عزمی بسیار جدی دنبال کرده و در این زمینه عملکرد موفقی داشته است.
کد خبر: ۳۱۴۲۴۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱ 19 October 2016

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کرمانشاه؛ شاه حسینی صبح امروز در نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان که با حضور معاون وزیر اقتصاد و دارایی و مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی برگزار شد اظهار داشت: دولت در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده توسط رهبر معظم انقلاب و به منظور حمایت از تولید داخلی، موضوع مبارزه با قاچاق کالا را با عزمی بسیار جدی دنبال می کند.
  معاون سیاسی و امنیتی استانداری افزود: در همین راستا به دنبال ایجاد یک سازمان و سازو کار مشخص برای مبارزه هدفمند با این پدیده شوم هستیم که از مرحله کشف کالای قاچاق تا انهدام را در این قالب به شکلی سامانمند تدوین می کند.
این مدیر ارشد در ادامه به تشریح موفقیت های دولت در زمینه مبارزه با قاچاق کالا پرداخت و گفت: دولت در زمینه مقابله با قاچاق کالا بسیار موفق عمل کرده است و در سال 94 شاهد افزایش 200 درصدی کالاهای مکشوفه در مقایسه با سال قبل  از آن بوده ایم که این روند افزایشی در سال جاری نیز همچنان ادامه دارد.
وی افزود: در کرمانشاه نیز شاهد افزایش چشمگیر کالاهای مکشوفه و ضبط شده در سطح استان بوده ایم و هم اکنون انبارهای موجود لبریز از اینگونه کالاها هستند.
شاه حسینی در ادامه خاطرنشان ساخت: مقابله اثربخش با پدیده شوم قاچاق کالا و ارز نیازمند عزم جدی همه دستگاه های اجرایی است و در این راستا باید از ظرفیت های موجود به خوبی بهره گرفت تا شاهد رونق فضای کسب و کار و تولید در استان باشیم.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری عنوان کرد: اجرای این برنامه ها همچنین نیازمند مشارکت همگانی مردم و فرهنگ سازی در این زمینه می باشد. در این برنامه ها باید به گونه ای عمل شود که مردم در روند مقابله با قاچاق مشارکتی جدی داشته باشند.
در دنباله این نشست مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی گفت: رهبر معظم انقلاب سالهاست بر امر مبارزه با قاچاق کالا تاکید دارند زیرا قاچاق کالا به اقتصاد و تولید کشور لطمه می زند.
دلیری با اشاره به کاهش آمار کالاهای قاچاق وارد شده به کشور در سالهای اخیر، گفت: سال 1392 حجم کالای قاچاق وارده به کشور 25 میلیارد دلار و معادل یک سوم صادرات صورت گرفته به کشور بود و که این حجم از قاچاق لطمات بسیاری به اقتصاد کشورمان وارد می کرد.
وی افزود: با تشکیل ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز شاهد کاهش چشمگیر حجم قاچاق کالا به کشور بودیم، به گونه ای که این رقم در سال 1394 به 15 میلیارد دلار رسید.
معاون وزیر اقتصاد همچنین عنوان کرد: با راه اندازی سامانه یکپارچه تبادل اطلاعات میان دستگاه‌های مربوطه، میزان قاچاق کالا از مبادی رسمی به نزدیک صفر می‌رسد.
وی افزود: امیدواریم با نهضتی که در کشور در راستای مبارزه با قاچاق کالا شکل گرفته ظرف یک تا دو سال آینده به جایی برسیم که آمار قاچاق کالا بسیار کمتر از ارقام فعلی باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار